Tips gevraagd over manieren om afgekolfde melk te geven!!!

Hallo allemaal,

binnenkort moet ik weer aan het werk. Ik geef borstvoeding en dat gaat, na wat kleine opstartproblemen, prima.
Met 6,5 week hebben we een paar keer geoefend met het geven van een flesje en dit ging redelijk goed. Helaas hebben we   onze dochter daarna pas weer met 9,5 week de fles gegeven en toen lukte het niet meer. We zijn nu ruim 2 weken aan het oefenen en een week geleden leek het een paar keer goed te gaan, maar nu weigert ze continu de fles.

Zowel uit de Avent-fles als uit de Difrax-S-fles (grote versie) heeft ze een paar keer goed gedronken. We oefenen nu met de Difrax-fles. Het enige wat ze  ,.';.doet is met haar tong de speen naar buiten duwen of, in het meest gunstige geval, een beetje op de speen kouwen. Afhankelijk van haar stemming lacht ze er vriendelijk bij of krijst ze de hele boel bij elkaar. Of ze honger heeft, net een borst heeft gehad of ergens daar tussen in, het maakt allemaal niet uit; de fles moet ze niet.

Wie heeft hier ervaring mee en heeft tips voor het leren drinken uit de fles, een tuitbeker of een gewone beker, zodat ze toch kan drinken als ik aan het werk ben?
En wat als het echt niet lukt om haar uit iets ander dan de borst te leren drinken?

Toen we begonnen met oefenen dacht ik "Nog tijd zat.", maar nu begint de tijd toch te dringen. Wie weet raad?

Alvast bedankt!

Margrethe

Hoi,

veel tips over borstvoeding in de fles geven kan je vinden op www.borstvoeden.info!!! Daar kan je ook al je vragen stellen en wordt door diverse ervaringsdeskundigen een uitgebreid antwoord en advies gegeven.

Groetjes van Marloes

Hoi Margrethe,
wat vervelend dat jullie kleine niet aan de fles wil drinken.
ik ben zelf niet bekend met de avent flessen en de difrax-s, maar hoe groot zijn die spenen?
mocht die nou erg breed zijn, is het misschien een idee om een fles te kopen waar zo'n smallere bibi speen op past. daar drinken mijn meisjes al sinds hun geboorte mee. ze zijn inmiddels 17 weken en ik ben pas 1 week met de bredere spenen begonnen met oefenen omdat het eerst gewoon niet paste.

hopelijk went ze er snel aan.
Succes ermee!!!

Groetjes,
Petra

hoi!

Hier wilde mijn ventje ook niet uit de fles drinken. Ik heb toen de tommee tippee fles gekocht (etos).

Deze pakte hij meteen. Als je de speen ziet snap je waarom .   Net een grote tepel.

Nu is Abe 7 maanden en drinkt hij uit iedere fles. Hoop dat je hier wat aan hebt.

liefs Malou

Hoi Marghereta,

Op www.borstvoedingsforum.nl kan je ervaringen lezen van moeders die problemen hebben met een flesweigeraar.
Ik had ook precies hetzelfde als jij. Zowel mijn oudste als mijn jongste dochter nu, weigerden uit de fles te drinken. De jongste dronk eerst wel uit de fles en toen een paar weken voordat ik weer ging werken weigerde ze de fles. Ik ben blijven oefenen, op het laatst twee keer per dag. En ze wilde maar niet uit de fles drinken en als ze wat dronk, dan was het maar maximaal 40 ml. Op een gegeven moment moest ze toen naar de creche en de eerste dag dronk ze 2 keer 40 ml. Dat is echt heel weinig, maar ze was heel vrolijk en lachte veel. Thuis haalde ze alles weer in. De tweede keer was weer hetzelfde en ook weer vrolijk en niks aan de hand. Nu twee weken verder drinkt ze goed uit de fles. Ze drinkt nu 2 keer (soms 3 keer) 120 ml en dat is goed. Op een gegeven moment gaan ze wel meer drinken.
Omdat je dochter al eerder goed uit de fles heeft gedronken denk ik niet dat het aan de speen of fles ligt. Zelf heb ik vanaf het begin de tommee tippee fles gebruikt (en die weigerde ze dus ook op een gegeven moment).
Misschien zou je de leidster kunnen vragen om haar met een lepeltje te voeden, zodat ze  toch nog iets naar binnen krijgt.  Of als je in de buurt van de creche werkt, zou je daar naar toe kunnen gaan om te voeden. Ik ken iemand die dat heeft gedaan bij haar oudste dochter  en nu ook gaat doen bij haar zoontje.
Maar mijn ervaring is, is dat ze op een gegeven moment toch wel uit de fles gaan drinken.

Succes

Vervelend dat ze niet uit de fles wil drinken.... Ik gaf zelf afgekolfde melk uit de tommie tipee fles, inderdaad net een grote tepel.... Mijn ervaring is dat je deze wel goed in mond moet doen, dus het smalle gedeelte(die is namelijk langer dan andere flesspenen) helemaal naar achter. Net zoals bij een tepel.
Probeer je trouwens zelf de fles te geven of laat je het een ander doen. Hier heb ik zelf geen ervaring mee, omdat Daniel ook bij mij de fles pakte. Maar op de contactgroep van VBN(waar ik aan deelneem) adviseerden ze om de iemand anders de fles te laten geven en zelf uit de kamer te gaan. Want als ze je ruiken, kan het al zijn dat ze de borst willen. Misschien dat dat helpt.

Groetjes en succes, Yvette

Hoi,

bedankt voor alle tips! Ik heb ondertussen op de verschillende forums rondgekeken en weer een hoop tips opgedaan. Ik denk inderdaad ook dat het niet aan de fles ligt, omdat ze uit beide flessen wel goed gedronken heeft, dus ze kan het wel. We blijven oefenen!

Overdag oefen ik met haar en 's avonds m'n vriend. Nadeel is dat ze bij hem heel vrolijk begint, maar binnen de kortste keren overstuur is, en dan heeft blijven oefenen totaal geen zin. Hij krijgt haar dan ook niet meer gekalmeerd en baalt daar echt van. Los van de fles-momenten vermaakt ze zich gelukkig prima met haar vader. Het is alsof ze voor voeding alleen maar bij haar moeder wil zijn.
Helaas is op en neer reizen tussen oppas en werk geen optie, anders zou ik dat zeker doen!

Groet,
Margrethe

Hoi

Wij hebben dit ook gehad.
Onze oplossing was een bekertje met drinktuit (zonder antilek) gebruiken.
We hadden er een met hele kleine gaatjes en hier druppelde het uit.Zo moest ze wel slikken maar kon ze zich niet verslikken.Na een week op deze manier martelen dronk ze weer zonder problemen uit een Avent-fles.

Succes Jessica

Terug
Bovenaan