Tijdmachine?

Hiya mommas!

Ik vroeg me af of jullie kids ook een klein tijdmachientje hebben waarmee ze ons stiekum van een uurtje of wat beroven, een andere uitleg heb ik niet.

Nu Max naar school gaat iedere morgen weet ik zeker dat ie ergens zo'n machientje verstopt. Iedere dag weer moeten we ons haasten en zijn we altijd net op het nippertje op school. Ik dacht hem te slim af te zijn door de avond van te voren al zijn kleding klaar te leggen, alvast koffie en water in het koffiezetapparaat te doen, zijn lunchtrommel alvast klaar te maken en in de koelkast te leggen en zelfs mijn kleding ligt alvast klaar.
'sochtends hebben we anderhalf uur voor ontbijt en aankleden etc. Ik woon 5 minuten rijden van de school vandaan en heb maar een kind waar ik me mee bezig hoef te houden...het is toch gewoon onmogelijk dat we IEDERE ochtend gehaast de deur uit moeten rennen?!!
Thtas it! Terwijl Max nu op school is ga ik zijn kamertje ondersteboven keren...op zoek naar het stiekume tijdmachientje!

Ajuus, ilja

Succes met zoeken! Ben hier ook vaak tijd kwijt...
Maar gaan ze in de States met 3 al elke dag naar school joh? Trekt ie dat een beetje? Zou mij wel lekker lijken maar als ik zie hoe wij ons voor die ene ochtend psz moeten haasten is het toch beter nog even uitstel van executie te krijgen...
Wij zijn trouwens in april/mei 24 dagen in Florida geweest, gaaf joh! Lydia is helemaal gek geworden van de Little Einsteins, ze herkent nu zelfs al klassieke muziek. Met moeite hebben we ergens 2 poppetjes gevonden (Leo en Annie), want de raket is in dit kikkerlandje nergens verkrijgbaar! En Hans wil wel een een keer een weekend naar New York, maar niet dit jaar meer, want dat zou dan de 5e vakantie worden voor Lydia en mij, flauw he? Maar mocht het er toch een keer van komen, dan geef ik wel een gil.
Groetjes, Rianne en Lydia

WHAHAHHAHAHHA! dat heb ik elke keer als ik de deur uitga... EN dan in 3-voud!!
Op dinsdag ochtend moeten we om 08:30 op de PSZ zijn voor Thompie. Daar wil ik dan ook nog lopend naar toe, want het is maar een ienie mienie stukje. Dan ben ik inderdaad de avond van te voren al mee bezig: Kleding klaarleggen voor 4 (!) man, wandelwagen naar binnen alvast, jassen en schoenen alvast op de bank leggen, chocolademelk klaarzetten voor Thompie en Nina voor 's morgens, Fles klaarmaken voor Job alvast, Ik doe net nog net niet alvast de tandpasta op de borstels, hahahah!
En vaak moet ik Thomas of Nina om 08:00 nog uit bed halen en klaarstomen! ( O man, voordat we de krullenhoofdtuin van Nina doorgeharkt hebben.... zijn we een heleboel gefoeter en tijd verder!!)
Maar... je mag het geloven of niet: Ik ben regelmatig de eerste mama!!! EN dan sta ik quasi nonchalant te vertellen dat ik het allemaal aardig voor elkaar heb met 3 kids...
Mens, wat voel ik me dan klote zeg na dat gehaast!

