tips gevraagd: oudste naar ander kamertje..

He meiden,

Begin maart krijgen wij er nog zo'n mooi wondertje bij en we dachten; laten we de oudste (bijna 2,5) lekker op tijd 'overhuizen' naar haar nieuwe kamertje. De hele vakantie druk geknutseld aan de muebels, muurschildeirng en het resultaat mag er wezen, al zeg ik het zelf. Er is echter een klein probleempje.............ze wil er niet slapen! Overdag wel, dat gaat prima. Maar zodra ze savonds moet gaan liggen krijst ze alles bij elkaar. Resultaat: al een nacht bij papa en mama geslapen en een paar nachten weer in 'het bedje van de baby (zoals we het ledikantje nu noemen). Ze geeft aan ergens van geschrokken te zijn maar ik kom er maar niet achter wat het is. Bij haar liggen helpt ook niet, zodra ik wegga begint het krijsen weer. Ik vind haar oude bedje in haar nieuwe kamer zetten ook niet zo'n goed idee, omdat ze die dan over een paar weken weer moet afgeven. Wie heeft tips????

Dank alvast!!
Liefs,Marcia mv Puck en 31 w zwanger.

ps: ze doet de laatste tijd ook steeds vaker 'of ze een baby is'. Wie herkent dit en heeft dat ermee te maken? Dan moet ik haar bv voeren of een flesje geven.

Hoi Marcia,

Wat een gedoe, wij gaan dit ook krijgen ben ik bang. Bij ons moet alles eruit en worden er 3 nieuwe kamers gemaakt (als het goed is). Dus echte tips heb ik nog niet voor je. Sliep Puck voor die tijd al in het andere bedje of is dat ook nieuw?

Misschien heb je hier iets aan:
* Aan haar vragen hoe dit probleem opgelost kan worden. Bij Tess werkt dit redelijk goed.  
* Nachtlampje aan laten
* Deur open laten

Het baby gedrag laat Tess ook zien, zelfs al voor ze wist dat er een broertje of zusje zou komen. Het is bij haar gewoon spelen. Ze wil dan echt bij je liggen als een baby en uit een flesje drinken (die van pop). Zelf doet ze het dan ook weer bij pop. Kan ze lekker lang zoet mee zijn :)
Het is een vorm van aandacht, zolang het niet de hele dag is kan het lijkt me geen kwaad, mee gaan in de fantasie. En soms de rollen omdraaien.

Liefs Nanda

PS. hier is doktertje spelen ook favo, mama's buik is al een paar keer vakkundig open gezaagd, want de dokter lijkt ook heel veel op bob de bouwer (incl valhelm) :)
Oja ze haalt de baby er dan niet uit, maar ze geeft hem eten en drinken... tja de wereld van een 2 jarige!

wat vervelend zeg helemaal omdat het niet lang meer duurdt voordat bij jullie de 2de komt Marek is laatst ook over gegaan naar een nieuwe kamer en heb hem daar de eerste paar weken wel in zijn ledikantje laten slapen Toevallig kon ik afgelopen week een groot bed van mijn ouders krijgen dus nu slaapt hij daarin
Misschien zou je haar nog even in haar oude bedje aan de kamer kunnen laten wennen het kan best met een maandje over zijn en dat is nog ruim op tijd voor de baby zich aan dient
Maar hier nog een wat bang is hoor marek ziet echt overal spoken in
succes in ieder geval
mira mv marek en ?

Hoi Marcia

Jeetje, ben jij ook alweer zo ver.... Wat gaat de tijd snel zeg! Gaat het goed met zwangere buik enzo?

Tips heb ik eigenlijk niet voor je, behalve dan toch erachter proberen te komen waar ze van geschrokken is (al valt dat niet altijd mee, je inleven in de wereld van een tweejarige). Wat ik ook nog dacht: heb je voor de baby geen wiegje? Dan kan ze eventueel de komende maanden nog in het ledikant, als dat wel voor rust zorgt. OF je legt de baby in haar nieuwe kamer en zij blijft in haar eigen kamertje (maar ja, je grote meid in de babykamer en je kleine hummeltje in een meidenkamer vind je vast ook niet zo'n goed plan). Succes in ieder geval ermee!

