Tips gevraagd: voedingsschema 7 maanden bv

Hoi, mijn dochtertje is nu 8 maanden en rond de 7 maanden was ik ook zo aan het zoeken naar een ‘schema’.
Ik zou de voeding in de middag, dus die rond 15u, maar een kleine voeding geven. Misschien drinkt ze als ze bij jou drinkt ook niet zo veel, maar dat weet je natuurlijk niet.
En als je na het ontbijt tussendoor fruit geeft, daarna een broodje met als toetje een voeding, of andersom als dat beter uitkomt, dan werk je steeds meer toe naar de eetmomenten die je uiteindelijk krijgt.
Ons schema nu:
- bv 7.15
- fruit 9.15 met water
- 11.30 brood
- bv 12.30
- bv 16u
- 17.30 avondeten met water
- 18.30 bv voor het slapen gaan
Hopelijk heb je hier iets aan!
Ohja als ik aan het werk ben, krijgt ze om 12.30 160 afgekolfde melk en om 16u 100.
 
Ik word soms ook onzeker als je hoort hoe groot de flessen kunstvoeding zijn die kinderen krijgen..
Maar bv is echt een ander verhaal.
Dit artikel vond ik wel handig:
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles
 
Ik denk eigenlijk dat met dit aantal voedingen op deze leeftijd je productie begint terug te lopen. De meeste vrouwen kunnen pas ergens tussen de 9 en 12 maanden minder voedingen geven zonder invloed op de productie.
Je kindje groeit nu vooral nog van de melkvoedingen en nog niet zoveel van het vaste voedsel. Ik denk dus dat je 2 opties hebt; vaker aanleggen/kolven en je productie weer omhoog krijgen of deels vervangen voor kunstvoeding met het risico dat je productie nog verder terug loopt. 
 
Terug
Bovenaan