Tips bij zwanger worden?

Als aanvulling: het is achterhaald dat blijven liggen zorgt voor betere bevruchting. Wanneer een man klaarkomt, spuit het zaad er met zo'n ontzettende snelheid uit, dat de spermacellen die jouw eitje gaan bevruchten alláng weg zijn. Alles wat eruit komt na het vrijen zijn simpel gezegd gewoon de slomere, die het toch al niet gehaald zouden hebben. Dus eigenlijk haalt het blijven liggen niet eens echt iets uit. En dat wassen daar invloed op heeft is dus ook eigenlijk onzin, want die spermacellen zitten al in je lichaam. Plassen na het vrijen wordt juist wel aangeraden ivm blaasontsteking, zoals degene hierboven al zei. Ik heb zelf blaasontsteking gekregen omdat ik niet snel genoeg na het vrijen ging plassen, dus ik plas nu eigenlijk altijd meteen. En toch twee keer al zwanger geworden;) Wat voor mij goed werkte was er juist helemaal niet zo veel mee bezig te zijn. Ik heb een hele onregelmatige cyclus en voel mijn eisprong niet, dus weet eigenlijk ook nooit wanneer ik zou moeten vrijen of wanneer mijn NOD is. Heb wel ovulatietesten etc gebruikt, maar daar kreeg ik juist stress van. Omdat ik er dan zo veel mee bezig was. Uiteindelijk ook de seks gelaten zoals het was, als we zin hadden dan deden we het en anders dan duurde het maar gewoon even. Het is wel eens voorgekomen dat er dus twee weken tussen zaten, als ik dan mijn eisprong gemist had dan was dat pech. Ik weigerde mijn lijf zo op scherp te zetten omdat dat bij mij alleen maar de andere kant op werkte. En allebei de keren bleek ik (ongeveer) 2 maanden na het 'loslaten' zwanger.

Dat betekende trouwens ook dat ik dus niet gestopt was met alcohol drinken. Ik bleek bij de eerste 4 weken zwanger te zijn en heb toen nog een flinke stapavond gehad. In eerste instantie voelde ik me schuldig, maar de huisarts zei dat als het kindje niet goed was geweest, ik wel een miskraam had gekregen. Dat bewuste kindje ligt nu boven te slapen ;) Als je maar meteen stopt zodra je weet dat je zwanger bent. Ook is zwanger worden geen wiskunde, het is niet 1+1=2. Je hebt iedere cyclus maar 15% kans om zwanger te worden en daaromheen kan helaas ook nog vanalles misgaan. Ik denk dat in de huidige maatschappij het echter te "logisch" is dat mensen maar zomaar kinderen krijgen, terwijl het werkelijkheid allemaal niet zo werkt. En dat zorgt bij heel veel mensen voor hoge verwachtingen. Nu is dat bij jou niet het geval, want jullie zijn al langer bezig, maar je leest genoeg verhalen hier op het forum van mensen die "al" twee maanden bezig zijn en nog niet zwanger... En die dus ongeduldig zijn. Ik hoop voor jou en je partner dat het voor jullie snel mag lukken!

[quote quote=10223646]En niet direct na de wc gaan of je wassen. Ik bleef de hele nacht liggen en volgende ochtend pas naar de wc. Water doodt zaad, dus wassen deed ik ook de volgende ochtend Ook wanneer hij komt onderop liggen met een kussen onder je kont/ rug en benen omhoog. Bij ons was het hier toen 3x raak na 6 maanden proberen. Helaas 2x miskraam. Nu 26 weken zwanger. Succes[/quote]
Uhm dat is deels een fabeltje...
Want een man komt weet ik het zo hard klaar dat hij ze al ver genoeg er in schiet. Die zwemmers moeten het m gaan doen. Je moet juist plassen erna anders heb je veel sneller kans op een blaasontsteking.
Ze zeggen wel dat het goed is na de daad nog even rust te pakken en niet meteen vanalles te gaan doen.

[quote quote=10223768]Dat betekende trouwens ook dat ik dus niet gestopt was met alcohol drinken. Ik bleek bij de eerste 4 weken zwanger te zijn en heb toen nog een flinke stapavond gehad. In eerste instantie voelde ik me schuldig, maar de huisarts zei dat als het kindje niet goed was geweest, ik wel een miskraam had gekregen. Dat bewuste kindje ligt nu boven te slapen Als je maar meteen stopt zodra je weet dat je zwanger bent. Ook is zwanger worden geen wiskunde, het is niet 1+1=2. Je hebt iedere cyclus maar 15% kans om zwanger te worden en daaromheen kan helaas ook nog vanalles misgaan. Ik denk dat in de huidige maatschappij het echter te “logisch” is dat mensen maar zomaar kinderen krijgen, terwijl het werkelijkheid allemaal niet zo werkt. En dat zorgt bij heel veel mensen voor hoge verwachtingen. Nu is dat bij jou niet het geval, want jullie zijn al langer bezig, maar je leest genoeg verhalen hier op het forum van mensen die “al” twee maanden bezig zijn en nog niet zwanger… En die dus ongeduldig zijn. Ik hoop voor jou en je partner dat het voor jullie snel mag lukken![/quote]
Ben benieuwd hier bij ons. Ik laat het ook al meer los zo ver dat gaat. Alleen rond mijn nod kijk ik ook op het forum.

Weet je, voor iedereen werkt iets anders!  Bij de een werkt loslaten wel, bij de ander niet. Vooral doen waar jij (jullie) je goed bij voelt. Dat is het allerbelangrijkste!

Terug
Bovenaan