Tips: hoe kom ik de dag door met een peuter en een baby?

[quote quote=10502526]
Hier ook, baby van 6 maanden en een peuter van 2,3 jaar. Ik vind het reuze herkenbaar en zowel ik als mijn partner vinden de dagen enorm lang als we alleen met ze thuis zijn.
Natuurlijk zijn we gek op onze kinderen. Maar het is een zwaar jaar.
Ik probeer de dag door midden te breken. Te bedenken wat ik sochtends ga doen (voor het middag dutje van de peuter) en smiddags. En laat de kleinste tussendoor in de draagzak slapen. Ergens op bezoek gaan bij een ander met een peuter is mijn favoriet, dan is de peuter lekker bezig en ben ik ook even afgeleid. Maar ik ken niet zoveel mensen met een peuter dus helaas kan dat niet zo vaak.
Mocht je in de omg Eindhoven wonen hoor ik het wel ?
En ja sommige dagen lukt het gewoon niet en zet ik de peuter met nijntje op de bank en probeer ik op die manier mezelf te ontlasten. Dan denk ik, het is maar tijdelijk. De balans komt vanzelf terug.

[/quote]
Lieve Mandarijntje!
Ook jij bedankt voor de tips en de herkenning - het is soms gewoon fijn om te weten dat ook anderen hetzlfde mee maken. Ik woon in de buurt van Utrecht, was anders idd heel gezellig gewest. Ken ook niet veel mensen met een peuter maar ben laat moeder geworden dus alle vrienden hebben al veel grotere kinderen. Ja ik laat de schermtijden ook gewoon wat meer los, wat je zegt de balans komt vanzelf weer.

Terug
Bovenaan