Tips gevraagd!!!!!

hoi,

Mijn oudste was 18 maanden toen de jongste geboren werd. Nu zijn ze 2.5 en bijna 1 jaar. De oudste hebben we vanaf het begin getraind in het zelf lopen en hand vasthouden. Ik heb wel een tuigje aangeschaft maar het ding 1 keer gebruikt. al snel hadden we door dat ze graag wil weten waar we naar toe gaan. Uitleggen en richting aanwijzen dus. Dat scheelde een hoop driftbuien op straat!
En ik heb haar ook altijd duidelijk gemaakt dat ze een hand moet geven. Zonder hand gaan we terug naar huis. En dat weet ze. In de winkel mag ze loslopen en ook op het pleintje en in de steeg naast ons huis. Verder altijd een hand. In de super mag ze altijd zelf een mandje of karretje en mag ze daar zelf alles in doen. Opdrachtjes werken hier prima.
Tegenwoordig fietst ze met zijwieltjes en gaat zij op de fiets en ik met de wandelwagen met haar zusje ernaast. Gaat ook prima. Wel moet ik zeggen dat ik zorg dat de meeste boodschappen 's avonds worden gedaan zonder kinderen door mij of mijn man. Ik hoef dus niet zoveel als ik met de kinderen ben. En ik zorg altijd dat ik geen haast heb :)

groetjes, da77

He Margo,
ik ben hier ook weer eens voor het eerst sinds een jaar ofzo ;) ik heb niet echt een oplossing maar wilde je even een hart onder de riem steken. Ik heb namelijk ook zo'n ventje die NERGENS naar luistert. Ruzie? Doet 'm niets. Hem op zijn kamer zetten? Het zal hem een worst zijn. Hand geven? Welnee!
Opvoeding? Heeft het dus helemaal NIETS mee te maken. Mijn dochter is 180 graden anders en luistert zo goed!! Blijft altijd bij ons en doet altijd wat we zeggen. Milo... zijn bijnaam is thuis de terrorist. En nu ben ik weer zwanger van een jongetje hahaha.

Anyway, voor de baby is een draagdoek inderdaad geen slecht idee denk ik. Blijf je mobiel en kan je je zoontje op tijd voor de auto's wegvissen

Hoi,

ik heb niet andere tips dan wat er al genoemd is, maar  toen ik het verhaal van Stephanie las dacht ik even van "oops ja ik dacht eigenlijk ook dat ze strenger moest zijn". Ik heb hier ook een boefje (lang niet zo erg als wat ik hier wel eens lees), maar ik weet van mezelf dat ik niet consequent genoeg ben... Dus dat is hier de reden.

Ik hoop dat ofwel de tips helpen, ofwel dat je er net zo eentje als Stephanie hebt en dat het vanzelf over gaat

liefs Jenneke

Terug
Bovenaan