Tijdstip ovulatie vervolg

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

zo zie je maar weer! We hadden het in een andere topic over wanneer je ovulatie is. Mijn cyclus deze 'maand' is een goed voorbeeld van hoe het ook kan gaan. En hoe je het dus eigenlijk, ondanks een onregelmatige cyclus, toch heel goed zelf in de gaten kan houden.

Ik had in de NOD-lijst 4 december ingevuld omdat mijn cyclus meestal ongeveer 40 dagen duurt. Nu bleef ik ieder keer toch slijm/afscheiding hebben en mijn ochtendtemperatuur ging niet omhoog. Geen ovulatie ...... tja het enige wat er over bleef was blijven 'wachten'. Nou heb ik op 8 december mijn ovulatie gehad en mijn NOD zal dus rond 24 december zijn. Ik had dus pas na 43 dagen mijn ovulatie!!!!!

Groetjes,

Dan zou ik toch maar eens langs de gyn gaan als dat altijd zo is. Cyclussen langer dan 35 dagen zijn volgens mijn gyn geen cyclussen meer.

Ha Supertje,

heb ik ook wel eens aan gedacht!
Maar weet je, ik ben al 4 keer zwanger geweest (3 kindjes en één keer een miskraam), waarvan de oudste en de jongste na 3 'maanden'/cyclussen zwanger. Tja ...... ik weet niet zo goed wat de gyn daar van gaat zeggen. Ik heb natuurlijk wel minder kansen op jaarbasis, maar ja, als het gewoon 'natuurlijk' kan is dat toch fijner dan met allerlei medische tralala waardoor ik misschien een kortere cyclus zou krijgen.
En dit was wel een erg lange cyclus hoor, het is meestal tussen de 36 en 44 dagen.

Wat zou jij doen in mijn geval???

Als het lang gaat duren, afspraak maken. Ik heb van mezelf ongeveer 2 a 3 keer een eisprong per jaar. Beetje hulp van hormonen en ik heb 12 a 13 keer kans
Per jaar. Maar geduld is niet mijn sterkste kant. Oudste bijna 2 jaar geduurd.Nummer 2 volgende snel ( ook met een helpend handje) nu zijn we weer 13 maanden onderweg voor nummer 3. Waarvan het laatste half jaar met hormonen. Dus als je veel geduld hebt even blijven proberen. Maar je weet ook wat wachten is.

Ow ja ik ben 5 keer zwanger geweest. Zonder de hormonen 3 keer spontaan. Maar wel 3 keer misgegaan.

Hoi Supertje,

hoe ben jij er achter gekomen dat je maar 2 a 3 keer een eisprong hebt? Werd je ook maar 2 a 3 keer ongesteld per jaar of ging tijdens je cyclus je temperatuur niet omhoog?
Voor zo ver ik het weet heb ik wel ieder cyclus een eisprong (vruchtbaar slijm en temperatuurverhoging), maar duren de cyclussen dus gewoon erg lang!! Krijg jij Clomid?

Hoe oud zijn jouw kindjes nu? Je emailde eerder al dat je na 7 maanden er weer voor wilde gaan en nu email je dat jullie al 13 maanden bezig zijn. Is de jongste dan ongeveer 20 maanden en de oudste bijna 3 jaar?

Spannend hè? Ik heb veel gehad aan jouw antwoord op mijn eerst vraag/topic. Ik dacht, na het lezen van jouw antwoord, bij mezelf: we willen het graag ....... waarom inderdaad nog wachten? Mocht het direct raak zijn, moeten we JUIST heel blij zijn dat het zo snel gelukt is. Dankjewel daar nog voor!! Deze cyclus is ronde 1, maar ik hoop echt al heel erg dat het gelukt is (ik vrees van niet aangezien het zo'n rare, lange cyclus is), ben dus al helemaal om!

Heel veel succes en ik hoop dat het bij jou ook snel mag 'lukken'.

Groetjes,

Hoi, oudste wordt in maart 3 en de tweede is bijna 19 maanden. Knap rekenwerk van je hahahaha. We zijn vanaf juni bezig om cyclus weer op gang te krijgen. Heb 2 kuren clomid gehad, maar had zo enorm veel last van de bijwerkingen. Toen maand rust ( wel eisprong, nawerking van de clomid) toen begonnen met tamoxifen. 2 kuren gehad en nu weer maand rust omdat er eerst verder onderzoek gedaan zou worden en er toch geen follikelmetingen worden gedaan in december. Dus dat staat nog verkeerd in de nod lijst. Ik heb mezelf verrekend. 1 november is mijn mirena eruit gegaan. Dus maar 5, 5 maand ipv 7.

Ha Supertje,

een hoop hormonen dus (mét bijwerkingen). Hoe wist je dat je normaal geen eisprong hebt en nu met tamoxifen wel? Ik ben er altijd van uit gegaan dat ik wel ieder cyclus een eisprong heb en ben dus erg benieuwd waaraan jij merkt dat je sommige maanden geen eisprong hebt.

Lijkt me ook lastig dat je na de 2de een spiraaltje hebt gehad (en zo snel al weer er uit). Daar zijn je hormonen misschien ook weer van uit balans geraakt. Tenminste, in mijn opleiding heb ik geleerd dat je na een bevalling/zwangerschap meer kans hebt om spontaan zwanger te raken, juist omdat de zwangerschap de hormonen (die, in dit geval, normaal in de war zijn bij vrouwen die moeilijk zwanger kunnen raken) in balans brengen.

Terug
Bovenaan