Vooral goed kijken naar verschillende merken. Bunnies valt sowieso erg klein trouwens, heb van andere merken echt wel een maat groter als ik dezelfde maat bestel. Maar dat staat in de beschrijving.
Op Bunnies viel mijn dochter steeds om. Dat was precies in de periode dat ze los leerde lopen. Op Geox liep ze stukken beter. En die hoor je nooit in het rijtje eerste stap schoenen. Wij hebben gewoon een berg verschillende merken besteld en wat niet goed zat terug gestuurd. Aangezien winkels toen dicht waren.
Wij zetten haar voet met gewicht erop op een vel papier en tekenen een lijn bij de hiel en grote teen. Van beide voeten. Zo meet ik hoe groot ze zijn. De grootste voet is leidend voor de maat die ik bestel. Ik kijk dan in de omschrijving welke maat hoort bij het aantal cm. Niet op een algemene pagina, maar echt van die schoen. Wel goed passen thuis natuurlijk. Want de pasvorm verschilt dus echt wel, en ook hoe ze erop lopen.
Verder vonden wij het ivm nog steeds af en toe kruipen fijn als het rubber van de zool tot iets over de neus kwam. En het advies is altijd om veterschoenen te doen. Maar klitteband konden wij veel beter mee aansluiten op haar voetjes en die gaan ook makkelijker aan.
De voorzool moet goed soepel zijn, niet te dik en makkelijk afrollen. En wat steun bij de hiel is ook prettig. Binnen wel lekker zonder schoenen laten oefenen.