Tips babyzwemmen gevraagd

Hallo,
Ik ga deze week voor het eerst met mijn zoontje babyzwemmen. Mij lijkt het heel leuk. Hopelijk vind hij het ook leuk (10 weken).
Hebben jullie nog tips voor me. Bijvoorbeeld over zwembroekjes, wel/niet zwemluiers, wat ik absoluut niet moet vergeten, handige trucjes ofzo?
En vonden al jullie baby's het leuk? Hoe lang houdt zo'n kleintje het vol in het water?
Ben erg benieuwd!
Liefs Phira

Hee Phira,
Wat leuk dat je wilt gaan baby-zwemmen!! Ik doe het ook sinds Tygo 6à7 weken oud was. Bij elk zwembad is de minimum-leeftijd weer anders, dus ga daar in ieder geval even naar vragen!! Bij sommige zwembaden mag het na de eerste inenting, bij andere zwembaden weer pas met 4 maanden. Hier bij ons mag het vanaf 6 weken.
Je baby kan in een zwem-luier zwemmen. Die laat urine door, maar laat poep zitten waar het zit. Bij ons in het zwembad zeiden ze dat het niet nodig is om je baby een zwemluier voor te doen, omdat baby'tjes hun poep ophouden in het water... Nou, ik vertrouw Tygo voor geen meter daarin, en omdat hij borstvoeding krijgt... ik heb geen zin om een gele wolk in het water weg te wapperen...  haha.Bovendien, Tygo zijn zwembroekje is nog aan de grote kant, dus met zo'n zwemluier eronder heeft hij zijn kontje groot genoeg.
Verder heb ik zo geen tips. Babyzwemmen duurt vaak een half uurtje. Maar hele kleine baby'tjes (zoals Tygo de eerste twee keer) houden dat vaak maar nauwelijks vol. Luister naar je baby, als hij aangeeft dat het niet zo leuk meer is, ga er dan lekker uit.
Voor de rest: heel veel plezier!!!
Groetjes happyM.
p.s laat je even weten hoe het gegaan is??

hoi hoi
ik zwem al een tijdje met demy en ze vind het heerlijk !!
volgens mij is baby zwemmen altijd maar een half uurtje .
Ik zou ff bellen naar het zwembad waar jij gaat babyzwemmen en vragen of een zwemluier verplicht is , want waar ik ga zwemmen is dat niet verplicht dus zwemt mijn meisje lekker in een bikinie haha zo lief
Het is voor die kleintjes ook wel lekker om eens een keertje geen luier aan te moeten !!
geniet er maar lekker van want het is echt heel leuk !!

doei groetjes mariska mv demy

Ha Ha, Ik ben net weze baby zwemmen met Jente (14 weken) en mijn vriendin met haar zoontje van 5 maanden.

Bij ons kan je eerst jezelf omkleden in de grote kleedruimte, die kleina zat in de maxi-cosi toe te kijken, daarna is er bij ons in het zwembad binnen een aankleed plank met kussens.
Daar hebben we die kleine uitgekleed, daar was het al lekker warm.
Let op dat als je eruit gaat en je je kindje eerst aankleed je hem niet direct al zijn kleren aan doet. Jij moet je tenslotte ook nog aankleden en het is toch vaak flink warm nog binnen. Anders heeft de kleine buiten niks aan zijn kleren.
Ik had hem zijn broekje en romper met lange mouw aan, later zijn trui en jasje en muts.

De mannen vonden het erg leuk maar let inderdaad goed op je kindje: blauwe lippen, bibberen en huilen!
Die kleine van mijn vriendin bibberde soms maar had geen blauwe lippen. mijn vriendin zei dat hij wel vaker bibberde.

Wij gaan volgende week weer, was erg leuk.
Neem watjes mee, daar kan je na afloop goed zijn/ haar  oren mee afdrogen.

Groetjes Fennie en Jente

Ik zie ook geen foto. Jammer.
Ik had al gebeld. De baby's mogen komen na hun eerste prikje. Het is van 9.00 tot 10.30 en om 9.15 uur een lesje. En een zwemluier is niet verplicht. Ik dacht inderdaad wel lekker een keertje zonder luier, maar ik dacht: even vragen of er vaak lichtbruine wolken ontstaan! haha. Maar als zo'n luier plas doorlaat, dan laat ie de poep van mijn zoontje ook door hoor. Dat is zo dun! Als ie gewoon aangekleed is dan heeft de luier (van pampers) er al moeite mee om het in de luier te houden!
Nou ik heb er echt zin in! We gaan ws vrijdag.
Liefs Phira

Hoi   Phira,

ik doe ook aan babyzwemmen. Hartstikke leuk, zowel voor moeder als baby!! Een tip die ik je wil geven, geef na het zwemmen een voeding. Als je eenmaal thuis bent, is je kindje te moe nog wat te drinken. Ik geef mijn dochter haar flesje in de kleedkamer als ik eenmaal voldoende ben aangekleed. (anders krijg je het wel koud hoor!)
Ik zag het de eerste keer na de les dat meerdere mama's dit deden.

Groetjes
Sandra (mv Daphne 20wk)

PS Veel plezier vrijdag!!

Terug
Bovenaan