tips, ideeën voor een kraamfeest?!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Ik heb even een vraagje.. Ik ben zwanger van de 2e en wij zitten eraan te denken om een kraam feest te geven..Ik heb namelijk niet zo veel zin om iedere avond weer visite te moeten ontvangen (heb je natuurlijk zelf in de hand maar je weet hoe dat gaat...).
En nu dachten wij dus misschien is een kraam feest een goed idee?!
Heeft iemand daar ervaringen mee? Wij hebben namelijk nog nooit een kraamfeest meegemaakt!!!! Dus kom maar op met ervaringen tips en ideeën!!!

Liefs Jessica
25 wk

Hoi Jess,

Wij houden ook een kraamfeest, heb er geen ervaring mee, maar heb wel wat
tips gehad van mensen die dit wel hebben.
Probeer wat mensen te regelen die voor de hapjes/drankjes zorgen zodat jullie
je handen vrij hebben en dus met iedereen een praatje kunnen maken.
Locatie, wil je het thuis houden of een zaaltje huren, thuis zorg dan ook dat je
zelf niet alleen op hoeft te ruimen, ouders/schoonouders zullen je waarschijnlijk
graag helpen.
Verder kijk ik hier ook gezellig mee naar de tips die je gaat krijgen!
Weet je al wanneer je het kraamfeest gaat houden? ik denk aan 6 weken na
de bevalling ongeveer!

liefs Daantje

Hoi meid,

schitterend idee!!!
Ik heb er wel ervaring mee. Wij heten dit een babyborrel !
Bij mijn eerste dochtertje hebben we dit gedaan en ook deze keer gaan een babyborrel geven.

Wij hadden een zaaltje gehuurd en famillie zorgde voor hartelijke hapjes (er was een grote keuken aan). Enkele staantafels, maar ook zittafels, voor ieder wat wils.
Op de staantafels hadden we ballonnen gezet met hierop 'It's a girl' En deze hingen met een lintje aan een snoepzakje en op de snoepjes stond ook 'It's a girl' Ik vond het super!!
Het zijn allemaal maar tips e ! Maar er zijn superleuke dingen te verkrijgen voor een babyborrel. Ik had ook gezorgd voor een snoepkraampje. Mijn mama had gezorgd voor de snoepzakjes , hierop stonden foto's van mijn man, mijn dochertje en van mezelf en dan een beetje tekst. Echt heel knap vond ik ! Iedereen kon naar wens scheppen. Het snoepkraampje hadden we de kleuren gegeven van de suikerbonen. Het was echt geslaagd.

Als je nog tips of ideetjes wilt, laat maar weten!!

Liefs,
van ons...

Hoi!

Ja ook een goede vraag wanneer hou je een kraamfeest, zes tot acht weken na de geboorte lijkt me mooi... en hoelang moet zoiets duren? Ik dacht aan 3 uurtjes ofzo of zou dat te kort zijn? en nodigen jullie daar iedereen voor uit of doe je aparte kaartjes bij de geboortekaartjes???
Wel alvast bedankt voor de tips, het lijkt mij inderdaad ook handig om mensen te vragen om te helpen, zussen (schoon) ouders...

Liefs!

Ha Jess,

Wij willen hem rond 11 januari houden ervan uitgaande dat ik 7 dec. beval, misschien dat we het zelfs een weekje later doen, maar hangt natuurlijk af van wanneer je bevalt.
Wij doen aparte kaartjes bij de geboortekaartjes, ik wilde in eerste instantie iedereen op de borrel uitnodigen, maar mijn man had zoiets van wil je dan alle vrienden ook weer uitnodigen terwijl die dus al geweest zijn......mmm daar zit wat in ja, dus die nodigen we waarschijnlijk niet voor de borrel uit, mogen gewoon langskomen (komen meestal ook met zijn allen even een uurtje langs) een paar dagen na de bevalling.
Ik denk dat wij hem 's middags tussen 14 uur en 17 uur houden.
We houden hem thuis, ontvangst met bubbels en mini beschuitjes en van die schattige chocolaatjes met muisjes (jamin) mmm dan koffie en daarna een borrel met wat hapjes.
Ik wil dus ook een cadeaulijst maken zodat we als mensen bellen wat ideetjes hebben.

Liefs Daantje

Oh ja en die aparte kaartjes doen we omdat we ook mensen hebben die we ter informatie een kaartje sturen, maar die niet op de kraamborrel zullen komen (klanten van mijn man,buren van ouders/schoonouders,ouders van beste vrienden)

liefs Daantje

Hoi Daantje

Wat leuk we zijn rond de zelfde tijd uitgerekend, ik ben 1 december uitgerekend!
Wij willen hem ook thuis houden... Mijn vriend vroeg ook al; ja maar wie wil je dan op zo'n feest?? Ik dacht ooms en tantes en neven en nichten...Vrienden laat je niet zo lang wachten   vind ik zelf....En collega's wil ik ook weer gewoon rustig ontvangen...Een hoop nadenk werk, maar ik vind het wel heel leuk om erover na te denken.
Maar 3 uurtjes is wel mooi he dan word het voor de baby ook wel weer wat  ...al die prikkels!!! Ze zullen toch niet allemaal je baby willen vast houden he..Nou ja daar gaan we weer over nadenken...hahaha...

Liefs

Ha Jess,

Idd vrienden willen we ook gewoon ontvangen, vind ik ook het gezelligst en collega's ja die komen ook tegelijk (ik werk niet, dus zijn collega's van mijn man) dus die zullen we denk ik ook apart uitnodigen, dus gaat het vooral om ooms,tantes,neven,nichten ja!
Jij bent dus 1 dec. uitgeteld, gaat snel nu vind ik, ik mag over 13 weken al thuis bevallen......  haha kijk er erg naar uit, maar moet idd nog wat denkwerk verricht worden, ideaal dan he zo'n forum?!

liefs Daantje

Terug
Bovenaan