Wat dat 'baby zijn' spel betreft: hier nog een! Ze is zelf de mama van Fient (haar pop) maar net zo lief ben ik haar baby tijdens het spel (legt ze me in bed, geeft me de poppenfles, moet ik haar roepen, mag ik kruipen en gaat ze  haar hele bedritueel met me door, inclusief verhaaltje lezen) of is zij de baby, die niks meer kan (behalve dan zo af en toe uit de rol vallen als ik het niet goed genoeg doe in haar optiek hahaha) en zo af en toe zelfs zegt dat ze uit borstje wil drinken...... Hier in huis is absoluut geen sprake van een baby op komst, het hoort nu bij haar spel en interesse (ze wil ook de hele tijd filmpjes zien van toen ze baby was en van toen Gijs baby was, prachtig vind ze het).

En ook het doktersspel is hier favoriet (alleen dan nog wel met een dokterssetje, er komt nog geen zaag aan te pas hahaha.). Overingens wel heel schattig Nanda, dat ze de baby gaat voeren als je buik open ligt, wat lief!

Marcia, succes met je meisje, hopelijk pikt ze het snel op en gaat ze lekker slapen in haar ongetwijfeld mooie meidenkamer (FOTO?)!

Liefs
Susan

Ik heb Nick eerst laten wennen aan een groot bed in zijn oude kamertje, toen hij gewend was aan het bed hebben we hem samen verhuisd naar zijn nieuwe kamer. En ook samen het bedje klaar gemaakt voor zijn zusje.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Liefs sandra

Wat heb je op die muur geschilderd... als het niet helemaal donker is in de kamer kan het misschien wel een groot figuur zijn???
Stijn wil ook steeds “lesje melk warm” en op dan als vroeger, op de bank liggen met zijn flesje. Ach, ik laat hem maar, gaat wel weer voorbij.
Bij ons krijgt de beeb een nieuwe kamer maar met Stijns meubels dus die gaan we ook op tijd in zijn nieuwe bed leggen, als ik dit zo lees. Het is toch een hoop verandering voor die kleintjes. Sterkte ermee!

Hey!

Hier gaat Nina ergens in de zomer over, we zien wel, als de kou maar van de zolder af is! Thomas is verhuisd toen ie 11 maanden was, en dat gaf geen enkel probleem eigenlijk. Ook niet toen hij zijn babybed naar Nina moest doen en zelf een nieuwe babykamer kreeg. Met de overgang naar het grote bed hebben wij wel zijn babybed laten staan en hem laten kiezen waar ie in wilde slapen. telkens was dat het grote bed en hij melde zelf dat baby bed wel kon...
Ik kan me wel problemen voorstellen met het grote bed! Ik heb Thomas er een paar keer in zien liggen.... ondersteboven, achterstevoren, onderin, bovenin tegen het kopeind aan.... En hem zelfs een paar keer simpelweg uit bed horen donderen. Hij was gewoon even vergeten dat ie heel veel ruimte had en dat ie dat soms een beetje miste...

Dat baby spelen word nog veel erger als de baby er is denk ik! En dat bedoel ik positief hoor! Toen Nina geboren was wilde hij ook alleen nog maar flesjes melk, en bij me liggen zoals Nina bij ons lag.... Beste tip die ik daarover heb gehoord en graag wil delen: Laat ze nog lekker klein zijn als de baby er is. Ze krijgen inderdaad al genoeg te horen: Jij bent groter, jij bent nu de oudste en de wijste, even wachten op de baby die dit en dat nog moet.... Ik heb thomas even heerlijk laten aan "baby-en" gewoon een flesje geven als hij dat wilde, zelfs wel in het baybad gedaan in de douche, ook even lekker vrijen en kokkelen bij mama zolas de baby deed, lekker kinderachtig doen tegen em, hahahah! Wat ben jij een lieve grote baby...
Het gaat er vanzelf weer af!

Kus, Marieke

Wij hebben onze oudste daarom niet uit zijn kamertje gehaald. Hij heeft natuurlijk wel een nieuwe kamer gekregen, wat dingen aangepast, groot bed e.d. maar wel op zijn eigen vertrouwde kamer laten liggen.
Voor de baby hebben we toen een andere kamer gemaakt.

Ik vind het altijd zielig dat de oudste kinderen ineens verplaatst moeten worden omdat er een broertje of zusje bij komt. Waarom zou je dit doen? De kleintjes zijn zo gewend aan hun vertrouwde kamertje. Sommige kinderen kunnen er goed tegen hoor daar niet van maar ik denk het vertrouwde wegnemen maakt ze erg bang en onzeker.

Ik zou inderdaad ook haar eerst laten wennen om in een groot bed te laten slapen op haar eigen vertrouwde kamertje.
Wij hebben onze zoon toen ook met alles mee laten helpen en dit is eigenlijk super gegaan, hij ging gelijk goed slapen in zijn nieuwe bed maar wel op zijn eigen kamer.

Succes

Terug
Bovenaan