tikibad

Nou hadden mijn vriend en ik eigenlijk in de planning om naar het tikibad in duinrell te gaan deze zomer.
We zijn altijd weer even kind als we van die glijbanen af mogen!
Geweldig!!

Maar.... kan ik daar wel heen? Is dat niet gevaarlijk voor het vruchtje/kindje?

Wie heeft hier ervaring mee?
We gaan niet op vakantie dit jaar en ik wou zó graag van die glijbanen af....

Liefs Channiël.

hoi,

Weet niet hoe lang je zwanger bent als je er heen wilt?
Tot 12 weken zit het vruchtje nog achter je schaambeen en kan het eigenlijk geen kwaad. Toch kan het best zijn dat je je er helemaal niet aangenaam bij voelt.
Toen ik zo'n 10 week zwanger was van de oudste ook van een wilwaterbaan gegaan en ik heb het bij 1 keer gehouden, vond het toch net niet aangenaam.

Maar verderop in de zw.schap komt je baarmoeder en daarmee je kindje boven de bescherming van je schaambot uit en zou ik het zelf niet zo snel doen...

groetjes,
Marije

Het kindje zit echt wel goed beschermd hoor in je buik! Kan wel tegen een stootje... Er zijn zelfs vriendinnen van mij die met 36 weken zwangerschap nog naar grote dansevenementen gaan en die krijgen een paar weken later kerngezonde kinderen (nee, ook geen kapotte oortjes!).

Zolang jij het zelf lekker vind moet je het gewoon doen. Ik heb veel last van bandenpijn met bijvoorbeeld lachen, dus ik zou het niet prettig vinden.
Kwestie van uitproberen lijkt mij dus....

Groet,
Amber

Ik ken het tikibad goed en de glijbanen daar kunnen in principe niet zoveel kwaad. Ik zou wel uitkijken dat je je buik niet stoot of iets dergelijks.

Waar ik wel op zou letten is je adrenaline. Als jij in de 'stress' schiet door een spannende glijbaan, raakt je baby ook in de stress en dit schijnt dan weer niet goed te zijn. In hoeverre dit schadelijk is van die paar glijbanen weet ik niet. Anders zou ik eerst even bijkomen als je te enthousiast wordt.

Veel plezier!

Groetjes, Marisa

Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan, maar vraag het even aan je verloskundige. De achtbaan wordt ook afgeraden, al is dat vanwege aansprakelijkheid en kan het niets eens kwaad, heb ik mij laten vertellen.
Het wordt wel afgeraden om tot 14 weken (dacht ik) in heet water te baden, bijv. een bubbelbad, of naar de sauna te gaan. Omdat niet duidelijk is of dat schadelijk is.
En sorry, adrenaline, een dagje, is niet schadelijk. Zelfs kortdurige stress is niet schadelijk. Je mag zelfs zwanger bergbeklimmen. Kortom de opmerking over adrenaline vind ik  overdreven.  
Langdurige stress is niet goed, maar soms is zelfs dat niet te vermijden.

ja sorry maar ik zou het niet doen.
ik ken iemand die een miskraam heeftgehad nadat ze daar was geweest en van glijbanen was afgeweest.

we weten natuurlijk nooit zeker waar het van gekomen is, maar ik zou niet de goden gaan verzoeken.

xxxxx

hoi,

bij de glijbanen waar je niet af mag moet een bordje staan van een zwangere met een streep erdoorheen hihi we zijn daar niet welkom!!!! lijkt op een verkeersbord haha

anders vraag je het je verloskundige, welke wel en welke niet.....

moeke

Thanks voor jullie antwoorden!

Als ik er nu over nadenk, denk ik dat ik gewoon lekker heenga! Ik vind het daar zo onwijs kicken!
En als het toch niet goed voelt, doe ik het gewoon niet. Ik denk dat we dan toch begin juni gaan, dan ist nog niet zo druk, maar wel lekker warm.
En dan ben ik ongeveer 9 weken, dus heb dan nog geen echt dikke buik!

Jullie horen het vast wel van me hoe het was!!

Nogmaals bedankt!

Liefs Channiël.

Terug
Bovenaan