Tips gevraagd.

Joëlla is helemaal niet zo gek van een potje fruit of groente.
Ze eet er hooguit 5a6 hapjes van.
Hoe moet dat nou als ze straks bijna van de flessen af gaat??
Ze is 5 maanden, en als ze 6 maandjes zijn, dan geeft je toch geen 4 flessen meer op een dag??

Is het niet de bedoeling dan dat ze over gaan op vaster voedsel, en dat een fles er voor der bij is??

Best moeilijk hoor.
Hoe doen julie dit nu, en met de potjes ik krijg er echt bijna niks in.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

hoi hoi,

Geen paniek!Een kind heeft pas vanaf 6 maanden bijvoeding echt nodig, dus dat duurt nog een maand!In die tijd kan er heel wat gebeuren qua smaak!Daarnaast is het zo dat als je zoon/dochter (sorry vergeten)slecht eet, je toch gewoon de flessen kan blijven geven!Het is niet zo dat ze er af moeten, maar mogen!
Daarnaast vind ik dat hier op het forum heel veel al snel van de fles af gaan en die kinderen zullen daar dan waarschijnlijk ook aan toe zijn, jouw kind blijkbaar nog niet!

Officieel raden ze zelfs aan om pas met 5 of 6 maanden over te gaan op 4 flessen en dan met een maand of 7 a 8 op 3 flessen over te gaan(dan krijgen ze ook brood), maar ik werk op een kdv en er zijn een aantal kinderen van rond de 9 maanden die nog niet zo goed eten en dus gewoon nog 4 flessen krijgen!

Het ene kind is er gewoon eerder aan toe, dan het andere kind, je kan best een verkeerd beeld krijgen doordat je van alles leest over kinderen die van alles al eten en steeds minder flessen krijgen, maar elk kind is uniek!

Sommige kinderen zijn slechte flessendrinkers en hele goede eters, bij jou is het nu nog andersom, maar dat kan ook zo veranderen!

Mijn zoontje is vandaag precies 5 maanden en krijgt nog 5 flessen, hij kwam ook een paar keer op 4 flessen uit, omdat hij 's ochtends om 9 uur wakker was en dan red hij dat, als hij al om 7 of 8 uur wakker is als wij moeten werken)dan redt hij dat nog niet. Vandaag gaan we beginnen met worteltjes!Ze hebben ons aangeraden om met groente te beginnen en dan pas met fruit, dus dat doen wij dan maar. Ik ben benieuwd hoe hij reageerd!

Heb je verschillende smaken geprobeerd?Je zou ook een tijdje alleen groente of alleen fruit kunnen geven zodat het niet de ene keer warm en de andere keer koud is.En de wat zachtere smaken, maar onthoud, blijf relaxed!Want vanaf 6 maanden is het pas echt nodig en zelfs dan kan een kind met heeel weinig eten.

liefs leetje 1981

Hoi,

Wanneer geef je haar de fruit en groenten?

Ik heb Siebe altijd (en nog) zijn fruithap met  een halve verkruimelde Liga  rond 10.00-10.30 uur gegeven. Tussen twee voedingen in dus. De groentehap heb ik in eerste instantie rond 16.00 uur gegeven en daarna kreeg hij rond 17.00-18.00 uur nog een fles en als laatste voeding zijn papfles rond 21.00 uur. De eerste tijd dat Siebe dus groenten kreeg gaf ik hem ook nog 4 flessen, terwijl hij er volgens het boekje maar 3 nodig zou hebben, maar mijn mening is dat ieder kindje anders is en je daar op in moet springen. De adviezen van met name het CB zijn natuurlijk ook maar richtlijnen. Op zeker moment ben ik Siebe bij zijn groentehap (half potje) ook nog yoghurt met vanillevla gaan geven en is hij de fles van ongeveer 18.00 uur gaan overslaan en zat hij dus automatisch op de 3 flessen volgens het boekje. Hij  komt  sindsdien wel voortaan om 20.00 uur voor de papfles en heeft dan ook echt honger. Meestal ligt hij dus  rond 20.30 uur in bed en slaapt door tot de volgende morgen tussen 7.30 en 8.30 uur. Echt een verademing hoor, de avond weer heerlijk voor mezelf.

Ik denk dus dat het zich vanzelf oplost als je straks  bij de groentehap ook yoghurt gaat geven en er  dus net als ik een hele maaltijd van gaat maken. Siebe krijgt zijn groentehap nu meestal ergens tussen 16.00 en 17.00 uur en dat werkt perfect. Overigens, Siebe eet ook met veel pijn en moeite een half (groot) potje groenten leeg. Het fruit gaat goed, maar bij de groenten heeft hij duidelijk zijn voorkeur.

Groetjes Fonske.

Bedankt meid voor je goede tips.
Gelukkig hoeft ze dan nog lang niet van de flessen af, en nu weet ik gelukkig ook dat die flessen even goed blijven voeden als ze ouder worden.

Een hele geruststelling.

Bedankt.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

meid, maak je geen zorgen ! ik ben er nu wel achter dat ieder kind anders is en als je je gevoel volgt komt het meestal wel goed !
Mijn mannetje is 23 Februari 6 maanden, slaapt nog niet door, krijgt 's nachts nog een fles die hij met veel passie opdrinkt... !!! hij hoort nu toch ook eigenlijk door te slapen ???
Zou fijn zijn voor mij, maar Samuel slaapt door wanneer hij er klaar voor is (en dan gaat bij ons de vlag uit!)
Anyway, geen drama, misschien moet ze gewoon nog even wennen.
Succes ermee !
Nicky & Sam

Merel word zondag 6 maanden en we zijn sinds vorige week met groentehapje begonnen. Dat is ook met veel moeite nog hoor...gewoon wennen denk ik!
We zijn toen ook over gegaan van 5 naar 4 flessen.

Merel's schema:

08.00 melk 200cc
10.00   fruithapje
12.00   melk 200 cc
(soms liga of rijstekoekje smiddags)
16.00 melk 200cc
18.00 groentehapje
20.00 melk 200 cc met 3 schepjes rijstebloem

Na de fles van 20.00 naar bed en ze slaapt door tot 08.00.

Hoi....

Potjes hoeft Dawin ook vanaf het begin al niet..
Maar vers gemaakt des te lekkerder..
Dus probeer het zelf eens te maken met een eetlepel appelmoes erbij miss is ze nou eenmaal een beetje kies keurig hihi!

Liefs bianca

ik geef ook vers en moet zeggen dat ze dat lekkerder vind dan een potje die ze af en toe krijgt als ik ergens heen ga. Dus das een idee en anders relax ze moeten er aan wennen en je hebt nog alle tijd. En of ze nou een fles meer drinken of een potje eten ach eten is eten denk ik altijd en hoe en wat dat maakt niet zoveel uit toch?

succes in ieder geval

groetjes wendy

Terug
Bovenaan