tip voor fruithap

Voor de dames die niet de rapleymethode gebruiken...

Luana is nu net echt begonnen met fruit. Het probleem van het begin is dat er een paar hapjes ingaan en de rest blijft over. Potjes is dus zonde geld. Nu doe ik het volgende...ik maak een banaan helemaal fijn in de blender/staafmixer en doe dit in de ijsblokjesschuifla van de diepvries. Nu pak ik 2 blokjes, laat deze ontdooien en zo heb je precies genoeg en kun je een paar dagen vooruit!

Waarschijnlijk kennen de meestan het al, maar voor degenen die het niet wisten....

Liefs ciomama

Ik zat er toevallig vandaag over te denken dat ook te doen ja. Ik heb voor de groentehapjes zo'n speciaal invriesding, maar nu voor fruit is de ijsblokjeshouder groot zat!

de appel/peer van kruidvat is best redelijk, 4 bakjes voor 1,85 euro

maar ik heb hier een peuter die haar fruit eet en daarna het potje van haar zusje en daarna bij vriendje thomas ook nog een banaan opknabbelt

niks weggegooid geld hihi

Handige tip. Deed dit ook even met de BV, merkte alleen dat ik het vies vond om het uit het ijsblok zakje te krijgen. Je kan het ook in een ijsblokhouder doen. Is even wat makkelijker om je eten eruit te krijgen. Ik had ook vaak plastic dat bleef plakken, bij BV is dat niet zo erg. want dan drijft het wel op je voeding, maar bij een hapje niet

x

Je kunt voor later ook siliconenvormen gebruiken. We hebben hier eentje voor cupcakes (Lidl) en eentje voor brownies (Xenos).
Verder hebben ze bij Xenos voor nog later kleine bakjes met deksel voor in de diepvries.
Potjes voor fruit wordt ons ook te prijzig. Ze zijn wel altijd heerlijk om zelf leeg te maken ;). Als we ze wel gebruiken dan meestal ook Kruidvat.
Potjes voor groente vinden we niet alleen te prijzig, maar vooral te weinig lijken op de smaak van het eten dat wij zelf maken. Sommige daarvan vind ik ronduit vies.
We gaan zelf de Philips Avent Stomer en Blender gebruiken. Die hebben we voordelig met rentepunten van de ING aangeschaft.
Voor pap willen we binnenkort in Duitsland gaan kijken. Misschien ook een tip voor andere mensen. De variatie is er een stuk groter.

Wow goede tip zeg! Ga mij ook eens verdiepen in het hele fruit gebeuren. Nog eventjes wachten en dan is Ravi 4 maanden. Denk dat hij er wel trek in heeft. Zijn nu aan het oefenen met hem dat hij lepeltjes niet gek vind. Lepeltje in zijn handje geven en die gaat automatisch naar zijn mondje. Nomnomnom zegt hij dan nog niet er bij ;)
Liefs

Terug
Bovenaan