Tips baby zelfstandig in slaap leren vallen

De titel zegt het al. Elke avond is het drama om onze dochter in slaap te laten vallen. Iemand de gouden tip. Laten huilen heeft weinig nut, want dit houdr zij uren vol, ik voel mij daar ook niet goed bij.

Hoe oud is je baby? Toen onze dochter destijds 7 weken was, hielp inbakeren in de pacco heel goed. Daarvoor huilde ze al als ze merkte dat ze in bed werd gelegd en met de pacco viel ze vaak redelijk rustig in slaap.

Verder hoor ik goede verhalen over slaapcoach Ewelina van Eindelijk Slapen. Zij doet positieve slaapcoaching en heeft volgens mij ook zo'n ebook dat je kunt kopen, indien je je er echt in wilt verdiepen. Volgens mij is het slaaptraining wel pas vanaf 6 maanden.

Google eens op de shuffle methode, die hebben wij toegepast bij mijn zoontje. En het boek baby in een droomritme kan ik je ook aanraden. En als het echt veel problemen blijft geven; zoek hulp bij een slaapcoach. Lijkt duur maar het is het geld meer dan waard!
Verder goed op de wakkertijden letten. Op tijd wakker in bed leggen.  Maar dat staat ook allemaal in dat boek ?

Wij hebben de shuffle methode toegepast bij mijn zoontje van toen 7 maanden. Wij hebben het over begeleiding van een slaapcoach gedaan. Het is pittig en je moet echt goed doorzetten. Maar uiteindelijk hebben wij super resultaat ermee behaald. 

Check de happybabycoach maar eens op Instagram of via google. Hele fijne benadering op het zelfstandig leren slapen en zonder dat je de baby alleen laat huilen.
Ook spreekt ze over ontladingshuilen en dat vond ik erg waardevol om te lezen.
Mijn zoontje is ook 7 maanden en slaapt sinds deze week in zijn eigen bedje in zijn eigen kamer. Terwijl hij maanden met 1van ons op het grote bed in slaap viel.
Echt een aanrader!

Wij zitten momenteel met hetzelfde probleem. In het begin pakten we hem steeds op en lieten hem in onze armen in slaap vallen om vervolgens heel rustig terug te leggen. Ik geloof niet dat dat de goede manier is.
Het ligt natuurlijk een beetje aan de reden dat ze niet in slaap valt zelf, maar ik geloof dat het het beste is om bij huilen alleen even naar binnen te lopen, speentje erin of aai over de bol en weer weg. En dat herhalen tot ze slaapt... Bij ons lukt het ook niet helemaal nog want als hij gaat huilen dan stopt hij niet zomaar weer en pakken we hem toch weer op.
Het zal een fase zijn, waarschijnlijk een sprongetje?

Terug
Bovenaan