tijd voor een groter bedje?

hallo allemaal mijn naam is marjolein ik ben de trotse moeder van een stoere zoon van 2 jaar (jesse).
Jesse slaapt tot nu toe nog steeds in een ledikant en ik vroeg me af vanaf wanneer jullie je dreumes in een groter bed hebben gedaan.
Het inslapen gaat bij jesse ook vrij lastig ik of mijn partner moeten erbij gaan zitten tot hij slaapt duurt meestal ongeveer 10-15 min.
Daarnaast klimt hij er s'nachts uit en kruipt ongemerkt bij ons in bed we vinden hem bijna elke ochtend tussen ons in.
Zou een groter bed hier uitkomst bieden? Wat denken jullie....
 
Hoi Marjolein,

Ik ken jouw zoontje natuurlijk niet, maar mijn dochter ging op een groot bed toen ze goed 2 was. In het begin spraken we met haar af dat ze niet uit haar bed mocht komen omdat ze anders weer in het ledikantje moest. Daar hield ze zich goed aan.
Kan best zijn dat een groter bed zo'n indruk op hem maakt dat hij niet meer de behoefte heeft om uit bed te komen!

Groetjes Mirjam
 
Hallo Marjolein

Mijn zoon Sem is naar een peuterbed gegaan toen hij 1,5 jaar was. Dit kwam toevallig makkelijk uit ivm verhuizing. Hij is nu bijna 3 en slaapt nog steeds in hetzelfde bedje.
In het begin bleef  hij keurig in zijn bedje als hij wakker was en riep net zolang mamma tot ik kwam.  Nu komt hij s'ochtends wel uit bed en automatisch bij me liggen maar dat is gelukkig altijd rond 7:30 dus een keurige tijd! Als hij s'nachts wel eens komt leg ik hem gelijk terug in zijn eigen bedje als hij tenminste niet heel ziek is ofzo. Een vriendin van me heeft een lampje met een tijdklok erop en met haar zoontje afgesproken dat hij pas bij mamma mag komen als het lampje aan gaat, dit tegelijkertijd aangeleerd met het slapen in zijn nieuwe  "grote bed". Misschien  is dat voor jullie ook een idee.  Succes!
Groetjes Ilse
 

Hoi Marjolein,

Mijn zoontje van net 2 slaapt ook slecht in. Ik moet er ook regelmatig bij blijven zitten. Hij is alleen (nog) nooit uit z'n bedje geklommen. Hij heeft ook altijd een slaapzak aan dus kan ook eigenlijk niet.
Juist door de "problemen"met het inslapen laten wij hem nog lekker in z'n ledikant liggen. Anders weet ik zeker dat de strijd met hem om hem in bed te leggen, en te houden, alleen maar groter word.
Dus ik houd hem nog even lekker in z'n ledikant.
Groetjes Mirella
 
Hallo,

Ik heb ook een zoontje van 2 jaar en die ligt nog heerlijk in zijn ledikantje, hij tracht er nog niet naar om eruit te klimmen en wil zelf ook nog zijn slaapzak aan.
Zolang hij tevreden is in zijn ledikant, laat ik hem daar lekker in slapen.
Ik moet ook wel erbij vertellen dat het een heel makkelijk kind is met slapen en we hem dus helemaal niet horen. En hij heeft ook nog nooit bij ons in bed geslapen of gelegen.
We treffen het wat dat betreft echt met hem want het is een echt slaapkoppie, hij word elke ochtend zo tegen een uur of 9 pas wakker en gaat toch op normale tijd naar bed. s'middags slaapt hij ook vlot nog anderhalf tot 2 uur.
 Groetjes Wendy
 
hallo!!

Mijn zoontje is net 2 geworden. Hij ligt ook nog lekker in z'n slaapzak in zijn ledikant. Hij is er wel 1x uitgevallen, maar daar schrok hij zo erg van dat hij het niet meer heeft gedaan. Als hij 2,5 is wil ik hem wel naar een peuterbedje doen, want hij wordt ook wel al best groot in dat ledikant. Hij slaapt al heel lang niet meer 's middags. Eerst vond ik dat wel jammer, maar hij valt nu wel heel makkelijk 's avonds in slaap en slaapt dan van 7 tot 7 de volgende dag. Lekker 12 uur slapen en 12 uur wakker. Toen hij nog wel 's middags sliep kreeg ik hem 's avonds veel moeilijker in bed. Nu is hij zo moe dat hij gelijk in slaapt valt en lekker doorslaapt.

 
bedankt voor jullie reacties allemaal, heel leuk om te zien dat er mensen met je meeleven en denken.
ik lees alleen dat de meeste kindjes nog met een slaapzak slapen dat doet jesse al en jaar niet meer, hij kwam namelijk met slaapzak en al uit de ledikant en dat vond ik toch een beetje link worden dus vanaf die tijd slaapt hij onder een wollen dekentje.
we hebben gaan waarschijnlijk van het voorjaar een nieuw bed voor jesse kopen en hopen dat dat effect heeft!
hij gaat volgende week ook voor het eerast naar de peuterspeelzaal missien is dat ook lekker vermoeiend voor hem en slaapt hij wat makkelijker in.
liefs marjo
 
Wij doet het lipje van de ritssluiting (slaapzak)  zeg maar naar binnen en dan kan je hem met je nagels dichtschuiven.. Een kleinkind krijgt hem dan bijna onmogelijk open.. En dan kunnen ze het ledikantje niet uit..  
 
Terug
Bovenaan