Tips iemand?? Wij willen zwanger worden

Haai allemaal!

Ik ben een meid van bijna 24 jaar (in okt.) en mijn vriend en ik zijn heftig bezig om te proberen zwanger te worden. Heftig, dat kan je wel zeggen ja! We deden het normaal gesproken al bijna elke dag, soms ook wel 2 keer p/d, en nu ook. We zijn net begonnen (eind juni ben ik gestopt met de pil, waarna ik na een dag of wat een bloeding van 3 dagen kreeg), dus we zien wel hoe het uitpakt. En al weet ik dat je rond je 24ste je op je vruchtbaarst bent, en ik rook en drink enz. niet, toch maak ik me nu al zorgen vooral omdat je zoveel verhalen leest over dat het bij veel stellen (bijna) niet lukt en zo. Mijn vriend is bijna 30, en hij rookt best veel (spijtig genoeg!)
Ik ben ook best wel op de hoogte, slik foliumzuur op dokter's recept en probeer zo gezond mogelijk te eten.

Ik vind dat uitrekenen wanneer je een eisprong hebt best een gedoe, en ik heb gelezen dat dat ook niet altijd betrouwbaar is.

Ik ben ook heel erg benieuwd wanneer de pil die ik als laatst slikte precies 'uitgewerkt' is, en doordat ik die drie dagen bloeding had, ik misschien ook later ongesteld zal zijn dan verwacht. Dus dan weet ik NOG niet of ik zwanger ben! Het klinkt allemaal erg ongeduldig, maar dat ben ik ook best wel, haha!

Heeft iemand tips? Dat zou geweldig zijn. Ik wens jullie allemaal het beste en gezondheid toe, voor jullie en evt toekomstige kids ;)

liefs, Barbarella
 
Beste Barbarella,
Een paar tips!
Je kunt het beste om de dag met elkaar vrijen. Ongeveer vanaf dag tien na je eerste dan van je menstruatie. Dan begint het hele proces dat je eitje/jes gaan rijpen. En de pil schijnt al vrijwel direkt uit je lichaam te verdwijnen zodra je gesopt bent. (heb ik mij laten vertellen door de gyno) Maar goed alles hangt ook van je cyclus af.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes en veel succes Marianne.
Nu 31 weken zwanger na anderhalf jaar proberen.
 
Zo zo, eindelijk, zal je gedacht hebben! Gefelici!

Mag ik ook weten hoe oud je bent?

Dag 10 na de eerste dag van de menstruatie zeg je, klinkt missch stom maar bedoel je daarmee wanneer ik weer ongesteld ben? Want ik denk dat die bloeding van 3 dagen nadat ik gestopt was met de pil niet echt als volwaardige menstruatie telt?

Thnx!
 
Je eerste dag van je menstruatie is dag 1 van je cylcus.
Wat Marianne zegt over vanaf de 10e dag vrijen klopt niet helemaal. Sommige vrouwen hebben hun eisprong eerder dan de 14e dag, anderen weer later. Zie het artikel hieronder. Dit komt van www.kindjeopkomst.nl:

Zes dagen per maand is de vrouw vruchtbaar: de vijf dagen voor de ovulatie en de dag van de ovulatie zelf. Vrijen kan dan leiden tot zwangerschap. Tot nu toe werd aangenomen dat deze dagen vallen tussen dag tien en dag zeventien, gerekend vanaf de eerste dag van de menstruatie. Dat blijkt een misvatting.

Bij slechts 30 procent van de vrouwen valt het "vruchtbaarheidsvenster" in deze periode. De meeste vrouwen hebben hun vruchtbare dagen dus eerder of later. De dag van ovulatie kan per cyclus verschillen. Uit onderzoek van het National Institute of Environmental Health Sciences in Durham in North Caraolina blijkt dat op elke dag tussen dag 6 en 21 een vrouw een kans heeft van ten minste 10 procent om vruchtbaar te zijn.

Om eracher te komen wanneer jij je eisprong hebt, kun je gaan temperaturen of ovulatietesten gebruiken. Info hierover kun je ook terugvinden op www.kindjeopkomst.nl of www.vruchtbaarheid.org

Wat Marianne zegt over om de dag klussen, klopt wel. Hierdoor is het zaad van de man sterker.

Verder moet je er rekening houden dat stellen er gemiddeld een jaar over doen om zwanger te raken.
Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan