Tips gevraagd

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik zal eerst even de situatie schetsen:
Mijn vriend en ik zijn nu al vanaf eind juli/begin augustus 2006  aan het proberen zwanger te worden. Ik had zelf al  langer een kinderwens, maar wilde dat mijn vriend er ook 300% voor zou gaan en heb dus rustig afgewacht tot hij zelf mijn pil het raam uit zou gooien, ervan uitgaande dat hij er dan ook helemaal aan toe is!

Ben  vrij  regelmatig ongesteld: over het algemeen een cyclus van 35 dagen,  een enkele keer  netjes  van 28 dagen..... Heb van deze gehele cyclus meer als de helft van de tijd pijn aan mijn buik!! Heb in het begin ook regelmatig ovulatietesten gedaan, waarbij ik twee keer een smiley heb gezien (wat zou betekenen dat je je eisprong had...) Echter geen zwangerresultaat, helaas....

Deze maand dacht ik écht zwanger te zijn, was vaak misselijk, opgezette/harde buik..... te laat ongesteld.... Maar helaas, vandaag zette het tóch door en kwamen de rode druppels er weer aan.... Dat werd dus weer een DIP-dagje... Ik zal wel gewoon schijnzwanger zijn geweest....

In mijn nabije omgeving (familie en vrienden) wordt  steeds  maar gezegd  dat ik er niet teveel mee bezig moet zijn en dat er gemiddeld een jaar voor staat.... Maar hoe kan ik er NIET mee bezig zijn als ik allemaal rare dingen in mijn buik voel, foliumzuur moet slikken, mijn eisprong moet berekenen  en dat soort dingen?

Kunnen jullie mij helpen? Wat doen jullie allemaal om zwanger te worden?
Het liefste zou ik HET dan maar iedere dag doen om geen kans onbenut te laten, maar ik geloof dat dat de kwaliteit van het zaad ook niet goed doet...
Hebben jullie tips voor mij??

Alvast bedankt!

groetjes,
Tante Majellie

Hallo,

Helaas kan ik je geen tips geven, ben ook nog maar net bezig.
Maar ik snap je helemaal, ik ben er ook veel mee bezig, slik folimzuur, lees er af en toe iets over...en het ergste ben al aan het denken hoe ik het ga vertellen, denk zelfs af en toe al na over namen....echt erg dus!! Zeker omdat ik dacht er nuchter en rustig in te gaan met de houding we zien wel..nou niet dus, ben er echt veel mee bezig.

wij zijn wel een keertje bij de huisarts geweest om gewoon even te praten over het zwanger worden, misschien is dat een idee? daar gaven ze inderdaad ook aan zelfs geen actie te ondernemen binnen het jaar als je al geruime tijd aan de pil bent en dat 80% van de vrouwen binnen een jaar zwanger is. Heb je natuurlijk niet veel aan, maar misschien helpt het.

Afgelopen maand zijn wij voor het echie gegaan en dat was spannend, ik dacht ook duizelig te zijn, buikpijn enz. maar helaas, ook gewoon ongesteld.

Ach, we klussen maar weer verder en zien wel!

Zullen we elkaar op de hoogte houden?
Groetjes en succes Begin

Hoi Begin,

Lijkt me leuk om elkaar op de hoogte te houden!
Jij ook veel succes!!

groetjes,
Tante Majellie

quote: begin reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-03-2007 20:22:18'));

Hallo,

Helaas kan ik je geen tips geven, ben ook nog maar net bezig.
Maar ik snap je helemaal, ik ben er ook veel mee bezig, slik folimzuur, lees er af en toe iets over...en het ergste ben al aan het denken hoe ik het ga vertellen, denk zelfs af en toe al na over namen....echt erg dus!! Zeker omdat ik dacht er nuchter en rustig in te gaan met de houding we zien wel..nou niet dus, ben er echt veel mee bezig.

wij zijn wel een keertje bij de huisarts geweest om gewoon even te praten over het zwanger worden, misschien is dat een idee? daar gaven ze inderdaad ook aan zelfs geen actie te ondernemen binnen het jaar als je al geruime tijd aan de pil bent en dat 80% van de vrouwen binnen een jaar zwanger is. Heb je natuurlijk niet veel aan, maar misschien helpt het.

Afgelopen maand zijn wij voor het echie gegaan en dat was spannend, ik dacht ook duizelig te zijn, buikpijn enz. maar helaas, ook gewoon ongesteld.

Ach, we klussen maar weer verder en zien wel!

Zullen we elkaar op de hoogte houden?
Groetjes en succes Begin

Tja, ook mijn tips blijven uit. Ik herken me in je verhaal en ook in dat van begin. Enerzijds kan het me allemaal niet snel genoeg zover zijn, anderzijds probeer ik mezelf voor te houden dat we het allemaal rustig af moeten wachten en wel zullen zien  wat de toekomst brengt. Mijn NOD ligt precies op 1 april, leuk grapje zou dat zijn.

We houden elkaar op de hoogte....

knuffels

toch grappig dat we stiekum allemaal hetzelfde zijn!

ik wacht ook maar rustig 3 april af....zucht nog 4 weken!!!

Het valt me toch wel op dat een groot deel van ons verhaal hetzelfde is.
Toch fijn om te weten dat er lotgenoten zijn omdat je je soms toch wel erg alleen voelt als al je vriendinnen een kinderkamer aan het uitzoeken zijn. En mijn ervaring is dat ik er met mijn vriend ook niet zo goed over kan praten, het is toch meer een vrouwending geloof ik...

Goed idee, zo'n forum.

klopt! bij mij zijn ook veel vriendinnen al net bevallen en daar komt ook nog bij dat we het niet willen zeggen dat we gestopt zijn met de pil, dus extra moeilijk!

mijn man vindt het zeker ook leuk, maar kan er niet de hele dag over beppen net als ik, dus heerlijk deze site!!

Is toch ook niet zo raar denk ik af en toe, het gebeurt wel allemaal in ons lichaam, en als je dan iets geks voelt dan denk je toch ook meteen aan zwanger zijn?

Hoi!
Ik ben een 'starter' net in ronde 2, maar snap je gevoel. Als je er eenmaal voor gaat dan wil je ook eigenlijk meteen zwanger zijn. Ik dacht ook meteen 'het is raak' had zoveel rare gevoelens, maar nee, ongesteld op dag 31 (trouwens maar 3 dagen terwijl ik normaal 5 dagen was maar goed). Ik ga eerst maar eens een half jaartje gewoon proberen en als er dan nog niks gebeurd is temperaturen etc. En idd 'begin' moeilijk om de zwangeren om je heen te zien en niks te kunnen zeggen dat je ook aan het proberen bent. Het liefst schreeuw ik het uit, zo spannend vind ik het allemaal, maar ja.... Geduld is een schone zaak (maar is wel moeilijk!!!).
succes meiden!
Liefs uit Arnhem!

Terug
Bovenaan