tips delen

Iedereen krijgt zo zijn tips van iedereen(vk, kraamhulp en vrienden en bekende)
Sommige tips zijn natuurlijk echt goud waard( en dat zijn vaak toch tips over onderwerpen waar je het wat minder over hebt)
Misschien een idee om deze tips met elkaar te delen, hoeven we niet allemaal zelf het wiel uit te vinden.

Zo kreeg ik van de kraamhulp de tip curanol te gebruiken bij aambeien( zie topiv van sens "help")
Van de lactatiekundige kreeg ik de tip om ivm "normale" zoog conpressen hydrogel compressen te gebruiken. Ik had namelijk mega kloven en elke keer trok ik deze weer open als ik het compres eraf haalde. Deze hydrogel compressen doen dit niet en helpen ook de wond te genezen.

Ik ben eigenlijk nog op zoek naar de gouden tip tegen de droge huid van de baby. Zwitsal bodylotion en zalf voor de droge huid is in elk geval niet de oplossing.
Wie heeft er een goed idee?

ik ga niks gebruiken van zwitzal!
veel baby's kunnen niet tegen de parfum die erin zit zo ook onze dochter niet.
dus bij de tweede niet gebruikt en nu ook niet....
ik heb gewoon kruidvat merk of natusan.

tegen de droge huid had ik de creme van neutral voor baby's. en een olie in het badje.

tegen aambeien heb ik de tip gekregen om lach niet hihi parkietenzalf te halen bij de dierenwinkel. helpt blijkbaar binnen een paar dagen. heb hier me vriend voor gestuurd want ga dus echt niet in een dierenwinkel een zalfje voor mezelf halen.

nog iets voor babys die straks tandjes krijgen op open billetjes hebben. aardappelzetmeel erop schudden dan is het vaak na 1 dag over.

Mn dochter heeft ook lang een droog huidje gehad en ik gebruikte:balneum(schrijft het nu niet goed maar weet niet meer hoe)spreekt uit als balneeum.ik had de bad olie voor zeer droge huid en de creme om in te smeren na badje.het is wat prijziger maar vond het erg goed spul.het is te koop bij kruidvat en apotheek.en speciaal voor babys
liefs jootje

Hoi,

Ik heb voor de babyhuid babyolie van Neutral gekocht, inderdaad om even zonder parfum te gebruiken. Wel lekker zwitsal haarlotion voor een lekker geurende baby ;-)

Verder weinig echte tips gehad, en dat met 3 zussen en een moeder! Zijn denk ik nuchtere types ;-) hahaha!

Hoi hoi

Ik had voor mijn dochtertje balneum badolie voor de zeer droge babyhuid. Moet zeggen dat dat toen enorm goed geholpen heeft. Is ook niet geparfumeerd.
Hoe is het nu verder met je voel je je al iets beter?

Liefs

Terug
Bovenaan