Tips bij sprongetje of regeldag?

Onze Quinn slaapt na een voeding vaak lekker in en dan gaat hij direct zijn bed in. Als hij na zijn voeding wakker is dan laten we hem vaak bij ons en spelen we met hem. Maar goed, hij heeft dan ook een fijn ritme... dwz dat hij 's nachts slaapt en overdag (soms) wakker is. Dus.... gewoon naar bed brengen hoor als ze slaapt na de voeding. Niet extra wakker houden, behalve natuurlijk als ze dan de hele dag slaapt en 's nachts niet meer.
 Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Tja, als ze 's nachts dan ook nog zou slapen, zou het geen probleem zijn. Maar nu ze overdag opeens zo veel slaapt, slaapt ze 's nachts niet meer. En als ze wakker wordt, wil ze altijd eten. Als ze na een voeding een uurtje of anderhalf uur speelt, slaapt ze daarna 2 of 3 uur en dan is het weer tijd voor een voeding als ze wakker wordt. Als ze meteen na een voeding in slaap valt, slaapt ze ook 2 of 3 uur. En dan wil ze ook eten als ze wakker wordt en is ze een uur lang ontroostbaar of ik moet nog meer voedingen op een dag gaan geven. En zo werkt dat 's nachts ook: als ze dan een tijdje wakker ligt, wil ze opeens ook meer eten. Niet echt handig dus...
Overigens houd ik haar niet koste wat kost wakker hoor. Dat zou me niet eens lukken als ik het zou willen. Als ons meisje echt slaapt, kan er een bom ontploffen en slaapt ze nog door! Maar als iemand een ander goed idee heeft om te zorgen dat ze haar ritme weer goed krijgt: graag!!!

rond de 5 week sprong is het vooral de snelle groei van de zintuigen die de babies onrustig maakt, ze kunnen ineens dingen beter zien, horen en ruiken. Omdat hun wereldje dus ineens er heel anders uit zien zijn ze van slag. Bij dit sprongetje kun je Esther bijv een leuke gekleurde rammelaar (zachte, voor het voelen) aanbieden.

O.k., dankjewel! Ze is al gek van haar babygym en vandaag heeft ze idd ook haar uiltje met kraakpapier erin ontdekt. Dus daar gaan wij morgen leuk verder mee spelen! Misschien dat we dan ook een eerste lachje weten te ontlokken???

Terug
Bovenaan