Timing zwangerschap en werk

Hoi Nijntje

Ik ben ook net begonnen met een nieuwe baan en heb ook een jaarcontract. Het probleem is dat je niet weet of je na dat jaar ook een vast contract krijgt, het kan net zo goed weer een jaarcontract zijn. Ik ben nu al 10 maanden bezig om zwanger te worden en als het zover is, dan heeft mijn werkgever gewoon pech, het is onze toekomst en mijn werkzaamheden doe ik prima. Ook weet je werkgever dat als je eind 20 /begin 30 (ongeveer) bent dat je kan verwachten dat vrouwen graag kinderen willen. Dus waarom wachten! Het probleem is dat het nooit echt goed uitkomt, je kunt altijd wel iets verzinnen. Dus volg je hart en ga ervoor!

Liefs Vic

Hoi Nijntje,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben 25 en ik ben hier pas nieuw op dit forum. Mijn vriend is 23 en we hebben ook een sterke kinderwens. We zijn nu een half jaartje bezig.
Nu is het zo dat presies in die periode ik ontslagen werd vanwege de recessie en mijn vriend zijn bedrijf falliet ging en hij een aantal maanden niet uitbetaald heeft gekregen. Mijn vriend heeft nu gelukkig meteen een goede baan gevonden en heeft een jaarcontract gekregen. Ik zit gelukkig ook niet zonder geld want ik heb tijdelijk werk (onder een soort detachering) Ik ben dus ok druk aan het solliciteren maar ik weet ook nooit zo goed wat ik ermee aan moet. Ben ook erg bang dat ze me idd niet willen als ze weten dat ik toch binnen een korte tijd met verlof moet enz.. endan natuurlijk ook minder ga werken, terwijl ik nu het liefst gewoon 40 uur werk! Ik wens jou succes daarmee en lijkt me leuk om te weten hoe het verder met je afloopt..;)

Terug
Bovenaan