tijd voor een groter bedje?

Mijn zoontje van 2 slaapt ook nog gewoon in zijn ledikantje met een slaapzak. Maar hij probeert er ook nog niet uit te klimmen. Als hij dat wel zou proberen, ga ik direct over op een peuterbed, want dat lijkt mij te gevaarlijk. Dat geklauter uit zo'n ledikantje.
 
mijn zoon slaapt met een slaapzak nog in zijn ledikantje. en heeft nog nooit pogingen gedaan om er uit te klimmen. nu is slapen ook wel 1 van zijn grote hobby's (oftewel hij gaat graag naar bed en slaapt zelf goed in). over 2 a 3 weken gaat hij naar een groot bed. ik ben erg benieuwd hoe dat gaat worden. opa komt volgende week zijn nieuwe kamer schilderen en dan is het meubels er in en alle spullen van lucas en dan komt de grote test. wel heb ik een reserve ledikant bij mijn ouders staan, mocht hij niet kunnen wennen in het grote bed, dan zet ik op zijn nieuwe kamer het ledikantje erbij. zodat hij toch in zijn nieuwe kamer en "bed" moet blijven. want eind april wordt de baby kamer bezet door broertje of zusje en kan lucas dus echt niet terug naar zijn ledikantje  van nu.
ik vind het heel moeilijk, ze zijn nog zo klein (en eigenlijk ook zo groot al) dus wanneer kunnen ze in een groot bed? gewoon proberen, wie weet gaat het hardstikke goed.

groetjes monique.
 
Onze zoon sliep vlak na zijn 2e verjaardag in een groot bed. Onderin het stapelbed bij zijn zus. Wel leggen we bovenop de deken naast hem een groot kussen, anders woelt hij zich er steeds uit.

Hij slaapt beter nu hij in een groot bed ligt omdat hij meer ruimte heeft om zich om te draaien.
 
Hey Allemaal

Nog een kleine tip...

Wij hebben bij onze kids haakjes erop.

Babykamer een haakje zodat de oudste niet zomaar het kamertje binnenloopt terwijl zijn kleine broertje(half jaar oud)  heerlijk ligt te slapen. Ook handig voor kruipende visite die even gaat rondneuzen hahaha.


Bij de oudste(3 en half)  een haakje op zijn deur zodat hij niet zomaar zelf uit zijn grote bed komt stappen midden in de nacht en door het huis heen loopt.


De reden was eigenlijk omdat mijn man nachtdiensten draait en ik de voordeur dan niet kan afsluiten anders kan mijn man er 's ochtends vroeg niet in. En alles is gelijkvloers bij ons thuis.
 

Ik vind dit geweldig en hoef niet continu op te letten of de oudste niet stiekem zijn broertje staat te bewonderen of hem wakker maakt omdat hij denkt dat hij moet eten.


Ziet er in het begin voor de visite raar uit maar als je uitlegt dat het voor de nacht is en veiliger voor je kind is snappen ze het meteen.

Misschien heb je er wat aan ieder zijn  keus.

Veel plezier met peuterbedjes uitzoeken.

groetjes Marion

 
Terug
Bovenaan