Tip bij bekkenklachten!

Bij osteopathie wordt ervan uitgegaan dat alles organen en weefsels met elkaar in verbinding staan. Als bepaalde weefsels stugger zijn kan dat wijzen op een probleem met een orgaan. Klinkt een beetje wazig, maar ik stond versteld wat de osteopaat bij mij vond. Zo vroeg hij aan mij of ik vaak last had van mijn oren, daar had ik niks over gezegd, maar als kind had ik om de haverklap oorontsteking. Dat kon de osteopaat dus "voelen". Ik gaf aan dat ik vaak last had van mijn maag en zo heeft hij door mijn keel en wangen te behandelen mijn maagklachten verholpen.

Het lichaam wordt als geheel bekeken. Tijdens de behandeling lig je op een behandeltafel en wordt op de "probleem" punten lichte druk uitgeoefend. Daarna wordt met bewegingen gekeken of er verbetering is, zoniet dan past hij/zij de behandeling daarop aan. Ik heb er nog nooit pijn gehad terwijl ik bij de fysiotherapeut de eerste behandelingen lag te janken van de pijn.

Het lijkt misschien allemaal wat zweverig, maar alle mensen die ik ken die bij een osteopaat zijn geweest waren er enorm bij gebaat.

Hier idem dito qua goede verhalen. Ik stuur zelfs wel eens patienten van mezelf door naar een osteopaat als ik het niet meer weet of er geen verbetering komt.

Ook ben ik destijds met mijn zoontje daar geweest. Na 4 weken alleen maar huilen, spugen en overstrekken vond ik het zo zielig voor hem. Na 3 behandelingen hadden we een ander kind en sindsdien is hij het meest relaxte manneke dat ik ken.

Da's dus alvast een tip voor straks als iedereen bevallen is.

Hallo!

Ik heb sinds 4 jaar bekkeninstabiliteit (al wordt die term niet meer gebruikt) en ik heb heel veel baat bij de osteopaat. Hij zet mijn bekken, rugwervels, schaambeen en heiligbeen weer recht zodat ik er weer een poosje tegenaan kan.

Een bekkenfysio werkt bij bij alleen maar averechts.

Mijn verzekering vergoed 30 euro en ik moet ongeveer 90 euro zelf betalen. Maar dat is het me allemaal waard!

Groetjes, Mama van Dean en Lynn
(juli 2010 mama)

Hallo!

Ik heb sinds 4 jaar bekkeninstabiliteit (al wordt die term niet meer gebruikt) en ik heb heel veel baat bij de osteopaat. Hij zet mijn bekken, rugwervels, schaambeen en heiligbeen weer recht zodat ik er weer een poosje tegenaan kan.

Een bekkenfysio werkt bij bij alleen maar averechts.

Mijn verzekering vergoed 30 euro en ik moet ongeveer 90 euro zelf betalen. Maar dat is het me allemaal waard!

Groetjes, Mama van Dean en Lynn
(juli 2010 mama)

Terug
Bovenaan