Tijdstip ovulatie vervolg

Ik heb overduidelijk pcos. Dat wist ik op mijn 19e al. En als ik hormonen slik krijg ik echo's om de follikelgroei te meten. Pregnyl spuiten om eisprong op te wekken. Nu half jaar tamoxifen slikken zonder pregnyl of echo's maar gewoon gaan proberen . Ik krijg op deze hormonen mooi precies 1 eitje. Temperaturen heeft mij het meeste inzicht gegeven, maar het is duidelijk in mijn bloed te zien dat ik zelf geen eisprong heb. ( of nauwelijks). Mirena was verzakt, met hevige bloedingen, dus moest er echt uit.

Hoi meiden, ik lees even mee met jullie mag wel toch??
Ik heb ook last van onregelmatigheden ...
Voor zwangerschap na 4 maanden zwanger geworden (na pil 2 x ongesteld geworden) na bevalling na 6 mnd nog niet ongesteld dus begonnen met de pil. Maar nu 2,5 jaar verder gestopt met de pil omdat ik last had van de hormonen en cyclus. Nu 3 mnd verder nog niet ongesteld geworden...
Mijn man wil nog niet perse nu een tweede dus dat is geen probleem maar maak me wel zorgen over m'n cyclus als hij straks wel wil...
Hebben jullie n idee wat ik kan doen ;-)

Na het stoppen van de pil kan je cyclus sowieso helemaal van slag zijn. Doorverwijzen doen ze normaal pas na een jaar. Ik weet al heel lang dat ik pcos heb en dus praktisch geen cyclus. Bij mijn zoontjes ben ik bij beide zwanger geraakt dmv hormonen. Prulleke heeft ook op 1 kindje ook heel lang moeten wachten.

Als je van je eerste kindje vrij snel zwanger was zou ik me nog niet al te grote zorgen maken. Misschien dat je wel even naar de huisarts kan gaan om tabletjes te vragen waardoor je wel ongesteld wordt. Misschien dat je cyclus daardoor weer op gang. Mocht het probleem blijven zou ik na een maand of 9 voorzichtig om een doorverwijzing vragen.

Hoi MissM,

hoe vervelend het ook is om te moeten wachten op een zwangerschap, ik wilde precies hetzelfde berichtje gaan sturen als Supertje heeft gedaan!! Na het slikken van de pil is je hele hormoonhuishouding door de war en is het soms direct weer normaal ( dan heb je geluk) maar het kan soms wel een half tot een heel jaar duren voordat je weer 'gewone' cyclussen hebt. Geduld is denk ik het enige wat je kunt hebben/doen.

Ik hoop/snap dat jij zo waarschijnlijk niet denkt, maar het is nou eenmaal niet; ik slik 2,5 jaar de pil omdat ik geen kind wil en nu wil ik wel een kind, pil weg en de eerste maand zijn we zwanger!! Sorry, dit klinkt misschien een beetje lomp, maar ik heb dit al zo vaak in de praktijk gehoord en daar kan ik heel kriebelig van worden. Een kindje is een wonder en niet iets wat je af kan dwingen.

Heb gewoon nog geduld, die cyclus komt wel weer een keer op gang en als het over een maand of 9 inderdaad nog niet op gang is, dan zou je eens naar de ha kunnen gaan.

Succes er mee!!!

Groetjes,

Terug
Bovenaan