tips gezocht

Hallo dames,

Hier sinds het weekend last van mijn onderrug.
Ik had het al wel eens eerder in de zwangerschap, maar dan gewoon een keer een avond een beetje zeurderige pijn. Even rustig aan doen, warme douch en goed zitten waren dan voldoende.
Sinds dit weekend alleen niet meer :(.
De rugpijn is, met name 's avonds, zo erg dat ik van ellende niet meer weet hoe ik dan moet gaan liggen in bed.
Ik heb al wel een oefening van de zwangerschapscursus, maar die helpt helaas nog niet voldoende. Verder zorg ik natuurlijk dat mijn houding bij het staan en zitten goed is en neem ik een lekkere wareme douch om de spieren soepel te houden, maar daar houdt mijn inspiratie een beetje op.
Heeft er iemand nog goede tips?

Liefs Linda

Ik zit en lig veel met een kussen in mijn rug op de bank. Nou zit mijn pijn in mijn rug wel wat hoger. Misschien idee om evt naar een Fysio te gaan?

In bed lig ik ook met een klein kussentje onder mijn buik, dat helpt bij mij ook.

Het is heel vervelend maar ben bang dat ik er pas vanaf ben als de kleine er is. Hier ook een rib die mega pijn doet.

Sterkte.

Hoi Linda,

Ik heb ook last van mijn rug gehad en ben daarvoor bij een fysiotherapeut geweest. Ik kreeg daar oefeningen mee en in combinatie met massage heeft dat mij geholpen.
Goed je bekken kantelen, op je rug gaan liggen en dan met opgetrokken knieen je benen naar links en naar rechts laten vallen waren o.a. twee oefeningen die bij mij geholpen hebben.
Zou alleen niet zomaar allerlei oefeningen gaan doen. Wellicht train je dan net de verkeerde spier(en).
Als je echt last blijft houden even langs een fysio.

Beterschap!!!

Hoe leg je het kussentje neer in bed?
met zitten heb ik inderdaad ook al steeds een kussentje in mijn rug. Stimuleert een goed houding :)
Fysio wacht ik nog heel even mee.
Morgen heb ik weer cursus, we mogen het daar aangeven als er klachten zijn. Dan gaat ze daarmee aan de slag die les. Wie weet heeft zij ook nog goede tips. Als niks helpt, ga ik daarna naar fysio... niet zulke goede ervaring mee namelijk (bloos bloos)

Liefs

Netje,

Thnx!
De oefeningen die je beschrijft hebben we de eerste les bij de zwangerschapscursus geleerd :) het helpt inderdaad wel een beetje, maar helaas nog niet voldoende :(

Zal wel even gaan overleggen evt. Met fysio. Pijn in de onderrug kan namelijk ook bij je bekken wegkomen...heb het zelf ook gehad, bleek dat mijn linkerkant wat scheef stond

Ow en wat mij goed helpt is gaan zitten op een fitnessbal, je moet alleen zorgen dat je heupen hoger staan dan je knieën

Terug
Bovenaan