Tips gevraagd!!!!!

Dag mommas!

Ik post hier niet zoveel, maar ik lees iedere dag trouw jullie berichten.
Nu heb ik zelf een vraag en ik hoop dat iemand DE tip heeft.

Momenteel ben ik bijna 41 weken zwanger van onze tweede. Onze zoon is nu 2,5.
We hebben geen duowagen ofzo gekocht omdat onze zoon alleen wil lopen.

Maar   nu is het probleem dat ie dat niet doet als het moet.
We lopen bijvoorbeeld naar de supermarkt en hij blijft dan echt niet bij me. Hij loopt (lees:rent) steeds weg. Bij ons in de wijk is dat geen gevaar, maar de grote weg over natuurlijk wel.
Hij rent paadjes in, achtertuinen in, straten op etc. Echt een onveilige situatie. Nu ben ik hem aan het leren dat ie bij me moet blijven. Ik neem steeds wel de kinderwagen mee, maar straks als de baby er is, dan kan ik daar niet meer op terug vallen.   Nu ben ik natuurlijk minder mobiel om als een hertje achter hem aan te rennen.....
Ook in de supermarkt blijft ie niet bij me en komt overal aan. Sta ik bij de kassa, dan staat hij bij wijze van spreken alweer buiten.......

Ik wilde hem leren dat ie de wagen moet duwen of vasthouden, maar dat is maar even leuk. En echt duwen, daar is de wagen te hoog voor....
Ook zeggen we dat als hij wegloopt, de politie boos word.... Dit maakt wel indruk, maar als ie weggaat, dan gaat ie echt!

Op onze wagen past helaas geen kiddyboard (al zou dat ook niet gewerkt hebben geloof ik)...

Hoe doen jullie dat? En hoe houden jullie je kinderen bij je?? Hoe kan ik nou straks met twee kinderen RUSTIG boodschapjes doen....

Alvast bedankt voor de tips!
Margo

Hoi,

Wat dacht je van een draagdoek, ik vind het ideaal. Kindjes kunnen in een doek tot ongeveer 20 kilo. Mijn dochtertje wil ook niet in een buggy en zo'n board blijft ze niet op staan.

Dus ik gebruik al sinds de geboorte van mijn zoontje een draagdoek, heb mijn handen hierdoor vrij.

Ik ben trouwens sinds kort ook draagdoekconsulente en ben samen met mijn schoonzus babybij begonnen.

Groetjes,
Wendy

Hoi,

Ja lastig is dat hè, die weglopende peutertjes!! Hahaha! Ik dacht ook dat een kiddyboard geen optie zou zijn, maar ik heb er toch één gekocht en wat denk je!! Hij vond het zo interessant dat hij er netjes op bleef staan. Als hij er niet op wilde moest hij van mij de kinderwagen met één handje vasthouden of mocht hij de kinderwagen zelf duwen, maar mijn hendel kon ik naar beneden buigen, zodat hij voor hem laag stond. Overigens hebben ze voor iedere wagen wel een passende kiddyboard! Ik heb een universele, één met één groot wiel en die pas altijd!! En hij rijdt ook nog eens ideaal tegen de trottoirs op!! Dus misschien toch een optie!! O ja, als je wilt kun je hem overnemen! Ik heb hem namelijk niet meer nodig!

Succes ermee en in ieder geval veel sterkte met de komende bevalling!

Groetjes Fonske

Hoi,

Lastig inderdaad. Hier wordt nog redelijk geluisterd. Maar ook soms helemaal niet. In de winkel geef ik haar opdrachtjes, pak jij dit, pak jij dat. Wil je deze of die kaas. Zo blijf het leuk voor haar. Buiten is het een ander verhaal. Bij de grote weg moet ze een handje geven. En doet dat ook.

Een idee voor jou is misschien een tuigje. Zeg hem dat hij die om moet als hij niet luisterd en dus weg blijft lopen en tuinen in rent. Doet hij het toch doe hem dan het tuigje om en zo kan hij niet meer dan een meter bij je vandaan gaan. Na een tijdje vraag je hem of hij kan luisteren. Kan hij dat dan mag het tuigje af, met als waarschuwing dat als hij niet luisterd hij weer bij jouw moet gaan lopen. Geef hem af en toe wel even de vrijheid om zelf te lopen struinen, bijvoorbeeld in het park of bij een speeltuintje (maar er dan wel bij zeggen dat hij niet in de tuin van iemand anders mag komen).

