hoi hoi,
Geen paniek!Een kind heeft pas vanaf 6 maanden bijvoeding echt nodig, dus dat duurt nog een maand!In die tijd kan er heel wat gebeuren qua smaak!Daarnaast is het zo dat als je zoon/dochter (sorry vergeten)slecht eet, je toch gewoon de flessen kan blijven geven!Het is niet zo dat ze er af moeten, maar mogen!
Daarnaast vind ik dat hier op het forum heel veel al snel van de fles af gaan en die kinderen zullen daar dan waarschijnlijk ook aan toe zijn, jouw kind blijkbaar nog niet!
Officieel raden ze zelfs aan om pas met 5 of 6 maanden over te gaan op 4 flessen en dan met een maand of 7 a 8 op 3 flessen over te gaan(dan krijgen ze ook brood), maar ik werk op een kdv en er zijn een aantal kinderen van rond de 9 maanden die nog niet zo goed eten en dus gewoon nog 4 flessen krijgen!
Het ene kind is er gewoon eerder aan toe, dan het andere kind, je kan best een verkeerd beeld krijgen doordat je van alles leest over kinderen die van alles al eten en steeds minder flessen krijgen, maar elk kind is uniek!
Sommige kinderen zijn slechte flessendrinkers en hele goede eters, bij jou is het nu nog andersom, maar dat kan ook zo veranderen!
Mijn zoontje is vandaag precies 5 maanden en krijgt nog 5 flessen, hij kwam ook een paar keer op 4 flessen uit, omdat hij 's ochtends om 9 uur wakker was en dan red hij dat, als hij al om 7 of 8 uur wakker is als wij moeten werken)dan redt hij dat nog niet. Vandaag gaan we beginnen met worteltjes!Ze hebben ons aangeraden om met groente te beginnen en dan pas met fruit, dus dat doen wij dan maar. Ik ben benieuwd hoe hij reageerd!
Heb je verschillende smaken geprobeerd?Je zou ook een tijdje alleen groente of alleen fruit kunnen geven zodat het niet de ene keer warm en de andere keer koud is.En de wat zachtere smaken, maar onthoud, blijf relaxed!Want vanaf 6 maanden is het pas echt nodig en zelfs dan kan een kind met heeel weinig eten.
liefs leetje 1981