Timing

Hallo allemaal,

Ik wil jullie iets voorleggen en vragen om jullie mening en mogelijke oplossing..

Ik heb vandaag gehoord dat ik mijn droomproject mag gaan uitvoeren. Ik heb een projectplan ingeleverd bij de gemeente en nu mag ik dit een jaar lang gaan uitvoeren. Ik krijg dus een jaarcontract.
Alleen wat zij niet weten is dat ik nu zwanger ben.
Per mei ga ik beginnen, alleen in oktober ga ik bevallen..
Nu zit ik echt met een probleem, moet ik het ze nu al vertellen, met de kans dat mijn droombaan aan mij voorbij gaat ?
Moet ik ze voorstellen om me 2 maanden bv niet uit te laten betalen of ??
hebben jullie een idee ?
Ik wil het namelijk allebei :)

Liefs Kimberley

Hoi Kimberley, werk op P&O; heb je iets meer info? Ben je daar in vaste dienst of heb je een eigen bedrijf? Als je in vaste dienst bent en dit al toegezegd hebt gekregen, dan kunnen ze eigenlijk niet terug omdat dat te duidelijk met je zwangerschap te maken heeft. Alleen als er van dat project veel afhangt en de resultaten komen in het geding als een vervanger het moet overnemen halverwege, dan kunnen ze mogelijk nee zeggen. O sorry je krijgt een jaarcontract zeg je al. Je hoeft niet te zeggen dat je zwanger bent en je krijgt nu dus het jaarcontract. Wanneer kun je tekenen en hoe ver ben je nu? Normaal gesproken vertel je pas dat je zwanger bent rond de 10-12 weken dus dat zou ik gewoon aanhouden. Met je jaarcontract heb je ook recht op zwangerschapsverlof/ uitkering en dat wordt door het UWV aan je werkgever betaald. Ze kunnen daar dan vervanging van regelen. Als ik het goed heb, ben je echt nog maar net zwanger en niemand verwacht dan dat je het verteld - het is een nog wat onzekere periode. Je solliciatie liep waarschijnlijk ook al langer, voordat je zwanger was. Ik zou niet gelijk voorstellen om je twee maanden niet uit te laten betalen, mocht het wat lastig worden dan kun je die troef altijd nog inzetten. Maar ik snap je dilemma, je wil het ook netjes aanvliegen.
succes! En gefeliciteerd met je zwangerschap en je baan!! groetjes
Ingrid

gefeliciteerd met je zwangerschap en nieuwe baan.
Ik zal het nog even niet vertellen, je hoeft het pas in je 5e maand te vertellen aan je werkgever.
Ik zal het als ik jou was kenbaar maken in mei als je daar begint.

Liefs randy

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap en met je nieuwe baan.
Geweldig dat je je droomproject mag uitvoeren! Mijn vraag is wel of dit nog goed mogelijk is door je zwangerschap. Kun je het project goed afronden? 2 maanden ertussen uit is wel wat kort dan zal zowel de zwangerschap als de bevalling en ook daarna allemaal uit het boekje moeten gaan. Asl je deze vragen voor jezelf met ja kunt beantwoorden dan zou ik niets zeggen er er gewoon voor gaan!!

Succes!!

Misschien heel gemeen.............maar er zijn ook heel veel vrouwen die niet eens weten in de eerste 2 maanden dat ze zwanger zijn........Heb ik zelf ook gehad......Wist het pas na 2,5 maand.

succes!!

hahah bedankt voor jullie reacties allemaal !

Daar dacht ik ook wel aan ja, om het later te vertellen.. Het is toch een hele grote kans, die wil ik ook niet laten lopen!

En om nog even op Ingrid te reageren, ik was al een half jaar bezig met het regelen van dit project en nu heb ik de defnitieve doorslag gekregen.. En kwam ik er ook achter dat ik zwanger was.. Ik ben nu pas 5 weekjes zwanger, maar idd in mei zullen ze vast al wat aan mij gaan zien..

Jullie denken er allemaal wel een beetje hetzelfde over zie ik ! Ik wacht nog met vertellen en dan maar hopen dat ik mijn hele zwangerschap goed kan blijven functioneren. Tot nu toe heb ik nog geen last gelukkig, maar het is nog pril!

Thanks allemaal, ik wist echt even niet meer wat ik nou moest doen.

Liefs Kimberley

Terug
Bovenaan