time - out?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik weet, er was laatst een topic over straffen, nu lijkt mij het in de hoek zetten als hij straf heeft wel een idee....
Nu zet ik hem vaak in de box, maar vind dat eigenlijk niet fijn, dat moet juist zijn eigen plekje zijn en geen 'strafplek' .

Hoe pakken jullie dit straffen aan?
Zetten jullie de kindjes op eens stoeltje, matje ...??
Hoe lang dan? Mij lijkt dat lang daar zitten geen zin heeft, maar weet het niet?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...

liefs marina

Hoi marina,

Dit is nogal een onderwerp heb ik bij de topic straffen gemerkt. De meningen waren daar namelijk nogal sterk verdeeld.

Wij hebben ook een time-out plekje. De deurmat bij de achterdeur. De box en haar speelmat vind ik namelijk geen optie, want dat zijn plekjes om te spelen. Onze meid is nogal een pittige tante en het ook niet altijd eens met wat papa en mama zeggen. Ze is pas 14 maanden maar heeft duidelijk een eigen wil. Dat is natuurlijk niet verkeerd, maar sommige dingen moeten gewoon.
Ik wordt niet zo snel kwaad, maar de laatste tijd is ze echt aan het uitproberen. Je zegt dan nee, haalt haar weg, leidt haar af. Maar toch steeds gaat ze weer terug naar datgene wat ze niet mag. Het liefste ook nog met een smile op haar gezicht, zo van zie je ook wat ik doe? Dan is het bij de derde keer waarschuwen   toch echt even op de mat. Ze begint dan boos te huilen, maar dat is ook zo weer over. Dan ga ik naar haar toe en zeg dat het niet mag wat ze doet. We knuffelen even en alles is weer goed. Meestal doet ze het dan ook niet meer.

Ik vind het soms best moeilijk hoor. Ik ben niet zo van het straffen, maar soms moet ons meisje ook gewoon even uitrazen, vooral als ze haar zin niet krijgt.
Je moet nu niet denken dat ze iedere dag wel een aantal keren op die mat zit, want dat is absoluut niet zo. Als ze er al 1 keer in de week op moet dan is het al veel.

Je moet vooral doen waar jij je het beste bij voelt. Mijn schoonmoeder is het bijv. niet eens met onze opvoedmethode. Die maakt overal een spelletje van. Terwijl ik vind dat nee, nee is en ook nee moet blijven.
Dus doe waar je je prettig bij voelt en kijk vooral ook wat bij je kind past.

Succes ermee!
Groetjes Anne

ook nathalia gaat bijons de hoekin as ze stout is.
lang laten zitten heeft idd geen zin.
gewoon een minuutje, is lang zat voor hun.
in het begi hebben we het bestwel moeilijk gehad.
nathalia snapte er natuurlijk helemaal niks van, en kroop weg.
inmiddelsblijft ze zitte,en snapt dat mama dan boos is.
ik doe het als volgt:

pak nathalia op
zet haar op haar staf plaats
ga op mn knien zitten
zeg dat ze stout is, en datze moet blijven zitten. (op een stenge manier)
vervolgens ga ik weg (sta door een raampje te kijken of ze ook echt blijft zitten hahaha)
daarna kom ik terug,
nathalia geeft me een kusje en een kroel en het is weer goed.

de box is bij ons ook een gezellig plekje, en absoluut geen straf plek.
denk dat je daar alleen jezelf maar mee straf,want die box komt nog vaak van pas hahaha

liefs, do

Hallo meiden!

Maar wat doen ze dan stout? Het is toch gewoon ondeugend doen?
En snappen ze er wat van dan als je ze op de mat (ofzo) zet???   Doen ze daarna niet meer stout. Ze snappen NEE   denk ik nog niet echt. Ik zie mij dat echt nog niet doen hoor hahaha
Zoe zit nou steeds aan de tuinverlichtig en ik haal haar daar gewoon weer weg en zeg dat dat niet mag want anders gaat het stuk en geef haar iets anders leuks om mee te spelen, soms helpt dit en soms niet, Ze gaan ondernemen, Veel geduld hebben, afleiden en problemen met humoor oplossen heb ik geleerd???? Kinderen van 1 snappen straf nog niet echt denk ik...... Positieve aandacht schijnt meer te helpen dan negatieve... Maar ik ben zeker voor de hoek hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind ze er nog erg te jong voor . Succes met de ondeugende peuters!
Groetjes Kim

