Tips gezocht voor buitenspeelgoed

<p>Hoihoi!</p><p>26 mei wordt onze dochter 2 jaar. Ik ben 18 weken zwanger met chronische bekkenpijn. </p><p>Nu met het lekkere weer in aantocht, vraag ik mij af of mensen tips hebben om buiten mee te spelen. We hebben al een zand-/watertafel, stoepkrijt, bellenblaas, bal, loopauto en een driewieler. De laatste 2 vindt ze niet zo boeiend helaas. </p><p>Wel graag iets waarbij ik gewoon lekker op de tuinbank kan liggen zonder dat ik telkens op hoef te staan om haar te helpen. En wat niet zo'n bende wordt met dr kleertjes (extra schoonmaakwerk). Het liefst zo simpel mogelijk wat eventueel niks kost. Huis, tuin+ keuken dingen :)</p><p>Bedankt alvast voor het meedenken!</p><p> </p>
 
Tsja je hebt eigenlijk alles al.. t enige dat ik kan bedenken is dingen als een speelhuis, wip, glijbaan of hier mega favo: een trampoline. Maarja kost allemaal wel wat en neemt flink ruimte in..
 
Zwembadje, trampoline, kindertuingereedschap, theeserviesje met tafeltje ofzo? Ik heb me vroeger helemaal in een deuk gelachen om de sproeier. Wegrennen voor de waterstralen. Paar oude spullen en kussens om een fort of tent te bouwen, maar daar zal je kindje misschien nog te jong voor zijn. Speurtocht, net zoals met paaseitjes, maar dan iets anders gebruiken, stenen of kleine knuffeltjes ofzo. Je hebt tegenwoordig ook leuke kruiptunnels met tentje en ballenbak voor niet zoveel geld.
 
Wij hebben ondertussen een trampoline en een speelhuis op 1.50m hoogte met glijbaan eraan vast. Het speelhuis is ingericht met bankje, bedje, ijsjesverkoop kraam, kassa etc.. Dus dat is super favoriet!! Maar dan nog vinden mn dochters (3.5 jaar en 20 maanden) het leuk als ik mezelf opvouw in het speelhuis en mee speel. Languit op een stoel zitten terwijl zij spelen gebeurt zelden, dat moet je niet verwachten denk ik...

We hebben ook een driewieler, step, watertafel, zandbak, stoepkrijt etc. Maar t is allemaal maar eventjes leuk ;) Ondanks dat we veel speelgoed hebben, gaan we eigenlijk bijna elke middag naar de speeltuin haha!
 
We hebben trouwens ook een gootsteen voor buiten (Google op: gootsteen speelgoed) en wat pannetjes en kopjes enzo. Erg leuk. En favoriet op warme dagen is ook een gieter, lekker de plantjes water geven. En een emmer water met een afwasborstel erbij!

Maar verwacht gewoon niet dat je kindje een uur lang buiten kan spelen terwijl jij er op een stoel bij zit. Dat gebeurd gewoon niet... helaas ;)
 
Thanks allemaal! We gaan eerst een buitenkraan regelen, die hebben we helaas nog niet. 
Ben eind augustus uitgerekend dus lekker om dan idd dingen zoals een sproeier te hebben. 
Moet zeggen dat zij zich alleen heel goed vermaakt hoor! De bekkenpijn is sinds haar geboorte chronisch dus ze is wel goed gewend om alleen te spelen :)
 
Misschien een zandbak? En wat betreft vies worden... als het warm is lekker in dr onderbroek/luier erin zetten en wat ik vaak doe als kleding wel nodig is: buitenspeelkleding... oude kleding die niet gelijk gewassen wordt.
Ik kom zelf van een boerderij en had in de garage dan een oude broek liggen die helemaal onder de schapenstront zat, die werd gewoon weggegooid en dan kreeg ik weer een andere oude broek (desnoods van mijn broer ofzo). Ik was tijdens het seizoen altijd met de lammetjes aan het spelen in het hok en ik kon zo lekker mijn gang gaan en niemand hoefde zich druk te maken om hoe vies ik werd. En weetje... ik leef nog steeds en ben kerngezond 
Mijn zoontje heeft dus ook gewoon een fijne joggingbroek en kaplaarzen en daar ravot hij nu mee in de tuin, een veeg bagger droogt gewoon in. Ik klop hem even uit, leg hem binnenstebuiten in de kast en zo draagt hij hem nog een paar keer, lekker belangrijk hoe hij er in zijn eigen tuin uitziet toch ? binnen krijgt hij dan een andere broek aan, of even zijn pyjamabroek ofzo, afhankelijk van het moment van de dag.
Zo kan je dochter ook lekker haar gang gaan, hoef jij je niet druk te maken over vieze kleding en bespaar je je extra wasjes ?
 
 
Terug
Bovenaan