tips gevraagd: oudste naar ander kamertje..

Dean heeft ook een nieuwe kamer gekregen. Alleen Dean slaapt nog steeds in zijn (aangepaste) ledikantje. De baby kreeg het ledikantje wat origineel bij de babykamer hoorde.

Het zou idd zo kunnen zijn dat ze 'bang' is voor iets op haar kamer wat in het donker 'eng' wordt. Mijn man had op de kamerduer van Dean iets van Cars geplakt waar Dean echt bang van werd als het licht uit ging. Toen we er achter kwamen wat het was hebben we het van de deur af gehaald (vond het toch al geen goed idee) en het was over.

Een andere verklaring is dat ze het gevoel heeft haar bed af te moeten staan aan de baby. Vertel je haar dat zij een nieuw bed krijgt en dat de baby haar ledikantje krijgt?

Groetjes,
Nelly.

Hoi,
Ik ken je kindje uiteraard niet, dus weet niet of je haar hier makkelijk overheen kunt helpen. Dan zou ik namelijk proberen om door steeds naar haar toe te gaan als ze huilt haar veilig te laten voelen, zodat ze gaat slapen.
Als dit een heel lang verhaal zou worden, zou ik het ledikant toch terugzetten in haar kamer en haar daar in laten slapen. En de baby straks in een wiegje of misschien voor de bevalling alsnog het bedje omruilen?
Wij hebben bewust de oudste geen andere kamer gegeven, omdat ik bang was voor dit soort taferelen ;) Onze oudste zoon is heel gevoelig (zeker toen hij de leeftijd had dat hij 'grote' broer werd), dit gaat nu wel veel beter.
Baby willen spelen herken ik ook van hem. Hij heeft dit nu nog vaak, en Bo wordt alweer bijna één.... dus na een jaar komt dit nog voor. Maar ik ga hier gewoon in mee, en dat vindt hij gewéldig haha.
Als ik nu, bijna een jaar later, terugkijk op de tijd dat ik hoogzwanger was, dan zie ik nu pas echt hoe veel er voor de oudste veranderd was... in korte tijd. Dat zag ik toen allemaal niet zo, maar nu denk ik wel eens, wat moeilijk moet dat zijn geweest voor zo'n klein kereltje....
Wat ik ook nooit zal vergeten is de avond waarop ik onze oudste zoon naar bed bracht, niet wetende dat ik die nacht ging bevallen..... maar onze zoon wist het wel hoor. Tranen met tuiten huilde hij, dit deed (en doet) hij echt nooit als hij naar bed moest....ik mocht niet meer bij hem weg...  ik me maar afvragen waarom hij zo huilde.... een paar uur later begon de bevalling.....
Succes met de laatste loodjes.
Groetjes, Noor

hoihoi

Lorenzo gaat binnenkort ook naar de andere kamer.
Wij hebben hem wel betrokken bij het inrichten meegeweest
matras halen enz..enz..
Ik heb me voorgenoemen dat als hij voorlopig toch nog liever in zijn ledikantje
wil blijven slapen dat we er een bij aanschaffen ...nachtrust gaat voor alles.

groetjes
Bianca mv Lorenzo

HoiHoi,

Dank voor al jullie reacties, ik heb er echt veel aan gehad! Even een update: we hebben zo'n beetje alle tips geprobeerd nu: muurschildering afgeplakt (is een 'molenlandschap waarvan ik me kan voorstellen dat dat een beetje eng is), kroonluchter weggehaald, nachtlampje aan, juist heel donker, oude ledikantje op nieuwe kamer.. het gaat steeds iets beter! Gisteravond toen ze uiteindelijk weer in haar oude kamertje in het ledikantje lag begon ze ook te gillen dat ze naar beneden wilde en bij papa en mama in bed...ik vrees dus dat de angst heeft plaatsgemaakt voor 'gewoonte'. Toch maar op haar nieuwe kamer gelegd in het oude ledikantje en ze ging na wat snikken heerlijk slapen (papier was inmiddels weer voor de muurschildering vandaan gevallen dus dat was het schijnbaar ook niet). Vannacht om drie uur weer paniek, dus papa op een matrasje bij dr gaan slapen (arme schat), zij in dr nieuwe bed  en raad eens; ze sliep binnen tien seconden! Voorlopig laten we dit matras hier liggen en proberen we het eerst zo, wil het niet dan komen we er even bij liggen net zolang tot het niet meer nodig is.

Nogmaals dank voor de tips!
Liefs,Marcia mv Puck en 31 w1dag zw

Hoi Marcia,

Wat hier hielp (en bij vele dingen hier helpt) is: de aanhouder wint.

Tygo lag ook krijsend in zijn bedje, kwam er steeds uit en ging dan op de grond liggen (uit protest). Ook wij hebben geprobeerd om erbij te gaan liggen en te sussen, maar dat hielp ook niets. Ook vertellen dat de andere kamer voor de baby is en dat Tygo op de grote stoere-vent-kamer mag, hielp niet echt.
Toch uiteindelijk lukte het. Dan maar een poos gillen en uit bed komen, dan maar boos zijn, maar pappa en mamma komen je NIET halen. (de klink aan de binnenkant er tijdelijk af is ook wel even handig)
Op den duur viel hij vrij snel in slaap, maar meestal op de grond.
Toen hebben we een compromis gemaakt met hem dat hij zelf zijn muziekje aan mag doen, maar erna steeds wèl weer in bed moet gaan liggen. Dus zodra het muziekje weer aanging via de babyfoon (handig zo'n walkie-talkie-knopje) zeggen :"goed gedaan, ga maar weer in je bedje liggen. Na zo'n 8 muziekjes werd het stil en zijn we na een half uurtje gaan kijken. Hij lag dan in z'n bed, maar op de dekens. Maakte niet uit !!!

Dit heeft zo'n 3 weken in beslag genomen. Het aantal liedjes werd steeds minder, maar hij kwam ook steeds minder vaak uit bed. Hij wist dat we toch niet kwamen.

Nu (zo'n 4 maand later) gaat hij wel met zijn eigen ritueel naar bed (voorlezen, nachtlampje van de babyfoon aan, aap-wekker de oogjes dichtdoen, mamma een heel klein trekje aan het koordje van het muziekje en dan Tygo een hele trek, zelf in bed klimmen, handdoek onder zijn hoofd (is weer een nieuwe tik haha) mamma liedje zingen, kusje links en een kusje rechts, mamma liedje nog een keer helemaal aantrekken, mamma weg, en als het liedje afgelopen is roept hij:"mamma nog een keer liedje aandoen?", mamma weer naar binnen en liedje aandoen en dan is het klaar)

Hahahaha, ik sta er zelf van te kijken hoe groot ons ritueel is. En dit is nog maar de helft, want ook de plas op de wc en het tandenpoets-ritueel gaan hieraan vooraf hahahaha. Ondanks dat zijn we zo'n kwartiertje met hem bezig.

Nou, ik hoop dat het snel lukt met je meissie, want er is niks leuks aan om je kind boven te hebben gillen en krijsen uit boosheid en je zelf beneden op de bank op je tong zit te bijten.

Heel veel succes.
Groetjes happyM

p.s. wij brengen Tygo NOOIT met z'n tweeen naar bed. Het is òf pappa òf mamma.

Terug
Bovenaan