Tips eerste schoentjes?

De maat die je kindje heeft. De fasen zijn gekoppeld aan waar je kindje zit in de ontwikkeling. Je begint met eerstestap schoentjes. Die zijn speciaal ontwikkeld voor babies die nog leren lopen. Maar zoals gezegd... Shoesme is niet het enige merk die ze in verschillende fases verkoopt. Bunnies, Geox, Woden, Pepino, Naturino, Bisgaard, Froddo, Superfit, etc hebben ze ook. Gewoon letten op een erg flexibele goed afrollende zool en wat steun bij de hiel, en dat het goed aansluit aan de voetjes (geen losse booties ofzo). En pas merkjes om te zien waar je kindje goed op loopt. Hier in nederland verkopen we bijna aandelen in Bunnies en Shoesme. Hier liep dat dus niet goed.
 
Aanvulling op berichtje van Lewis; het merk Bardossa heeft ook hele (kwalitatief) mooie schoentjes, met redelijk flexibele zool, echt heel geschikt voor eerste half jaar dat ze wel al echt kopen, maar ook nog mini zijn.
 
Als het even kan zou ik voor de eerste schoentjes wel naar een goede schoenwinkel gaan. Daar meten ze de schoentjes en voetjes en kijken ze hoe je kindje loopt en of je de echte flexibele nodig hebt of juist die met steun. 



Bij ons zeiden ze vanaf je kindje zich optrekt is het toe aan schoentjes en vanaf het gaat lopen de iets stevigere schoentjes. Belangrijk idd de steun aan de hiel en wel flexibele zool.
Ons lieten ze nog Shoesme en Bunnies zien maar Shoesme was wat smaller net onder de tenen (dat model of altijf weet ik niet)
Verder mochten wij na 6 
 
Wij hadden elefanten voor de oudste waar hij perfect op liep. Daarvoor zijn we goed geholpen in een kinderwinkel van van haren. De jongste loopt nu sinds een tijdje en hij heeft schoenen met harde zool. Daarvoor zijn we gewoon zelf gaan passen en proberen bij scapino. Hij liep voor geen meter op een flexibel zooltje.


Ik zou dus gewoon een winkel in lopen waar ze van alles voor kleine kinderen verkopen om te passen, proberen en advies. Als dat weer kan tenminste
 
Terug
Bovenaan