Hoi Natasja,
Ja, inderdaad stil hier.
In ieder geval gefeliciteerd met je mannetje!
Noah is donderdag 2 geworden. Super stoer, een echte peuter. De laatste weken heeft hij ook ineens bizar veel woordjes en kleine zinnetjes geleerd. Ik sta er elke dag weer van te kijken wat hij allemaal al kan zeggen. Je kan al redelijk goed kleine gesprekken met hem voeren, en eenvoudige vragen gaan al helemaal goed (wil je drinken? Heb je het koud? Ga je meer naar buiten?) super handig om een beetje in het hoofd van je koter te kunnen kijken! ;-)
Ook opdrachten snapt hij meestal al. Bijvoorbeeld: pak maar de schoenen die je aan wil, of ga de tafel maar dekken.
Maar het meest leuke vind ik toch wel dat hij echt z'n eigen dingetjes gaat doen en zijn eigen plek in het gezin heeft. Zo vindt hij het bijvoorbeeld 's-ochtends heerlijk om rustig wakker te worden terwijl we samen bumba of teletubbies kijken. Hij is de setting dan echt aan het 'redigeren' Dan zegt hij: 'deken pakken', loopt naar de kast en pakt een dekentje. Dan pakt hij mijn hand, sleept me naar de keuken en zegt: 'drinken pakken en konijntje-koek' (nijntje liga). Dan zegt 'ie: 'kom mee', trekt me mee naar de bank, zegt: 'zitten'. Legt al z'n spullen in m'n armen, klimt bij me op schoot en trekt de deken over ons heen. Echt helemaal fantastisch vind ik dat, zoals hij situaties al naar zijn hand kan zetten 🙂
Hopelijk genieten jullie ook zo van jullie peuters, naast alle behang-plak momenten ;-)
(ik ben twee en ik zeg.....)
Groetjes, 10e