Tips gevraagd: voedingsschema 7 maanden bv

<p>hoi,</p><p>Ik ben erg zoekende in het voedingschema van mijn dochter van 7 maanden. Ze krijgt nog 4 borstvoedingen per dag en ik lees veel over een voeding vervangen voor pap. Nu wil ik daar wel mee beginnen maar met afgekolfde melk lukt niet (voorraad is al nauwelijks aan te slepen. Drinkt verder wel goed aan de borst en is niet onrustig). Hebben jullie misschien tips hiervoor ? Wil eigenlijk helemaal niet beginnen met kunstvoeding ook niet in de pap. Maar wel langzaam een voeding vervangen. Schema ziet er nu zo uit:</p><p>7.30 Bv</p><p>10.30 broodje (2/3 op) met fruit en thee </p><p>12.00 bv</p><p>15.00 bv</p><p>17:00 avondeten (groente aardappelen vlees of vis ) en thee</p><p>18:00 borst </p><p>Heeft er iemand tips om toch een bv te vervangen zonder gebruik te maken van kv? </p>
 
Hoihoi, 
Ik ben vooral even benieuwd waarom je een voeding wil vervangen? Omdat het zo zou horen of omdat je minder voedingen wil?
Mijn dochter van 8m krijgt meestal als ik thuis ben nog 5 voedingen (bv) en als ik werk 4 voedingen. Verder krijgt ze brood, groente en fruit. Zolang zij 4x drinken nog fijn vindt, ga ik daar ook mee door. Ik heb ook nog geen behoefte om te kolven en dan pap te geven of pap te geven met kv.  
 
Hoi,
Bedankt voor je reactie ! 
Dat komt meer door het feit dat ik een tweede voeding haast niet meer kan kolven tijdens het werk. Ik kolf om 10.30, dan heb ik 1 volledige voeding. En om 1400 weer, dan komt er krap 60 ml uit. Mijn vriezer is dus aardig leeg en ik dacht daarom dat het goed zou zijn een voeding te vervangen! 
 
 
 
Ik heb nooit pap gegeven. Onze dochter is bijna 9 maanden en krijgt 's ochtends gewoon brood. Ik zou in jullie geval het brood en fruit niet samen geven, maar het volgende doen:
- bv met evt brood/yoghurt;
- fruit;
- bv en brood;
- bv en evt tussendoortje;
- avondeten;
- bv
Hoeveel cc gekolfde bv geef je per keer. Onze dochter kreeg kv en tegen die tijd 2/3x 150+5 en 1/2x 180+6
 
Mijn dochter is nu bijna 7 maanden en haar schema is als volgt (om en nabij dan he) :
07.00 BV
09.30 fruit
11.15 BV
13.30 brood en bodempje water
15.15 BV
17.30 avondeten
18.30 BV (voor het slapen gaan) 
21.30 BV 
 
Melk blijft de belangrijkste voeding tot het jaar dus ik zou niet zo snel melk vervangen voor iets anders dan melk! 
 
 
Kv of pap geven is echt niet nodig ?
Wat ik vaak deed was:
7:00u Bv (lekker op bed) en dan een broodje.
10u fruit
12 Brood met Bv
1500u water/thee 
1730 Avondeten
1830 Bv en slapen. 

Dan hoef je nog maar 1 keer te kolven rond de lunch op je werk.
Ik weet niet of je al weer menstrueerd maar ik had echt maandelijks een onwijze dip waar ik super onzeker van werd... Maar het trok daarna toch weer bij..
 
Oké, begrijpelijk dan!
Wat je ook zou kunnen doen, is dus tijdens werk 3x bv en als jij zelf thuis ben 4x (of vaker). Mijn dochter krijgt dus ook 1 voeding minder als ze bij de opvang is en dat gaat prima. Dan hoef je tijdens werk maar 1x te kolven, maar kan je andere dagen wel iets meer blijven geven. 
 
Bedankt voor de tips !
 
Zou ook heel goed met de menstruatie te maken hebben. Helemaal niet over na gedacht maar alles begint nu op gang te komen merk ik. Als ik nog een broodje oid toevoeg dan hoef ik inderdaad maar 1 keer te kolven nog. Dat moet vast goedkomen. 
In één borstvoeding zit ongeveer 120 ml gebasseerd op gewicht en voedingen. Denk dat ik maar niet ga ouwehoeren met pap etc inderdaad. Ik raakte wat in paniek toen ik zag dat ik bij de tweede kolf maar 60 ml haalde. Dan zou ik 2 volledige voedingen nooit halen dus als ik weg ben... Misschien als ik weg ben 60 ml in de middag met nog een half broodje ofzo ?! 
 
Terug
Bovenaan