Tijden (o.a. CU78)

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik zag de vraag van onder meer Cathelijne over ritme qua voedingstijden. Maaike deed een week of 3 geleden ongeveer hetzelfde als Dewi. Ze dronk om 20.00 uur en hield het dan vol tot een uur of 4-5 's nachts. Ik bedacht toen ook dat als ze het blijkbaar 8 uur vol kon houden op een voeding, ik dan de tijden moest zien te verschuiven om zelf ook leker door te kunnen slapen. Ik heb haar toen gewoon van de ene op de andere dag wakker gemaakt om 23.00 en dat ging meteen goed. Ze drinkt om 23 uur dan wel minder dan normaal (iets meer dan de helft) maar samen met de voeding van 20 uur is dat genoeg om het tot de volgende ochtend 8 uur vol te houden!

Ik denk dat de kleintjes nu oud genoeg zijn om ze aan een ritme te laten wennen. Als je overdag met tijden gaat rommelen, merk je dat ze een paar dagen nodig hebben om eraan te wennen echt problemen heb ik er nooit mee gehad. Meestal kan je met een speentje net lang genoeg rekken om de tijd op te schuiven of ze drinken iets minder als je eerder voeding geeft. Hier ging t eigenlijk beide keren zonder problemen..

Ik heb ook nog een vraagje: Maaike slaapt qua voeding dan wel door 's nachts maar vanaf 5 uur 's ochtends begint ze om de drie kwartier te piepen. Met een speentje en even de handjes weer onder de dekens stoppen, slaapt ze wel weer verder maarja, ik zou liever hebben dat ze niet zo vaak wakker werd natuurlijk! Kent iemand van jullie dit "probleem" en zoja, hoe op te lossen? Een paar nachten laten huilen ofzo zodat ze leert zelf weer in slaap te vallen?

Groet, Juul

Dat wat betreft de voedings tijden dacht ik ook aan, de laatste om ca 22.30-23.00. Ik doe dat nu ook en het werk super (tot het sprongetje van 7 weken)
Dat jengelen om speen ken ik ook wel ja, erg vervelend. Lig je net lekker ken je er weer uit. Gelukkig is dat nu over bij ons.
Wat ik heb gedaan is Marit steeds wakker terug in haar bedje leggen om te slapen.
Nu weet ze ow dit is mijn bed ik moet gaan slapen. Zo leren dus om zelf in slaap te komen.
Als ik haar er nu inleg begint ze gelijk te knipperen met haar ogen en binnen 3 min is ze vertrokken. Wat betreft haar speen waar ze graag om mag zuigen. Ze krijgt hem niet 's nachts. (alleen bij uitzondering) Dan zoekt ze er ook niet om. Ze mopperd wel wat dan, maar dat is zo over.

Meer tips heb ik niet.

ik heb gehoord dat kindjes tussen 5 en 6 uur in een REM slaap komen... en als ze dan wakker worden moeilijk weer in slaap komen..

van de week zij ik het tegen mijn schoonzus en ze zegt nou dat heeft K nog steeds! dat jochie is 8 jaar en word elke ochtend tussen 5 en 6 wakker en kruipt dan tegen ze moeder aan om vervolgens weer te gaan slapen..

Bedankt!

Ik ga haar ook gewoon wakker maken vanavond... ik ben benieuwd of ze dan wil drinken en weer verder gaat slapen.
Hier gelukkig ook geen slaapproblemen. Als ik Dewi wakker wegleg valt ze ook in slaap. Als ze erg onrustig is zet ik een slaapliedje uit de babyfoon voor haar aan en dan slaapt ze zeker. Ze komt nu ook vaak rond 5 uur voor een flesje dus hopelijk krijg ik nu geen last van het rommeluurtje...
Ik ben benieuwd of het gaat lukken!

hey hey
de slaap van kleine baby's bestaat voor 80% uit de rem slaap geloof ik.

hai,
Nou, voor 50 procent, en vanaf 6 maanden nog voor 30 procent.
Ik sluit me helemaal aan bij genoemde tips. Roef maakte de eerste 4 weken ook altijd een lange ruk van 20.00 naar 3.00. Ben hem toen om 22.30 wakker gaan maken voor de voeding. De eerste week kwam hij ook nog rond 3.00, daarna verlegde hij zijn langste slaapruk keurig naar 23.00 tot ergens bij 6-en. Wb de onrust vanaf 5 uur, hier zegt het cb dat ze geen honger hebben als ze nog tevreden zijn met het speentje. Maar dat vind ik wel tegenstrijdig, want ze noemen ook "doorslapen" een ruk van 5 uur achter elkaar. Het is daarin je eigen keus: rommelen tot 7 uur met het speentje, of voeden en nog wat uurtjes verder slapen. Ik zelf zou gewoon voeden, scheelt voor mij veel frustratie, is zo gepiept en daarna nog een uurtje slaap pakken. Het komt vanzelf wel dat ze langer slapen.
Groetjes Annemarie

Ik meende jah dat het veel was, maar procenten wist ik niet heel zeker. Nu dus wel.

Even voor alle duidelijkheid: Maaike wil NIET eten als ze om 4-5-6- uur wakker wordt. Het is echt de behoefte aan een speentje ofzo. De eerste nachten heb ik haar namelijk steeds bij me gepakt als ze wakker werd maar ze liet dan na een keer zuigen alweer los dus ze heeft geen honger. Ik gebruik het speentje dus 's nachts niet om de voedingstijd op te rekken. Als Maaike honger zou hebben om 5 uur, dan krijgt ze gewoon.

Vandaar dus ook mijn vraag wat je kan doen om dit constante wakker worden te "voorkomen"...

Groet, Juul

Terug
Bovenaan