Tips babykamertje/kinderwagen?

Wauw, wat fijn zoveel reacties!! En er staan zeker een hoop bruikbare tips bij. Natuurlijk moet je overal een beetje je eigen invulling aan geven maar omdat t de eerste is weet je ook niet waar je allemaal op moet/kunt letten en waar de verschillen in zitten...

De tip van de kinderwagen met 1 hand kunnen besturen is een goeie want wij hebben een hond dus in de praktijk zal me dat regelmatig gebeuren idd. De indeling van meubels verschilt dus ook nogal en kan veel voor- of nadelen hebben, dat is goed om in de afwegingen mee te nemen. En ook wat verder vooruit denken kan idd geen kwaad, wat betreft de uitstraling van spulletjes maar ook praktisch. Nu denk je alleen maar aan die lieve kleine baby die gaat komen maar als t goed is gaat die hopelijk ook groeien, haha!!

Ik moest wel erg lachen om de tip van de Little Company slaapzak....ik was van t weekend in de stad met een vriendinnetje en omdat bij Prenatal 20% korting was zijn we daar gewoon voor de lol even binnengelopen eigenlijk. Totdat zij een slaapzak uit het rek trok en vertelde dat haar zus zo lang op zoek was geweest naar zoiets omdat die zo praktisch zijn... Het was er 1 van Little Company, 4-seizoenen!! En omdat die vrij prijzig zijn en nu die korting was ben ik overstag gegaan en heb 'm meegenomen!! Goeie aankoop geweest dus waarschijnlijk, hartstikke mooi!

Nou, hartstikke bedankt voor de reacties tot nu toe en alle tips zijn welkom hoor, kom maar op!!

Liefs Lotte

Hoi,

Dit is ook mijn eerste zwangerschap maar wil toch even reageren. Wij hebben alleen een commode en een bedje gekocht (omdat wij een muurkast hebben voor de kleertjes). Wij hebben een oud huis en op de vloer liggen de originele vloerplanken die wij wit gaan schilderen. Een heel kamertje hebben wij niet gekocht omdat wij dat zo standaard vinden (maar dat is smaakgebonden).

Verder kiezen wij voor rolgordijntjes voor het raam (moet het donkerder zijn dan hebben wij nog rolluiken).

Voor de kinderwagen hebben wij de bugaboo gekozen. Mijn vriendin heeft hem ook en is daar super tevreden mee. We hebben proefgereden en gekeken of hij in de auto past. Wat wij nu ook het voordeel vonden bij de bugaboo is dat de reiswieg langer is dan normaal. de nieuwe serie heeft een reiswieg van ongeveer 77 cm lang. Dat vonden wij wel prettig, dan kan ons kleintje er nog wat langer in mocht dat nodig zijn.

Veel succes met shoppen en inrichten.

Liefs
Nicole

Wij hebbben het bedje van Marktplaats. Geen echte commode gekocht maar een kast op de hoogte van de commode. Alleen die is minder breed, maar het aankleedkussen past er makkelijk op. Dan heb je er nadat ie zindelijk is nog een leuke kast aan over!

We hebben velours gordijnen zodat het redelijk donker gemaakt kan worden. Bij de commode hangt een leuk muurlampje waar een bolletje van 15 Watt in zit. Die gebruiken we alleen als hij 's avonds huilt. Anders moet het grote licht meteen aan. Een dimmer op een lamp doen wij uit principe niet. Die geven veel te veel electromagnetische straling. Zeker voor zo'n kleintje.

Koopse!

Hallo dames,

Ik lees allerlei goede tips! Die van dat lampje met dimmer vind ik bv een hele goede.

Over het kamertje...wij hebben een compleet kamertje gekocht maar niet een te zoet exemplaar wat echt alleen voor een baby leuk is en ook niet met een al te kleine kast.
Gewoon neutraal dus zodat het ff mee kan. De prijzen onderling verschillen erg. Hetzelfde kamertje had totaal verschillende prijzen bij de verschillende aanbieders. Goed opletten dus. De babydump adverteert bv veel en doet zich goedkoop voor maar ze kwamen als duurste uit de bus.

Op het gebied van kinderwagens hebben we ons uitgebreid georienteerd en zijn we zelfs lid geworden van de consumentenbond voor de tests die je dan kan lezen.
Waar moet je op letten...dat als de reiswieg niet al te groot is doordat je bv een mooi compact model koopt er wel een wandelwagen bij zit die volledig plat kan omdat als je kindje niet meer in de reiswieg past het nog niet de leeftijd heeft om te zitten. Ik wilde bv de Quinny Buzz want die vond ik geweldig maar de wandelwagenbak kan wel volledig gekanteld maar niet helemaal plat waardoor je kindje met de benen in een hoek van 90graden ligt. Toen ik vroeg hoe mensen die tussenfase oplosten die een Buzz kochten werd me in de winkel verteld:'met een maxicose'. Nou laat maar dan....
Maargoed wij wilden toch een wendbare, compact en makkelijk opklapbare wagen waar je niet allerlei adapters bij nodig hebt om bv de maxicosi te kunnen bevestigen. Tevens wilden we een verstelbare duwstand omdat je dan met lengteverschil geen probleem hebt.    Uiteindelijk werd het de Quinny Speedi. Model 2007 welteverstaan want model 2006 schijnt niet voldoende rechtop te kunnen. Het was qua uiterlijk helaas niet mijn eerste keus.. maar praktisch gezien wel de beste wagen voor ons. Het is ook maar net wat je uit wil geven. In kinderwagenland heb je ook weer kwaliteitsklassen en dus prijsklassen. De bugaboo is een erg goede wagen maar die bak was voor   ons te laag. De stokke is ook erg goed en handig alleen die vond ik echt NIET mooi. Dus tja toen werd het de Quinny Speedi.

Veel succes en plezier met winkelen!

gr.Ing

Hoi hoi,

schrijf je in voor de folder van burgerhout die krijg je dan iedere 2a3 weken in de brievenbus.daar staan echt hele goeie aanbiedingen in.Wij hebben t kamertje en kinderwagen daar niet gekocht maar bij babydump en die is best duur maar je zie je elders t kamertje goedkoper gaan ze met die prijs mee..nou wij hebben er al leuke meevallers mee gehad.we hadden een kamertje gezien dat was bij babydump 1099 en bij burgerhout 999 excl.wandrekje.bij burgerhout kreeg je extra een bonnenboekje met kortingen tot 200,- een babyphone een knuffelbeer en een matrasje.wij met die folder naar babydump.enja we kregen t kamertje voor 990,- + een (veel mooiere)beer,philps babyphone,matrasje en een korting van 200,- op een product naar keuze dat werd de bugaboo iedereen weet dat tie best duur is dus die 200,- korting was erg leuk.een paar maanden later zagen we in de folder van burgerhout t kamertje incl wandrek voor 899,- +15% uitzoekkorting.wij weer naar babydump.enja we kregen t verschil terug + ook die 15% extra korting.

Dus let goed op ook als je t kamertje al heb gekocht
t heb ons al een paar honderd euries bespaard

groetjes Tine

Terug
Bovenaan