Tips gevraagd

Hee Joyce,
Gelukkig heb je wat aan onze tips gehad! Nee, het valt soms niet mee met die kleintjes. Maar misschien een schrale troost dat de meeste babies gewoon wat onrustig zijn de eerste maanden, dat is heel normaal. Maar voor jou wel slopend af en toe, ik weet het. Meestal worden ze met 3 of 4 maanden rustiger. De mijne met 4 maanden. Het werd een heel ander kindje. Nog even volhouden dus!
Enne.. niet meer gaan zitten huilen hoor als Sabine huilt en je denkt dat je haar moet laten huilen. Pak haar gewoon lekker bij je. Als ze zo klein zijn kun je ze nooit verwennen. Ze hebben dat gewoon nodig!
Geniet lekker van je meisje. Je bent vast een hele lieve mama!
Groetjes, Mariska

He mamavanSabine,

Je doet het goed hoor, laat die mensen maar lekker janken daar op cb.
Je kindje kan het heel goed zelf bepalen, wanneer ie wakker wil zijn of honger heeft of wat dan ook.
IK heb mijn kind ook de eerste weken en zelfs maanden veel vastgehad, vindt ze heerlijk, en je geeft ze hier mee ook geborgeheid. De tijd is voorbij dat je ze uren moet laten janken in een box of bed. Dat was vroeger toen de wielen nog vierkant waren.

Ik heb mijn dochter ook op verzoek gevoed, ja na een tijdje hadden we een schema, en dat liep goed zo om de vier uur, maar dat heeft echt minimaal acht weken geduurd, en tussendoor wilde ze ooit ook nog wel komen, en natuurlijk kreeg ze dan.

Kindjes krijgen vanzelf wel een ritme, en dat buiten lopen met je kind, is kei goed hoor, kinderen worden daar echt niet onrustig van, het is zo als jij rustig bent, je kind dat ook is, en dan maakt het helemaal niet uit of je thuis of aan het wandelen bent.

Veel plezier.
X

zolang het huidj niet teveel uitdroogt, zou ik je kindje lekker in bad doen of de douche, 2 tot 3 keer per week is ideaal heb ik gelezen, ik doe mijn zoontje 2 keer in bad douche heb ik niet gedaan omdat mijn man er heel vaak niet is, dus dat is lastig. En wat betreft je borstvoeding, zit er wel genoeg voeding in, niet iedereen kan een jaar voeding geven helaas.

Gezellig dat cb van jou. Daar wordt je lekker zeker van zeg! Nee, inderdaad zoals alle moeders hierboven schrijven gewoon lekker op je eigen gevoel afgaan. Mijn dochter is nu 3,5 maand en ik zit ook nog zeker op 8 voedingen. Soms wel meer, sommige dagen wil ze 's avonds ieder uur. Ik vind het allemaal best. Dat ritme komt vanzelf wel een keer, ik ga niets forceren. Dat geeft ons allebei teveel stress. En dat is zeker niet goed voor bv.

En dat van dat korte slapen overdag. Dat kan heel goed een fase zijn hoor. Mijn oudste heeft het ook als baby een tijdje gehad en ook deze dochter heeft het gehad, begint nu weer iets te veranderen. Ook dat regelt zichzelf na verloop van tijd. Misschien niet altijd even handig, achja, het zij zo.

gr. Anne

Ik dacht dat het grote voordeel van bv was dat je dat "onbeperkt" mocht geven.. Ik vind het dan ook heel raar dat het cb zegt dat ze teveel krijgt????
Die van mij is nu bijna 7 maanden en krijgt ook nog bv maar zeker in het begin kwam ie ook heel vaak, maar geen probleem hoor, gewoon aanleggen en klaar! Ze geven vanzelf aan wanneer ze minder voeding nodig hebben..
Gr. Anne-Marie

Mijn zoon is morgen 8 maanden oud en krijgt ook zeker 8 voedingen per dag!
's nachts komt hij ook geregeld! Dus maak je daar nou maar geen zorgen over.
Het cb heeft mij ook al flesvoeding willen aansmeren, ik was laaiend!!!! Ok, hij slaapt 's nachts nog steeds niet door (mag van mij best, want ik ben nu best wel moe). Maar aan flesje accepteert hij niet! (hahaha eigenwijs, van wie heeft hij dat??).
Hij krijgt nu 6 tanden tegelijk, dat is ook een reden dat hij vaak komt (grotere kinderen hebben ook altijd 's nachts van groeipijnen en oorpijnen, overdags hoor je ze niet). Doe maar gewoon wat je gevoel je ingeeft. Borstvoeding is het beste voor jou en je kleintje!

Hoihoi,

Bedankt voor alle reacties, het heeft me geholpen om er iets minder strikt mee om te gaan. Ik dacht inderdaad ook altijd dat je mocht voeden zoveel als nodig was met BV. Ze gaven dat aan omdat Sabine heel veel spuugde (echt met golven).

Toch heb ik het idee dat dat meer kwam omdat het maagklepje nog niet goed functioneerde (daar is ze voor onder behandeling bij een osteopaat) en dat gaat nu veel beter. Eens in de drie weken krijgt ze een behandeling en je merkt echt dat ze daar heel erg van opknapt.

Ze slaapt nu 's nachts wat langer door, maar komt dan 's morgens wat sneller achter elkaar. Ik zit nu nog zo'n beetje op 7 / 8 voedingen per dag. En door jullie reacties heb ik idd zoiets van prima hoor.

Het slapen gaat nu overdag ook veel beter. Ik denk dat ze zich die week gewoon niet zo lekker voelde. Ze slaapt nu veel meer en ik leg haar nu ook iets wakkerder nog in bed. Ze huilt dan een halve minuut of zo en valt in slaap ;-).

Als ze nu wakker is haal ik haar er veel sneller uit. Ik wacht wel eventjes, want soms slaapt ze weer door, maar als ik het gevoel heb dat ze écht wakker is, mag ze er uit. Nu ben in veel rustiger en zij dus ook.

Nogmaals bedankt dus voor de reacties!!
Joyce

Hoi Joyce,

Gelukkig gaat het nu beter!

Ik las dat je naar een osteopaat gaat voor het spugen. Wat interessant! Ik dacht dat een slecht sluitend maagklepje vanzelf herstelt?!   Onze dochter spuugt ook en het cb zegt dat het wel over gaat als ze vast voedsel gaat eten. Ze is nu 5 mnd en ik zal binnenkort wel gaan beginnen met een hapje fruit ofzo, maar als zo'n maagklepje nou niet zelf herstelt, dan is het misschien beter er iets aan te laten doen. Wat doet zo'n osteopaat dan? En jij hebt er dus goede ervaringen mee?

Ik hoor het graag van je.
Groetjes, Mariska

Terug
Bovenaan