tips gevraagd:plat achterhoofd

hallo allemaal

je hebt idd van die speciale kussen back to sleep is er ook een
wij hebben ook echt van alles gebruikt
back to sleep te koop eventueel
maar bij ons heeft het allemaal niet geholpen
kevin is nogal eigenwijs met een kussen of handdoek
of wat dan ook binnen 2 seconden heeft hij zich weer gedraait
zodat ie op zijn achterhoofd ligt
hij heeft nu sinds een klein weekje
een redressiehelm
hopen dat dit wel helpt
hij heeft er gelukkig geen last van veel succes allemaal

naast zijn bedje heb ik een nachtlampje. die doe ik 's avonds/ 's nachts aan. het duurt even, maar als ik 's nachts bij hem kom (en 's morgens) ligt hij te slapen met zijn hoofdje richting lamp. na een tijdje maak ik het bed andersom op, en moet hij zijn   hoofd de andere kant op draaien om het lichtje te zien. werkt goed bij ons.

Hallo,

Mijn dochter had ook een beetje een plat achter hoofdje. Dit heeft ze waarschijnelijk gekregen omdat ze zo'n week of 10 gehuild heeft na de geboorte en ze dan van de pijn haar hoofdje in het matrasje drukte. Ze overstrekte zich als het ware. We hebben een paar keer fysiotherapie gehad om haar te stimuleren zich om te rollen. Eerlijk gezegd hielp dit niet, dit kun je toch niet afdwingen. Nu rolt ze vanzelf om en ik merk dat haar hoofdje al bijna helemaal weer "goed"van vorm is, hij bolt weer uit!
Ik zou me dus niet te veel zorgen maken, en bij twijfel gewoon even langs de huisarts gaan en een verwijzing vragen voor fysio (al is het maar voor je eigen geruststelling!!!)

Terug
Bovenaan