tips, ideeën voor een kraamfeest?!

Hahaha ja wij zijn ook al aan het aftellen....nog 9 weekjes werken!!
En inderdaad super zo'n forum, ik hoop dat er nog wat ideetjes bijkomen!

Hoi dames,

ik ben vorig jaar 17 december bevallen van mijn eerste.
2 maart 2008 hebben wij haar babyborrel gegeven. 2,5 maand later dus.
Het was ideel eigelijk, ik zou het ook zeker niet te vroeg doen, het is een vermoeiende dag. Wat betreft de kaartjes. Wij hadden twee kaartjes laten drukken.
Op de één stond de uitnodiging op, op de andere niet.
En wat betreft het uur, zou ik ook zeggen van 15.00u tot 18.00u of 19.00u dat beslis je natuurlijk zelf. Wij hadden er bij ons eerste geen einduur op gezet. Dat gaan we nu zeker wel doen. Want het was serieus uit de hand gelopen. Pfffff. 1.00u zaten we in bed, was echt super vermoeiend, wetend dat ik nog vollop borstvoeding gaf.

Dus een einduur is zeker een aanrader.
Hoewel het zowiso altijd wat uit de hand zal lopen.

Liefs,
van ons

Nog ff reageren op die vrienden al dan niet uitnodigen.
Bijna iedereen was al eens geweest tevoren in het moederhuis van onze vrienden, maar ook famillie. Het was een drukte bij ons in het moederhuis.

Wachten zullen ze zeker niet doen, ze zullen wel eens binnenspringen tussendoor.
Was bij ons geen probleem, maar ze hebben ons flink geholpen met garconnen toen die dag. Achter de toog helpen e.d. we hebbe er veel aan gehad !

Liefs,
van ons...

wat een verschillende reacties!
Eerlijk gezegd vind ik het kraambezoek wel leuk. Wij hebben het bij onze eerste goed gepland, idd ook met kruisen in de agenda (zoals al eerder iemand zei), mensen met elkaar gecombineerd (drie stellen tegelijk die elkaar ook kenden) en heel duidelijk voor de avondbezoekjes een begin en eindtijd afgesproken (bijv. half acht tot negen).
Doordat onze zoon geboren is op de dag dat er een enorme storm was en niemand de weg op mocht en telefoonverkeer stil lag, konden de eerste mensen pas 's avonds komen (onze zoon is om 14.00 uur geboren). Mijn ouders waren de enigen die het aandurfden, de rest heeft nog gewacht tot de dagen erna. Wij gaan nu ook niet gelijk iedereen inlichten, eerst even rustig genieten samen, dat is ons goed bevallen!
Verder: niet te druk maken, juist veel mensen ontvangen als de kraamverzorgster er is (zij stuurt ook gerust mensen weg) en dus goed op je agenda passen. Bij ons ging het prima!

Trouwens: kraamfeesten, daar heb ik persoonlijk een enorme hekel aan. Ik vind het zo onpersoonlijk. Je spreekt de ouders niet, staat in de rij om een cadeau dat je met zorg hebt afgegeven af te geven (wat vaak niet eens uitgepakt wordt vanwege de drukte), het is niet mijn 'ding'. Ik snap niet wat mensen eraan vinden, zo onpersoonlijk en massaal (familie, vrienden, buren, collega's, sportmaatjes, iedereen loopt er rond, niemand kent elkaar, want op verjaardagen ofzo zie je die mensen niet). Ik vind het ongezellig, en zonde van mijn tijd.
Wij gaan er niet meer heen en leggen dat ook gewoon uit aan onze familie of vrienden. Dan stuur ik liever een pakje per post en bel uitgebreid even, en zie ze dan wel weer op een voor hen rustiger moment, maar zo'n kraamfeest: niets voor mij!

Hoi hoi,

Ja ik weet dat er veel mensen een hekel hebben aan kraamborrels en er veel moeders zijn die dit onpersoonlijk vinden, maar Jess (en ik ook) willen tips voor de kraamborrel.
Zoals ik al zei vind ik het belangrijk met een iedereen een praatje te kunnen maken
en het moet dus geen borrel worden waar iedereen zijn cadeautje kan overhandigen en bedankt en tot ziens maar weer! Daarom moet je mensen regelen die de taken zoals verzorgen van hapjes en drankjes van je overnemen.
Ik vind een eindtijd een goed idee, maar 18 uur te laat, want als er dan mensen zijn die blijven hangen is het al gauw 20 uur en schiet het eten er bij in. Ik hou het dus op 17 uur dan zal het nog snel 18/18.30 uur worden misschien. Scheelt trouwens wel als wij de vrienden niet uitnodigen want dat zijn de "plakkers" haha

Maar goed tips zijn welkom+ leuke ideetjes!!!

liefs Daantje

Jess,

Jij bent er natuurlijk nog niet helemaal uit wat je wil sorry dus bij deze spreek ik voortaan voor mezelf haha

Hahaha geeft niks Daantje!!

Ja een eind tijd geven we zeker wel, we moeten inderdaad ook nog eten zal wel makkelijk worden maar we hebben ook nog een dochter van 2 en dan moet je wel een beetje "op tijd" eten he...Niet dat ze nou zoveel eet haha maar misschien is dat dan weer beter.....
Ik heb geen ervaringen met een kraamfeest dus kan er ook niet over oordelen...Maar je moet inderdaad wel een praatje kunnen maken met je visite...Genoeg mensen achter de hand hebben dus, daar ben ik al wel over uit!! Bedankt weer voor alle tips ideeën en ervaringen!!!! Super leuk dat iedereen mee denkt!

Liefs Jessica

Terug
Bovenaan