tijdens de bevalling in een soort roes

dank jullie wel voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat meer vrouwen daar last van hebben gehad. Het is alleen jammer dat je in die "roes" wel alle pijn voelt. Ik in ieder geval wel. Maar ik hoop net als frederikeb dat mocht ik ooit nog een keer zwanger worden en moeten bevallen dat ik het toch iets bewuster mee mag maken. In ieder geval het doorknippen van de navelstreng, want dat lijkt me wel zoiets moois om dat je man te zien doen.

hoi angela,
ik had het ook bij de 1ste,zo maf.
hoorde alles,maar kon niet terug praten.
ik kreeg een weeenstorm en had rug en beenweeen.
bij de 2de had ik wederom een snelle bevalling maar kon na de wee gewoon met me verloskundige praten.
waardoor dat komt ????
maar toen ze het kind op me buik legde was ik uit die wereld en zat ik gewoon weer in nederland hih.
gr marjan

Hallo,

Ik heb het inderdaad ook gehad. Het komt (zoals ik gelezen heb) door het hormoon ocytocine wat vrijkomt tijdens de bevalling en waar je door ontspant maar wat ook de weeen actief houdt. Ik vond het wel prettig. Al had ik midden in de Kalverstraat gestaan met mijn bedje, dan nog had ik het niet doorgehad ;-) Tijdens de borstvoeding kan ik me soms ook zo voelen, maar dan wel iets minder heftig.
En ik denk ook, maar dat is mijn eigen mening, dat dit het hormoon is dat er voor zorgt dat wij vrouwen na een tijdje weer een nieuwe zwangerschap aandurven, hoe heftig de bevalling ook was. Je gaat steeds meer de "mooie" dingen zien en vergeet de vreselijke dingen. De natuur heeft het toch maar mooi geregeld....

Hoi,

Ik was ook echt van de wereld tijdens de bevalling. Ik hoorde wel wat iedereen zei, maar reageerde er nauwelijks op, echt een soort roes. Ik had hiervoor een weeenstrom van twee uur gehad dus ik vond die roes heerlijk rustgevend.
WIj hadden de geboorte gefilmd, dus ik kon daarna rustig terugkijken, dat vond ik wel een voordeel. We gaan dit deze keer weer doen als alles goed gaat. (heb nml gister gehoord dat het wel eens een keizersnede kan gaan worden omdat de kleine niet goed ligt. Dat zou ik erg jammer vinden, omdat ik de natuurlijke bevaling als een echt wonder heb ervaren vorige keer)

Kim

ik heb dit ook meegemaakt. ik was totaal van de wereld. toen de kleine er uit was heeft de vk echt moeten roepen tegen mij "he de kleine is er al' dat moment ben ik helemaal kwijt. heel raar en inderdaad ook wel een beetje jammer

Terug
Bovenaan