tijd voor jezelf?!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

De afgelopen tijd heb ik zelf heel weinig tijd voor mezelf genomen en was ik eigenlijk altijd maar aan het zorgen voor het huishouden en Daniël.
Ik werk niet meer, en was zodoende eigenlijk hele dagen thuis (ging niet weg) en zorgde niet zo goed voor mezelf meer.
Dit ook wel door mijn postnatalde depressie, waarmee het nu heel goed gaat, voel me echt weer een beetje lekker in mijn velletje.
Nu de afgelopen weken neem ik hier weer heel bewust de tijd voor, lekker douchen, crémpje hier en daar, leuk mijn nagels lakken, make-upje en smorgens echt de tijd nemen om mezelf op te tutten en leuk aan te kleden.

Herkennen meer mama's dit, dat jullie veel voor jullie kindjes zorgen en jezelf even waren 'vergeten' ?
Hoe hebben jullie dit opgelost?
Hebben jullie nog lekkere verwentips voor jezelf? (wat niet zo prijzig is, )

liefs marina

heyhey

ook ik ben er eigenlijk altijd voor nathalia.
doe weinig voor mezelf.
op zaterdag ga ik meestal even alleen naar de markt.
even wat tijd voor mezelf. (en het is een stuk makkelijker ook, zonder kinderwagen)
ik heb een paar weken gewerkt op de zaterdag. ook met het idee van: dan ben ik er even tussen uit, maar daar ben ik hard van terug gekomen. vond het maar helemaal niks, zonder mn kind.

heb ook niet echt veel behoefte om dingen alleen te doen.
overdag ben ik lekker met nathalia. met dit weer gaan we allemaal leuke dingen doen.
(lekker wandelen, naar de stad, kinderboerderij, naar mn moeder toe of wat dan ook)
en savonds en in het weekend zijn we lekker met zn 3tjes.
ook dan gaan we in het weekend vaak leuke dingen doen.

en achter de comp zitten is voor mij eigenlijk ook al tijd voor mezelf.
vind het heerlijk om dan even op het forum te koekeloeren hihihi.

liefs, do

Ik werk af en toe, ik val in op woensdag, maar niet altijd. Als ik niet werk gaan de meiden toch gewoon naar opa. Dan blijven zij er aan gewend en op zo'n dagje heb ik dan heerlijk vrij!! Dan duik ik altijd nog een paar uur mijn bed in. En als ik geen zin meer heb dan ga ik ook naar opa.

ik bedoelde zelf eigenlijk of er moeders zijn, die juist buiten het werken, nog speciaal iets voor zichzelf doen, of tijd voor zichzelf vrijmaken?

liefs marina

Vandaag met vriendinnen bij de Ikea gegeten. Was erg gezellig, en lekker even weg en voor nog geen 6 euro gegeten.

Hoi Hoi,

Ik ga af en toe s'avonds als mijn manntje thuis is ff weg b.v naar mijn moeder of vriendinnen.

Gr Lique

Hoi Meiden,

Ik moet eigenlijk ook bekennen dat ik weinig tijd maak voor mezelf ben heel veel met Nynke bezig.
Lekker uitgebreid shoppen ofzo komt er haast nooit van en sta ook niet meer urenlang voor de spiegel om kleding uit te zoeken of me op te maken ik verzorg mezelf nog wel hoor maar doe effe snel mijn make up op kleding aan en ben dan de hele dag met Nynke bezig of ik werk ( 3 dagen)
Ik merk soms wel dat ik daardoor erg moe ben.
En ik weet ook dat ik vaker even tijd voor mezelf moet nemen maar ja op dat moment vind ik Nynke toch belangrijker.
Dus erg herkenbaar.

Liefs Zonnetje

hoi,
ik ben fulltime moeder en dan ben je echt dag en nacht bij je kind. Regelmatig spreek ik af met vriendinnen... effies uiteten of shoppen en inderdaad af en toe alleen even winkelen zijn mijn ontspanningsmomenten.

Is ook uit als we met zijn drieen wat doen... vind ik heerlijk... ontspan ik ook van..
lekker met je gezinnetje weg... bijvoorbeeld naar het strand of in de omgeving een wandeling maken.

Vroeger ging ik nog wel eens uit, naar de disco en zo de hele nacht door... maar heb tegenwoordig geen puf meer daarvoor... als ik dat doe, dan moet ik de hele week bijkomen ervan... is dus geen manier voor mij om te ontspannen..

groetjes

jess

Terug
Bovenaan