Tijn 2

Hiep hoi,

onze Tijn is vandaag jarig. 2 Jaar alweer, wat vliegt de tijd he? ! Ineens een echte peuter in huis.
Hoe gaat het met jullie en jullie kindjes? Het is zo stil hier!

groetjes Natasja

Hoi Natasja,

Ja, inderdaad stil hier.
In ieder geval gefeliciteerd met je mannetje!
Noah is donderdag 2 geworden. Super stoer, een echte peuter. De laatste weken heeft hij ook ineens bizar veel woordjes en kleine zinnetjes geleerd. Ik sta er elke dag weer van te kijken wat hij allemaal al kan zeggen. Je kan al redelijk goed kleine gesprekken met hem voeren, en eenvoudige vragen gaan al helemaal goed (wil je drinken? Heb je het koud? Ga je meer naar buiten?) super handig om een beetje in het hoofd van je koter te kunnen kijken! ;-)
Ook opdrachten snapt hij meestal al. Bijvoorbeeld: pak maar de schoenen die je aan wil, of ga de tafel maar dekken.
Maar het meest leuke vind ik toch wel dat hij echt z'n eigen dingetjes gaat doen en zijn eigen plek in het gezin heeft. Zo vindt hij het bijvoorbeeld 's-ochtends heerlijk om rustig wakker te worden terwijl we samen bumba of teletubbies kijken. Hij is de setting dan echt aan het 'redigeren' Dan zegt hij: 'deken pakken', loopt naar de kast en pakt een dekentje. Dan pakt hij mijn hand, sleept me naar de keuken en zegt: 'drinken pakken en konijntje-koek' (nijntje liga). Dan zegt 'ie: 'kom mee', trekt me mee naar de bank, zegt: 'zitten'. Legt al z'n spullen in m'n armen, klimt bij me op schoot en trekt de deken over ons heen. Echt helemaal fantastisch vind ik dat, zoals hij situaties al naar zijn hand kan zetten :)

Hopelijk genieten jullie ook zo van jullie peuters, naast alle behang-plak momenten ;-)
(ik ben twee en ik zeg.....)

Groetjes, 10e

Thomas, is ook twee en veel "nee". Eigenlijk al een paar maanden. Maar met de komst van Hanna (geboren 24-12-2010) was het gewoon een rare boel hier. Nu probeer ik de boel hier weer een beetje in het gareel te krijgen. Maar Thomas werkt niet mee, resultaat is het tegenovergestelde, niet eten niet drinken, niet lopen, niet jas aan, niet niet niet.
Zolang er geen normale orde van zaken was, wist hij niet wanneer hij iets kon verwachten zoals eten drinken of naar buiten gaan. Dus hier wordt niet gedirigeerd. Wel moet er altijd iets mee naar boven, net gevouwen schone was of nieuwe huishoudelijke aankopen mogen niet onderaan de trap blijven staan. Dan gaat hij ook niet naar boven.

Wat mij het meest verbaast is dat ik echt moet opletten wat ik in huis zeg. Ik weet ook precies hoe ze op de creche tegen hem praten. Als hij gepoept heeft heet hij bijvoorbeeld "stinkie".
Ik kan al hele bijna volwassen gesprekken met he houden. Hij snapt me precies. Maar als ik hem iets vraag antwoordt hij soms niet "gewoon omdat", of als hij het niet begrijpt papegaait hij mijn vraag of opmerking.
Wat ik het allerleukste vind is dat hij een eigen mening heeft, dat hij het eerlijk zegt als hij me lief vind, hij de veraardagsslingers mooi vind. Je krijgt zoveel liefde terug. Het is echt een super leeftijd

Hai,

op de moeilijke dagen na is het inderdaad een heerlijke leeftijd ja. Onze Tijn gaat ook enorm hard qua taalontwikkeling. maakt complete zinnen en van zijn woordenschat laat hij ons wekelijks versteld staan. Een woord als richel hebben wij nooit tegen hem gezegd maar gebruikt hij wel. Ook begrippen waar ik op mijn werk een jaar over doe om ze aan te leren pikt hij vanzelf op. Boven, beneden, veel, weinig, vol, leeg etc... Hij vertelt soms hele verhalen, heerlijk!
Hoe is Thomas tegen Hanna? Tijn vindt het wel moeilijk dat Wout nu tijgert en dus ook spullen kan pakken. Ach, is een fase en gaat ook wel weer over. Het is vooral veel genieten inderdaad!

groetjes Natasja

Thomas is superlief tegen Hanna, die heet eigenlijk nog steeds "baby", en als we niet oppassen dat noemt hij haar als ze 20 is nog "baby" hahaha.
Hij kan haar altijd wel aaien en vasthouden. En hij vraagt als Hanna beneden is ook vaak wel of dat mag.
Hanna slaapt nu eigenlijk nog de hele dag op haar kamertje en komt alleen voor de voedingen even beneden voor max. 45 min. Dus nog geen concurrentie.
Op dat moment vindt Thomas het soms wel even moeilijk om zich bezig te houden.

Loïs wordt maandag 2 jaar! Ik zal dinsdag een kort verslagje plaatsen! Ik heb er zo'n zin in. We geven haar een driewieler... ik kan zelf niet wachten om het te geven... haha! Vind het feest zelf nog leuker dan zij denk ik!

Hier afgelopen maandag de verjaardag gehad van onze boys. Machtig zeg, wat vliegt de tijd! Alweer 2 jaar. En ja ik herken dat opstandige wel, 2x hahaha.
Maar ze kunnen ook zoooo lief zijn, dan smelt mijn moederhart....... Laatst was Joshua wat verdrietig omdat hij papa weg hoorde gaan, was net 5uur s'morgens, dus ik er even heen, Aäron ook wakker, heb Joshua even getroost en gezegd dat hij nog maar even moest gaan slapen. Maar hij bleef wat verdrietig, Aäron kwam toen heel dichtbij Joshua staan en klopt hem heel lief op zijn rugje en wou hem kusjes geven, toen was het verdriet van Joshua zo over en hebben ze nog weer heerlijk geslapen, en mama ook, hahaha.
Het praten gaat ook steeds beter, ik begrijp ze eigenlijk altid wel..... maar ja ik ben er ook altijd bij. Op hun verjaardag was er nog iemand die in het inderwijs zit en die vond dat ze zo goed konden spelen. Ze kunnen zich gelukkig heel goed zelf vermaken. Verder gaat alles hier zijn gangetje. Ik geniet elke dag met volle teugen van mijn mannen!

Terug
Bovenaan