Tip...

A

Anoniem

Guest
Voor mensen die bloedverlies hebben gehad in de eerste weken.
en als je twijfelt of je nog zwanger bent. Je maakt tot en met de 14e week (dacht ik) van je zwangerschap het zwangerschapshormoon aan. Je kunt dan nog een keer een zwangerschapstest doen.
Als je een miskraam hebt gehad zal de test negatief uitwijzen omdat je het hormoon niet meer aanmaakt.
Als er niks aan de hand is geeft ie gewoon weer 2 streepjes aan.

Dit is echt onzin! Ga jezelf niet blij maken met een dode mus!

Ten eerste blijft het HCG nog even in je ichaam zitten. Na een bevalling mag je nog niet te snel testen op een eventuele nieuwe zwangerschap, dit staat uitdrukkelijk in de bijsluiter! Het kan een aantal weken duren voordat de test niet meer positief uitslaat op je vorige zwangerschap.

Ten tweede is het zo dat er miskramen zijn waarbij het vruchtje afsterft en blijft zitten en het lichaam nog denkt dat het zwanger is! Missed abortion heet dat. Je blijft dus gewoon zwanger, met alle verschijnselen, maar het kindje is gestopt met groeien.

Als je bloedverlies hebt bel je de VK en dring je aan op een echo. Dat is de enige manier om te zien of het vruchtje nog leeft en of het goed is gegroeid tov de zwangerschapsduur. Dit is een momentopname dus geeft geen garanties voor de nabije toekomst. Ook kunnen ze kijken of je baarmoedermond nog gesloten is. Het blijft dus gewoon afwachten of alles goed gaat. Hoe lastig het ook is, zeker in het geval van bloedverlies. Ik heb hier zelf ook ervaring mee!

Ingeborg

Je maakt trouwens je hele zwangerschap HCG aan, waarbij de piek tussen de 6 en 16 weken ligt.

Hallo ..

Ik kan hier niks meer aan toevoegen Ingeborg heel gelijk op dit vlak....

Liefs van anna

Ook ik sluit me bij de bovenstaande adviezen aan. De 'tip' van dit mailtje is dus helaas valse info.

Groetjes, Marisa

Naar mijn weten maak je  niet heel je zwangerschap het zwangerschapshormoon aan. Wel maak je andere hormonen aan. Daarom zijn de meeste in de eerste weken misselijk en gaat dat naar 3/4 maanden over.
Maar doe ermee wat je wilt.
Jammer dat ik er gelijk op zo'n manier op aangevallen wordt, je kan het ook anders brengen....

Heb het nog even opgezocht, het klopt dat je je hele zwangerschap hcg aanmaakt maar later inderdaad in mindere mate. Maar ook mijn verhaal klopt, als je een miskraam krijgt maakt je lichaam geen zwangerschapshormoon meer aan en is je test dus negatief.
Zie het volgende:

Bij een negatieve uitslag is het voor 99% zeker dat je niet in verwachting bent. Toch zijn ook hier heel wat vergissingen mogelijk (zie volgende stuk). Ben je in verwachting, dan blijft de test ook gedurende de hele zwangerschap positief. Blijkt dat de test later toch negatief uitvalt, dan duidt dat in de regel op een gestoorde zwangerschap, zoals een dreigende miskraam, waarbij de vrucht reeds is gestorven, of op een zogeheten buitenbaarmoederlijke zwangerschap. In het laatste geval kan de test echter ook positief zijn.

Beste Marilynn,

Niemand wil je aanvallen! Ik vind het alleen erg jammer als er vrouwen zijn die op basis van deze informatie met een dode mus blij gemaakt worden. Daarom vond ik het erg belangrijk om te ontkrachten. Er gaan zoveel fabeltjes ten ronde over zwangerschap! Ik wil iedereen in zijn waarde laten, niet persoonlijk opvatten dus.

Over het HCG hormoon heb ik nog even het volgende staatje opgezocht: Het gaat om de zwangerschapsweken gerekend vanaf je laatste menstruatie  en de hoeveelheid HCG in je urine. Je ziet dat de  piek tussen de 6 en 16 weken ligt. Dat is de reden waarom veel vrouwen zo misselijk zijn. Zodra de niveaus afnemen voel je je vaak al weer wat beter. Dat was bij   mijn twee zwangerschappen wel het verhaal, vanaf 10 weken werd de misselijkheid minder.

Grappig is om te zien dat zelfs niet zwangere vrouwen en vrouwen in de overgang HCG in hun lichaam hebben.

HCG levels in weeks from LMP:

3 weeks LMP: 5 - 50 mIU/ml
4 weeks LMP: 5 - 426 mIU/ml
5 weeks LMP: 18 - 7,340 mIU/ml
6 weeks LMP: 1,080 - 56,500 mIU/ml
7 - 8 weeks LMP: 7, 650 - 229,000 mIU/ml
9 - 12 weeks LMP: 25,700 - 288,000 mIU/ml
13 - 16 weeks LMP: 13,300 - 254,000 mIU/ml
17 - 24 weeks LMP: 4,060 - 165,400 mIU/ml
25 - 40 weeks LMP: 3,640 - 117,000 mIU/ml
Non-pregnant females: <5.0 mIU/ml
Postmenopausal: <9.5 mIU/