Timing

Ik ben altijd voor de eerlijkheid.

Stel je begint in mei, dan heb je een maand proeftijd, dus tot 1 juni. Dan ben je volgens mij al 5-6 maanden zwanger. Dan zien ze het ook aan je in je proeftijd en kunnen ze je alsnog ontslaan zonder reden. Dus wat is dan het voordeel om te wachten tot dan , dan het nu eerlijk aan te geven? Natuurlijk kun je nog wat weken wachten totdat je een goede echo en dergelijke hebt gehad, dat zou ik in ieder geval wel doen.

Ik ben zelf werkgever met een man of 80 in dienst, en heb al een paar keer met zwangerschap in proeftijd te maken gehad. De meeste hebben me het eerlijk verteld, en ik heb er nog nooit iemand om ontslagen. Ook heb ik het twee keer meegemaakt dat iemand het dan net twee dagen na afloop proeftijd kwam vertellen. Dat vind ik dan zo laf en oneerlijk. Geen basis van vertrouwen. Beide personen werken niet meer bij ons. Er bleek achteraf vaker oneerlijkheid te zijn, ook op andere gbieden en daar houd ik absoluut niet van.

Dus ik zou het als werkgever heel erg kunnen waarderen als je het eerlijk en op tijd zou vertellen. Dat bied een goede basis voor een langdurige samenwerking. Maar ja, zo denk ik erover. Als ik hierboven lees ben ik in de minderheid....

In ieder geval een heerlijke zwangerschap en een fijne baan teogewenst.

Terug
Bovenaan