Hallo Marina,

Ik vind dit ook een beetje lastig.. Ik heb bij het vorige topic aangegeven, dat ik Noah er toen nog te jong voor vond. Maar sinds een paar weken, word het gedrag toch iets anders. Eerder zei ik nee en leek hij het te "begrijpen"( zover als dat echt mogelijk is) en hij zat er dan ook niet meer aan, maar nu probeerd hij het toch langer en als iets niet mag, word hij boos en gaat huilen.. Ik moet zeggen dat wat iemand hieronder schreef over het gewoon weg halen van het kindje en dan iets anders geven, doe ik niet consequent, misschien moet ik dat proberen. Al weet ik wel, dat wanneer ik dat doe, hij ook boos kan reageren. Maar ik denk dat het voor Noah wel te begrijpen is.. Een strafhoekje zie ik bij Noah niet zitten, want eigenlijk vind ik dat nog iets te voor hem. Hij is net 1 jaar en ik denk dat hij dat niet begrijpt. En op ergens aanzitten na, doet hij naa mijn idee, nog niet veel fout. Maar daar kom ik vast over een paar weken ook weer op terug! hhahah

Blijft lastig,

Groetjes

beste mama's,

Ik zelf denk wel dat het goed is voor Daniël dat er een time-out plekje komt.
Dit omdat Daniël echt tig keer hetzelfde kan doen, zoals bijv;
dingen uit de vensterbank gaan plukken, (ik heb de rest van de woonkamer leeggehaald en die vensterbank is gewoon van mij!)
Ik kan dan op lage toon, rustige manier, boos kijkend nee zeggen , en zeggen; dit is van mama, daar mag je niet aan komen, en hem bij zijn la met speelgoed neerzetten, en iets in zijn handen geven, maar onze kruimel laat het gelijk uit zijn handen vallen, loopt met een vaartje terug naar de vensterbank en pakt precies hetzelfde weer... en dan begint het hele verhaal opnieuw.
Als ik hem niet in de box zet, kan ik hier echt met dit hele gangetje, de hele ochtend druk mee zijn.
Ik vind zelf dat hij gewoon echt moet leren dat er sommige dingen gewoon niet mogen.
(denk aan, spelen met stopcontacten, handen in de wc als de deur op een kier staat, met de wc borstel overal tegen aan slaan, met speelgoed door de kamer gooien, bijten in de meubels, op de bank klimmen, letterlijk gaan hangen aan de gordijnen, keukenlades opendoen en alles eruit gooien... en vooral zijn eigen speelgoed dan aan de kant laten liggen.... zucht)
Afleiden en weghalen schijnt niet te helpen... dus ben ik van plan om bij de derde keer nee, hem een time-out te geven.

Ga even bij ikea kijken voor een klein stoeltje/zitzakje/ kleedje... o.i.d.
en dat word dan zijn time-out plekje.

Voor alle duidelijkheid, ik vind het zelf niet echt straf, in de zin van; je bent echt heel stout nu!
Maar voor mij is het echt een soort time-out, ga even rustig zitten op het plekje, en voel maar even dat mama het niet leuk vind wat je doet.
Na een minuutje een dikke knuffel, en kan hij lekker weer gaan spelen.

Ik zie wel in, dat ik hier de aankomende weken echt wel druk mee zal zijn, maar liever daar druk mee en dat het werkt dan hoe het nu gaat, en het werkt niet.

liefs marina

hoi,

als ik tegen kelwin nee zeg dan kijkt ie me aan en begint te lachen en doet hij het gelijk weer.. wat een ondeugd. ik probeer het meestal 3 keer te zeggen dat het niet mag. en daarna haal ik hem weg of leid ik hem af met wat anders.
ik ga dan ook wel eens wat met hem samen doen. zo heeft hij even de aandacht en zit niet aan spullen waar hij niet aan mag komen.
ik geef hem geen straf want hij snapt dat toch niet.
ik heb dus ook geen time-out plekje. dat komt wel als hij wat ouder is.
ik zet hem wel eens in de box zodat hij even alleen kan spelen maar niet bedoeld als strafplek.

Groetjes, Christien

Hoi Marina

Je hebt het er maar druk mee zeg!!! hahahah Wat een ondeugd heb jij pffff
Misschien moet je een hoger plekje voor jou alleen maken????
Hoe maak jij die puntjes bij Daniel?? Dan kan ik dat ook bij Zoe doen!

Zo'n zitzak is een idee! Maar de box moet leuk blijven ja en niet als straf gezien worden, een kind hoort niet te huilen in de box!

Zoe heeft de trap gevonden, als ik naar de wc ga laat ik de deuren open zodat zij niet voor de deur kan zitten en ik er niet meer in kan.... Maar nu wil ze de trap op en ze doet het nog goed ook! Maar ze heeft nog niet echt een goede even wicht, dus erg gevaarlijk.
Boven heb ik wel een traphekje voor naar beneden en boven maar beneden heb ik voor de trap de buggy staan dus daar past geen traphek meer. Maar Zoe lacht ook altijd als ik nee zeg..... grrrrr hahaha Ik moet er zo om lachen maar snap dat het bij Marina een beetje uit de hand gaat lopen ahhaah, Toch even de spulletjes weg en wc dicht houden!

Succes meiden!
Groetjes Kim

Terug
Bovenaan