tips gevraagd:plat achterhoofd

onze zoon van 2 maanden heeft een plat achter hoofdje.
nu leggen we hem met ze hoofd de kant op die hij op moet liggen maar hij draaid weer steeds de andere kant op... ook in de box hem anders neer leggen heeft geen zin..
wie heeft er tips om hem toch de andere kant op te laten liggen??

Hoi,

Mijn dochtertje had dat ook. En het advies (voor ons) luidde; zo vaak mogelijk op d'r buik liggen. Hierdoor hebben wij het kunnen voorkomen dat het verergerde en het zelfs volledig wegging.
En ja, in het begin (de 1e week ofzo) vond ze het niet leuk... maar ja, liever dát dan (later)  een helmpje! (is trouwens geen garantie hoor, maar altijd het proberen waard,tóch?)

Groetjes Debby

Er bestaat ook een constructie voor in bed, zodat je hem vast op de zij kan leggen. Zo kan je hem elke keer op een andere zij leggen.
Deze is vaak te koop bij de wat exclusievere babyzaak.
Sil

Mijn zoontje heeft dit ook gehad (aan een kant) totdat hij met 4/5 maanden op zijn buik ging slapen. Verder kregen we van het cb een a4 met allerlei tips/adviezen tov een voorkeushouding, deze tips gingen over voeden, oppakken, op de commode enz.
Bij ons trok het vanzelf weg, je kunt het nu van boven af nog heel iets zien maar anderen valt het helemaal niet op.

Volgens mij kun je bij de prenatal ook een kussen kopen die je kindje veilig op de zij laat slapen en op die manier kun je hem dan steeds weer om en om leggen zoals in de 1e weken.
Ik zou er ook goed mee aan de gang gaan want je kunt het nu nog best wel corrigeren en dat voorkomt dan een helmpje.
Vraag het cb anders eens om advies (is er niets met de nekspieren aan de hand, hoor je ook wel eens).

Succes !

Zo te lezen zou dit wel eens met een voorkeurshouding te maken kunnen hebben. Het beste advies dat ik je kan geven is ga zsm naar een osteopaat. Die kunnen de problemen in de nek die dit veroorzaken binnen 1-3 behandelingen oplossen en dan kan het hoofdje weer de normale vorm gaan terugkrijgen.

Mijn zoontje had dit ook, maar doordat we er snel bijwaren viel het uiteindelijk mee.

Ik zou zeker heel snel gaan. Je kunt eens bellen en het voorleggen, als ze denken iets te kunnen doen dan zeggen ze dat. Ik heb trouwens al heel erg veel goede verhalen hierover gehoord bij mij in de buurt en nog nooit dat het niet geholpen had.

Succes, Miriam mama van Hugo (10-06-06)

Hey,
Wij hadden een baby sleep. Ideaal!!
Dit zijn 2 kussens waartussen je je kindje op z'n zij kan leggen. Je kan dan
beide kanten afwisselen.
Wij hebben dit een tijd gebuikt, totdat onze dochter zo sterk was en zichzelf op haar ug draaide. Bij haar dus nix te zien!
Ik vond het ideaal, omdat ze het ook lekkerde vond om op haar zij te liggen.
In veel babyzaken wel te krijgen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes Marjolein

Terug
Bovenaan