Hihihihi, gaat lekker dames!
Ik geloof dat ik er niet zo heel veel last van heb. Ik hoef namelijk niets mee te nemen als ik de deur uit ga. Kian krijgt alles op kdv en ik krijg alles op m'n werk.
Ik sta op, ga douchen. Dan geef ik Kian een fles pap. Ja, lekker onpedagogisch, maar hij vraagt erom en het scheelt mij een half uur aan de ontbijttafel. Dus hup, groot gat in de speen geknipt, 300ml melk erin, pap lekker dik maken zodat het net uit de speen drupt ... hij blij, mamma blij. Terwijl hij in bed ontbijt sta ik me aan te kleden, stucadoren, en met een beetje mazzel kan ik m'n haar nog fohnen ook.
Dan kwartiertje voor vertrektijd hijs ik Kian in een broek en een shirt, haal 'm door de wasstraat, hang 'm in z'n jas en stap de deur uit. Kian droppen en door naar m'n werk. Daar ben ik dan om 8.00 uur.
Maar die rush-tijden ken ik ook hoor. Als we ergens anders heen moeten dan loop ik ook als een kip zonder kop door het huis te benen en kom ik halverwege de reis erachter dat ik de helft ben vergeten. Maar ja, jammer dan!
Liefs Nelleke

1,5 uur om alles te doen!!! Zoveel tijd hebben we niet hoor. Wij staan 10 voor 7 op en om half 8 zijn we met zn vieren weg! Ik doe aan time management hahaha.

Zie wel op tegen volgend jaar, elke dag op tijd op!!! drama!

gr
Marielle

Jajajaja, herkenbaar!
2 ochtenden in week gaat het hier ook zo. Net die 2 dagen dat ik werk besluit Julian dat hij wel wat langer kan slapen (grrrr!). Als dat zo is dan ga ik alvast douchen terwijl hij slaapt en anders gaan we samen douchen, aankleden ("mama helpen") Daarna naar beneden, brood smeren ("zelluf doen" is een substantieel deel van de tijdmachine!) en eten. Nog wat opruimen, tandenpoetsen, schoenen aan, jassen aan, en dan op de fiets naar het kdv. Rond 8 uur wil ik de deur uit zijn en op het kdv neem ik alle tijd, soms wel een half uur. Vind het er gewoon zo gezellig. En dan op de fiets door naar het werk, soms onderbroken door een bezoek aan de bakker of de supermarkt. Even voor 9 ben ik dan op mijn werk.
En aan het eind van de dag...haalt papa Julian op. Ik heb dan de tijd om ongestoord te koken en het eten staat (bij wijze van spreken) op tafel als die 2 thuis komen. Maar ook dan kom ik vaak nog tijd te kort in mijn beleving.

Ik denk ook regelmatig aan volgend jaar dat Julian naar school zal gaan...pfff...elke ochtend op tijd er zijn zal, vooral in het begin, niet meevallen. Maar ik kijk stiekum ook wel uit naar de tijd (voor mezelf) die ik daarmee terug ga krijgen (hoop ik tenminste).

Als ik het tijdmachientje vind, dan zal ik de batterijen er uit halen. Misschien worden ze dan ook niet zo snel groot! hahaha!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Moet wel lachen om de herkenbare situaties.... maar ik pas me gewoon aan hoor, dan maar wat eerder opstaan. Ga niet lope stressen aan het begin van de dag!
Heb wel eens getest wat er gebeurd als ik niets doe. Dan gaan de mannen hier ongewassen in niet-bij-elkaar-passende (!) kleding met een bevroren boterham, half opgegeten, precies op tijd de deur uit. Vergeten dan uiteraard alles wat mee had gemoeten. En roepen vervolgens dat ze niet begrijpen waar ik me altijd zo druk om maak. O, ja en dan vergeet ik nog de chaos die achter blijft.

Multitasken en time-management zijn ook hier de keywords... en ik geloof niet dat die in het woordenboek van de mannen voorkomen, hier niet tenminste ;-)

Succes Ilja (en laat even weten als je het gevonden hebt ;-)

En weet je wat ook leuk is als je er 2 hebt? Nummer 1 doe ik de jas en schoenen aan in de gang en nummer 2 besluit om eens uitgebreid zijn broek vol te poepen.
Grrr, heel fijn. Daar gaan weer 5 kostbare minuten.
Scheelt hier dat ze niet te vroeg mogen zijn op de psz :)
Maar volgend jaar wordt een drama ben ik bang!

Terug
Bovenaan