Timing

A

Anoniem

Guest
Mijn vriend en ik willen enorm graag aan kinderen beginnen! Eigenlijk al veel langer maar nu hebben we de knoop doorgehakt!

Volgend jaar (25mei) willen we echter gaan trouwen en ik wil graag met een 'platte' buik in mijn trouwjurk. Ook wil ik liever niet (te) misselijk zijn. Maar... we willen wel beginnen VOOR we gaan trouwen.

Is er iemand hier die goed kan berekenen wat dan de beste timing zou zijn?

Mijn menstruatie is altijd erg regelmatig, namelijk elke maand vanaf de 13e. Ook ben ik al een tijd gestopt met de pil en ligt de foliumzuur al klaar voor gebruik.

x
Anne

Hai Anne,

Aleereerst van harte met julie voorgenomen huwelijk! Weet je....als het op kindjes mogen krijgen aankomt dan valt er helaas helemaal niets te timen dus daar zou ik vanaf stappen! Ik begrijp dat je met een platte buik wilt trouwen maar waarom dan beginnen voor jullie huwelijk? En mocht je in de maand voor je trouwen wel in verwachting zijn dan zie je dat nog niet gelijk......

Moeilijk hoor, als de wil er zo graag is! Je meest vruchtbare dagen kan je ook via internet berekenen! Vanaf je eisprong duurt het vaak 14 dagen tot je nieuwe nod..... Als je een cyclus hebt van 28 dagen dan zou je tussen dag 11 en 14 je ei hebben maar ook dat is zeker niet bij elke vrouw hetzelfde.

Succes met je beslissing! Liefs Lynn.

Oh ja....die foliumzuur gelijk gaan slikken! Niet mee wachten totdat je zwanger bent.

Bedankt voor het reageren!

De reden dat we voor het trouwen al willen beginnen is voornamelijk dat ik graag voor mijn 25e wil bevallen. We gaan er niet vanuit dat het meteen raak is, dus vandaar dat we zo snel mogelijk willen beginnen. Overigens heb ik al jaren een hele sterke kinderwens dus iedere maand wachten is er voor mij al 1 teveel, hahaha!

x

hey anne

het valt idd niet te timen helaas, het is niet gezegd dat het in 1x raak is. ik zou idd wel alvast met foliumzuur beginnen want dat moet 4 weken voor de zwangerschap al in je lichaam zitten

liefs

Hoihoi,

Er is totaal niets te zeggen over wanneer jezwanger zou zijn en dus ook niet wanneer je het best kunt beginnen. Wij zijn zonder enige oorzaak al ruim 2 jaar bezig terwijl andere meiden de eerste ronde al zwanger zijn.
Als je niet zwanger wilt trouwen, moet je wachten. De natuur valt niet te plannen!
Wat je wel kunt doen is al stoppen met de pil en een tijdje met andere bescherming klussen. als jullie er echt voor gaan is je lichaam waarschijnlijk al ontpilt. Dat maakt de kans statistisch gezien wat groter je snel zwanger bent (de eerst maanden ten opzichte van de meiden die net zijn gestopt met de pil) omdat je geen vreemde hormonen meer in je lijf hebt.

Helaas blijft het een kwestie van geluk hebben en is plannen totaal niet mogelijk.

Succes!

Liefs Daisy

Ik sluit me aan bij de rest. Een baby plan je niet, die krijg je. Anders zou ik echt wachten. Niemand weet van te voren of je wel of niet misselijk bent tijdens je zwangerschap. de een is het niet, een ander spuugt 9 maanden. En waarom perse voor je 25e bevallen?
Je zou kunnen wachten tot eind april, als je nod rond de 25e zou vallen. Een positieve test rond je trouwdag is mooi, maar zoals velen hier is het niet in 1 ronde raak, dus ongi zijn op je trouwdag is echt niet handig. (ik had mijn pil een weekje doorgeslikt, zodat ik zeker niet ongi was op mijn trouwdag.)
(laat het trouwens wel weten tijdens het passen van je bruidsjurk) .
Succes!

Ongesteld op mijn trouwdag ben ik sowieso niet aangezien dat altijd vanaf de 13e is en ik pas de 25e trouw. ;) Ik weet wel dat ik het grootste deel uiteraard niet kan plannen en een beetje risico wil ik natuurlijk wel nemen. Vroeg me alleen af wat dan het beste moment zou zijn om te beginnen maar dat is volgens mij inderdaad eind april. :-D

De pil slik ik al een hele tijd niet meer dus doorslikken is sowieso al geen optie meer. ;-)

Terug
Bovenaan