Tijgeren of kruipen

Hallo allemaal, Ik zal me even voorstellen... Mijn naam is Carla en heb een zoontje van net een jaar!  Nu heeft mijn zoontje besloten dat hij het kruipen wel kan overslaan! Tijgeren gaat veel sneller, Ha Ha! Maar in hoeverre is dit goed? Ik maak me er echt niet zo druk om hoor, maar was wel benieuwd! Groetjes  

Hoi,

Volgens mij maakt het helemaal niks uit. Die van mij heeft welgeteld 2 weken getijgerd en is nu aan het kruipen, hij is nu 8 maanden en wil nu vooral staan, maar daar heeft het consultatie buro ook iets optegen, net als het kruipen. Het zou zo jong nog niet goed voor de gewrichten zijn??? Ik kan hem toch moeilijk iedere keer vloeren??

Volgens mij doet je kind gewoon wat voor hem op dat moment goed is en goed voelt en kan het allemaal niet zo'n kwaad, en ik snap het best van je kindje, tijgeren gaat nou eenmaal veeeeeeeeeel sneller.

Liefs Jen

Hoi,

Meestal volgt op tijgeren snel genoeg kruipen. Stef (9,5 mnd) tijgerde eerst ook en kruipt sinds 2 weken.

Maar dat zo snel kruipen niet goed zou zijn voor de gewrichten heb ik echt nog nooit gehoord. Kindjes doen waar ze zelf aan toe zijn. Als het lichaam iets nog niet aan kan, dan doen ze het ook niet. Dus als je kindje gaat kruipen, dan is het lichaam daar sterk genoeg voor. Als ze zelf gaan staan, hetzelfde.

Groetjes,
Susan (mv Tijs 2-8-06 en Stef 29-7-08)

Hier wordt er al een maandje flink op los getijgerd.
Waarom zou dit niet goed zijn?
Tja goed of niet... ik kan hem natuurlijk niet dwingen om te kruipen of dan maar stil te zitten of liggen.
Hij geeft zelf wel aan waar hij klaar voor is en dat is dus nog niet voor lopen :D.

hoi,

Mijn dochter van 10,5 maand tijgert al vanaf 6 maanden ong. en doet dit nog steeds..kruipen nee hoor. terwijl ze het wel kan..vanmiddag in der nakie dan doet ze het wel..ik denk dat het komt omdat overal laminaat ligt, bij mijn ouders..schoonouders, zusje, schoonzus,.overal waar we komen een gladde vloer, dan gaat tijgeren makkelijker..nu ze naakt was..is dat stroef en gaat ze wel op der knieen, ik denk dat ze het overslaat. want ze gaat overal staan en lopen langs de tafel en aan de hand.

Dat het slecht zou zijn voor de gewrichten..tja als je kindje met 6 maanden loopt kan ik me er iets bij voorstellen. maar de meeste kinderen lopen met het jaar, dus ze moeten toch die gewrichtjes trainen..mijn idee is dat het beter is dat ze wat langer tijgeren of kruipen dan dat ze in 1 week gaan kruipen, staan en lopen..

ieder kindje doet het indd op zijn eigen snelheid..het komt of het komt niet, maar wel ooit, toch ?

gr. Bambi
mama van Lois 10-07-08

Bij ons ging Celeste rond de 9 maanden over van tijgeren tot kruipen na een maand of zo met een combinatie van die twee en rollen. Gelijk begon zij ook te gaan staan en loop ook graag een paar stappen voordat zij weer gaan zitten. Ik heb gehoord dat het belangrijkste is dat kinderen tijgerd of kruipt voordat ze gaan lopen en dus  prima als ze van tijgeren naar lopen zullen gaan. Iets met koordinatie van armen en benen. Met spieren weet ik het niet maar ik denk dat ze zowiezo  eerst gaan staan een tijd  en kleine stukjes lopen.  
Succes

Mor 74  

Hoihoi,

Evy "kruipt" sinds een week of 2. En kruipen kun je het niet noemen. Ze zit op haar kontje met haar benen gebogen en iets vooruit. Dan zet ze haar handen naar voren en trekt zich zo vooruit. Zo wipt ze het hele huis door. Het gaat natuurlijk erg gemakkelijk zo, daar we beneden tegels hebben en boven laminaat.
Kruipen wil ze niet, als we haar in die houding zetten, begint ze bijna altijd te huilen.
Nee, ze loopt liever bij ons aan de hand of zelf langs de tafel.
Ze wil ook bijna niet meer op schoot, laat zich hangen en zo van schoot glijden tot staan.
Hoezo, ik geef zelf wel aan wat ik wil......

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

hoi hoi,
romy is 9 maanden en rolt alleen de kamer door, als ze op haar buik ligt "zwemt"ze wel met haar benen maar meer dan hard spartelen gebeurt er niet.
we zien wel wat ze gaat doen, gister zat ze ineens zelf rechtop in bed, waarschijnlijk aan het lakentje omhoog getrokken per ongeluk, maar ik heb toch de bodem maar een standje lager gezet.
groetjes Miranda

Terug
Bovenaan