Tipjes??

Ik ben nu 39 weken en 4 dagen zwanger dus loopt behoorlijk tegen het einde aan. Heb ook een hele fijne zwangerschap mag zeker niet klagen maar de laatste 2 weken is het zo zwaar geworden dat ik er een beetje depri van word. Alles zit prima op z'n plek en de kleine heeft het nogsteeds naar z'n zin daar binnen......maar is er misschien iemand die mij kan vertellen hoe ik me toch nog lekker kan voelen deze laatste paar weken en misschien een tip heeft om de boel een beetje te versnellen???

Groetjes een trotse aanstaande mama
 
Ja hoor: seks!
Dit is een serieuze tip. Door een orgasme trekt de baarmoeder samen en komt er een hormoon vrij dat tijdens de bevalling voor de weeen zorgt. Ik weet niet meer zeker of dat nou oxytocine is. En in sperma zitten prostaglandines, die ook weeeen kunnen opwekken.
Maar het werkt alleen maar als je baarmoedermond al klaar is voor de bevalling. Als dat niet het geval is, helpt het ook niet.
 
Hoi,
Bij mijn tweede, waren de laatste loodjes ook heel zwaar. Ik had heel af en toe weeenactieviteit, ik weet niet of jij dat ook hebt, maar de verloskundige gaf mij een laxeer- zetpil in de hoop de zaak op gang te helpen.
Dat werkte bij mij niet maar is de moeite van het proberen waard.

Succes, Jeanette
 
Ik heb gehoord: verse ananas. En inderdaad vrijen!!! Ik heb daar nu alleen zelf de puf niet meer voor (38,3). Ik ga gewoon geregeld even een uurtje op bed liggen. Ik kan niet zeggen dat ik er echt super van op knap, maar het voelt prettig. Verder is het gewoon een kwestie van wachten (en verder balen). Mocht jij een goed werkende tip hebben gekregen, laat het dan even weten!
 
Tonic en wandelen schijnen bij sommigen ook nog wel eens te helpen. Met de verse ananas is het wel de bedoeling om het hart van de ananas te eten (dus het vieze gedeelte). Daar zit hetzelfde stofje in als in tonic. Aangezien ik persoonlijk tonic erg lekker vind ga ik dus maar voor de tonic ipv de ananas.

Succes,
gr Debbie
 
Hoi,
Ik ken het hoor!! Ik ben nu 39 wkn. en ben het helemaal beu! Maar goed, zolang het geen zin heeft blijft het zitten. Je kunt annanas proberen [verse] idd sex [helpt niet bij ons....nog niet tenminste], gekruid eten... chinees.. Ik weet niet of dit allemaal fabels zijn...
Maar ik dood de tijd door smorgens uit te slapen, wat boodschapjes doen.. strijken, foto's inplakken, af en toe poetsen, internetten, msn-en, bij mijn ouders op bezoek, naar oma, tuincentra's bezoeken [kerstmarkten].
Het is een elende ik weet het, maar je moet iets hé...
Veel succes!!!
Groetjes Gitty
 
Mijn beide schoonzussen zijn de dag nadat ze bij hun moeder hadden gegeten bevallen.... ´s avonds aten ze er en ´s nachts kregen ze ineens weeën. Klinkt gek maar misschien helpt het ;)

Heeft je vk al eens geoppert om je te strippen?
 
Ik ben zelf inmiddels 40 weken en 6 dagen en kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Ik probeer zelf om toch nog iedere dag naar buiten te gaan (boodschappen etc.) ook al is het zwaar, want anders ga je echt zo zitten wachten en daar voel je je helemaal niet lekker bij!
 
Terug
Bovenaan