Bij osteopathie wordt ervan uitgegaan dat alles organen en weefsels met elkaar in verbinding staan. Als bepaalde weefsels stugger zijn kan dat wijzen op een probleem met een orgaan. Klinkt een beetje wazig, maar ik stond versteld wat de osteopaat bij mij vond. Zo vroeg hij aan mij of ik vaak last had van mijn oren, daar had ik niks over gezegd, maar als kind had ik om de haverklap oorontsteking. Dat kon de osteopaat dus "voelen". Ik gaf aan dat ik vaak last had van mijn maag en zo heeft hij door mijn keel en wangen te behandelen mijn maagklachten verholpen.
Het lichaam wordt als geheel bekeken. Tijdens de behandeling lig je op een behandeltafel en wordt op de "probleem" punten lichte druk uitgeoefend. Daarna wordt met bewegingen gekeken of er verbetering is, zoniet dan past hij/zij de behandeling daarop aan. Ik heb er nog nooit pijn gehad terwijl ik bij de fysiotherapeut de eerste behandelingen lag te janken van de pijn.
Het lijkt misschien allemaal wat zweverig, maar alle mensen die ik ken die bij een osteopaat zijn geweest waren er enorm bij gebaat.
Het lichaam wordt als geheel bekeken. Tijdens de behandeling lig je op een behandeltafel en wordt op de "probleem" punten lichte druk uitgeoefend. Daarna wordt met bewegingen gekeken of er verbetering is, zoniet dan past hij/zij de behandeling daarop aan. Ik heb er nog nooit pijn gehad terwijl ik bij de fysiotherapeut de eerste behandelingen lag te janken van de pijn.
Het lijkt misschien allemaal wat zweverig, maar alle mensen die ik ken die bij een osteopaat zijn geweest waren er enorm bij gebaat.