Succes met je dreumes.

groetjes Nanda

Bij ons werkt opdrachtjes geven in de winkel heel goed. Voordat we erheen gaan spreken we dit ook af. Milan krijgt ook zelf een karretje zodat hij voor de boodschapjes moet zorgen.
Een tuigje heb ik bij Jorick maar 1x gebruikt. Toen was het niet luisteren en niet bij me blijven in 1x over. Want hij voelde zich net een hondje dat uitgelaten werd door mama. Vanaf dat moment liep hij ook niet meer bij mij weg en luisterde hij ook direct.
Wat ook bij Milan heel goed helpt is de 1,2,3 maatregel, ik kom vaak net bij 2 en dan staat hij al naast me....

Groetjes Jolanda

haha lastig zo'n peutertje die lekker zn eigen gang gaat he...heel herkenbaar!
Ik spreek met mn dochter altijd af dat ze bij me blijft in de supermarkt en anders in de kar moet zitten..meestal gaat dat goed. Ook geef ik haar net als de anderen opdrachtjes (fruit afwegen enzo). Maar neemt niet weg dat ik af en toe een kin ddoor de winkel sleur omdat ze niet mee wil naar huis...
Op straat (waar het  druk is)  moet ze in de buggy of ze geeft me een hand; aan haar de keus. Ik spreek dat vaak thuis van tevoren al af.
En ik heb een kids-sit gekocht voor achter de wandelwagen, een plankje met een zitje erop zodat ze niet heel tijd hoeft te staan. Vind ze tot nu toe heel interessant, hopelijk straks als de baby er is ook nog! En ik heb ook een draagdoek om de baby in te doen zodat zij in de buggy kan (naar de stad ofzo).

Succes met je keuze, eigenwijze peuter en bevalling!

Liefs,Marcia mv Puck en 38,6 w zwanger

Hoi medewachtende ,

Ik heb voor de baby een draagdoek aangeschaft!
Wil wel eens proberen hoe dat straks gaat als ik inderdaad even met 2 kids een boodschapje wil doen!
Wij hebben ook een duowagen, dan zit Merel voorop en de kleine kan achterin liggen, gekocht maar die wil ik meer gebruiken als ik wat verder weg moet (naar het consultatiebureau bijvoorbeeld( dat is 20 min lopen)
Wij hebben maar 1 auto, en die heeft mijn man mee voor het werk.. dus dan ben je snel gebonden!

Gelukkig is het kdv hier heel dichtbij, dus dan kan Merel lopend, en de baby in de kinderwagen/draagdoek mee.

Het is toch een beetje uitvogelen wat straks het beste werkt.
Maar met alleen de kinderwagen, en Merel lopend mee boodschappen doen= nee.
Haar oren zitten meer verstopt dan dat ze luisterd...dus om nu politie-agent te gaan spelen pas ik voor!

Nou meis.. het zal voor ons nu niet meer lang duren! Wat een spanning he!!
Jij ook succes die laatse dagen wachten!!  

Elise mv Merel en ? (40.6)

Hoi Margo,

ik ben bang dat je toch een keer zult moeten ingrijpen. Je zoon wil niet in de buggy, dus mag hij lopen, maar als hij zelf mag lopen loopt ie weg..... voel je waar ik naar toe wil? Jij bent zijn mama en al is het niet altijd even leuk, soms moet je gewoon niet leuke dingen doen.

Dus een keuze maken voor veiligheid natuurlijk. Niet in de buggy? owkeej, dan aan de hand, niet aan de hand.... dan pak ik je bij je arm en ga je gewoon met mij mee, of je dat nou leuk vind of niet, het alternatief is dat ie als een gek ervan doorgaat en   mss wel onder een auto loopt oid, daar moet je toch helemaal niet aan denken als mama zijnde. Als het nou zo is dat er geen verkeer is en hij schiet ervan door zou je ook kunnen overwegen om je te verstoppen. Werkt namelijk bij sommige kinderen ook heel goed, en dan uiteraard hem even flink laten schrikken en dus niet gelijk tevoorschijn komen als ie je gaat zoeken.

Tot nu toe heeft deze man je gewoon voor zich aan het werk, allemaal leuk lief en aardig, maar als nr 2 er is gaat dat gewoon niet meer.

succes

liefs

Esther, mv Rêve en Leyla (die al heel wat gevechten heeft gehad met Rêve die niet mee wou lopen of een hand vast wou houden, tot huilens aan toe voor mij)

Terug
Bovenaan