Tips baby zelfstandig in slaap leren vallen

Wij hebben met succes de estivill methode toegepast. Eerste nacht was pittig, tweede stukken beter, derde sliep ze door. Nu moet ik wel zeggen dat we hem sinds de eerste keer al een paar keer hebben moeten herhalen (na een verhuizing, na het krijgen van kiezen, ed). Maar zo erg als het voorheen was, is het nooit meer geweest.

Wij hebben een 10 minuten regel. Weer laten de kleine 10 minuten hullen. Dan gaan we even wiegen en troosten. Leggen haar dag terug. Gaat ze dan weer huilen dan beginnen de 10 minuten weer een het hele riedeltje van voor af aan. Het werkt(e) voor beiden echt prima. Toevallig nu weer een sessie gehad. En bij de 2e 10 minuten is ze gaan slapen. Maar dat is wel eens 10x10 geweest. Het werkt voor ons. Misschien voor jou ook. Wie weet heb je er wat aan

En in slaap vallen met een muziekje?
Bij onze oudste werkte dat echt ontzettend goed. Wij hebben een muziekje op de babyfoon en als hij dan niet in slaap kon vallen dan zette ik die aan en werd hij binnen no time rustig. Dan zette ik.hem na 10 minuten weer uit.

Terug
Bovenaan