time - out?

Gelukkig is straffen, time outs of de hoek hier nog niet echt nodig. Wel heel vaak "Nee!" roepen. Leah is gelukkig redelijk af te leiden. Soms pak ik haar dan op, en ga even met haar zitten en dan gaat ze daarna weer eventjes in de box. Dan legt ze geen link meer met dat ze iets 'ondeugends' heeft gedaan, maar heb ik toch even mijn handen vrij. Ik ben ook niet zo voor straffen of time outs of de hoek op deze leeftijd, maar dat kan ook komen omdat Leah misschien nog goed te handlen is. Wel ondeugend (maar zo schattig, haha), maar alles binnen de perken van wat ze mag ontdekken.... en inderdaad prijzen of belonen als ze dingetjes goed doet. Het is een leuke, maar ook lastige fase nu, met een wereldje die groter wordt. Ik moet zeggen dat ik er super van geniet, maar dat ik ook heel veel dingen in huis niet kan doen omdat er een klein aapje is die continu in de gaten moet worden gehouden of aan mijn been hangt.....

Hoi meiden,

Nou hier is Yordi z'n time-out plekje de gang.
Het klinkt heel drastisch, maar dan is hij even uit mijn buurt en de hond kan dan niet bij hem en hij niet bij de hond.
Yordi is namelijk al lekker vroeg aan het peuterpuberen. Met als gevolg dat ik vaak hele tirades in huis heb, slaan, speelgoed smijten enz. Hem afleiden met iets heeft dus ook absoluut geen zin meer, want daar gaat hij alleen maar mee smijten. En als ik hem bij iets weg haal, gaat hij er net zo hard weer naar toe. We hebben werkelijk alles al geprobeerd. Maar dit werkt wel al bij hem. Ik zet hem dan even in onze gang en doe de deur dicht.( we hebben glas in de deur, dus ik kan hem altijd zien) en ik laat hem daar dan even uitrazen. want als ik een paar keer nee heb gezegd en ik haal hem er bij weg, dan komen die driftbuien dus. Als hij wat rustiger wordt, dan doe ik de deur weer open en dan komt hij naar me toe en krijg ik altijd meteen een kus en een knuffel van hem en dan is het ook weer goed en gaat hij weer lekker verder spelen.
Het is dus bij ons ook niet zo zeer straffen, maar wel even een time-out geven, zodat hij even kan uitrazen.

Liefs marielle

@kim; ik denk zelf aan een zitzak, omdat ik Daniël er gerust voor aanzie dat hij zo van een klein stoeltje aftuimelt.
Maar eerst even kijken of ze die wel hebben, haha wil er ook niet veel geld aan uitgeven.
Ons huisje is een jaren 30 huisje, en staat pal tegen de stoep, dus iets leuks in de vensterbank vind ik zelf gewoon belangrijk, de vensterbank aan de achterkant is al wel helemaal leeg. Er staat op zich niet iets in wat kapot kan, maar hij moet er gewoon van af blijven.
wat bedoelde je met puntjes voor Daniël?

Daniël is gewoon echt een dikke boef (wel een heerlijk ventje) en wat wildkatje schreef, herken ik ook wel, dat hij gewoon boos word en dat dan niets meer zin heeft
(  heeft 'ie denk wel van mij, ik was vroeger ook zo)

liefs marina

Hoi Marina,

Heb je al een zitzak gevonden en helpt het|??
Ik bedoel de 2 puntjes op de e van Daniel Bij Zoe moeten er ook puntjes op de e maar hoe moet ik dat doen?
Groetjes Kim

Hey hoi,

Hier nog zo'n boef.... Vooral papa zijn gereedschap is hier favoriet.... We zijn nog aan het verbouwen en zijn spullen liggen binnen. Ook de drinkbakken van de honden zijn zeer leuk.

Wat hier wel helpt is dat hij zijn 'eigen' kast gedeelte in het dressoir heeft. Het dressoir bestaat uit 2 kastjes met daartussen 4 laatjes. Jordy heeft dus 1 kant van het dressoir en 1 la waar zijn speelgoed in ligt.
Hij weet heel goed dat de andere kant van mama is, liggen mijn papieren en als hij toevallig wel aan dat deurtje zit, krijgt hij te horen dat hij het moet dicht maken en dat dat van mama is. Vervolgens laat ik hem zijn kastje open maken en zeg ik dat dat van hem is.
Tot nu toe werkt dat perfect, hij blijft uit al mijn andere kasten ( roep ik van mama en maakt hij ze dicht ) Maar nu loop hij, eens ff afwachten wat er nu gaat gebeuren...

Ik merk ook dat als hij zijn energie niet kwijt kan dat hij dan ook veel lastiger wordt, nu dus maar begonnen met veel zelf laten wandelen ( De straat uit ), zodat hij moe wordt. Daarna kan hij wel rustig spelen. Als het zo'n weer is als vandaag is dat helaas geen optie.... maar meneer staat toch bij de achterdeur. Net als zijn vader altijd naar buiten.
Als dat niet mag dan is ook niets goed, alleen maar huilen en kwaad worden.
Dus mijn 'time- outs' bestaan voornamelijk uit buiten wandelen..... ( Jordy achterna rennen)

Succes met jullie handen bindertjes
Groetjes Wendy

Hoi Kim,

de puntjes op de e van daniël zet ik als volgt

ik typ de gewone beginletters; Dani
dan druk ik op shift en tegelijk op de toets dubbelde puntjes rechts op de toetsenbord vlakbij enter.
en dan daarna typ ik gewoon verder dus;

Dani (shift+dubbele puntjes) ël.

Succes ermee,
liefs marina

Oke even kijken of het lukt!!!!

Zoë jaaaaaaaaaaaaaaaaaa Jippie!!! Bedankt!! hahahaha superrrrrr

Groetjes Kim mama van Zoë!!! haha

Terug
Bovenaan