tips kinderfeestje?

Hallo allemaal,
Mijn oudste dochter wordt in november 5 en ze gaat dit jaar haar eerste kinderfeestje geven.
Nou kan ik daarbij wel wat tips gebruiken, aangezien dit de eerste keer is voor ons.
Ik wil het gewoon thuis vieren, met ong 8 tot 10 kinderen.
Alle ideeën en tips zijn welkom.
Sil
 
Hoi Sil,

Goede vraag en ik blijf meelezen, want onze dochters worden in februari 5. En eigenlijk wil ik ook nog voor allebei apart een feestje vieren. Het duurt nog wel even, maar in  mijn hoofd ben ik er wel al mee bezig (en dan hebben we het nog niet eens over de traktatie.....).
Ik ben in ieder geval van plan om het wel met twee volwassenen te doen.  Normaal met spelen zijn mijn dochters niet erg lang met iets bezig. Dan weer een spelletje, dan weer knutselen, even buitenspelen en nog even tv kijken. Dus ik wil het niet te ingewikkeld maken.  Op zo'n feestje zijn de kinderen denk ik behoorlijk hyper dus zal de aandacht wel  snel verslappen. Lijkt 10 kinderen jou niet een beetje veel? Ik  denk voor onze feestjes aan 5 kindjes. (al heb ik mijn moeder vroeger ook met heel wat kinderen tijdens partijtjes opgescheept )
Ik kom op dit moment ook niet verder dan cakejes o.i.d. versieren (niet origineel, maar kliederen met iets lekkers vinden ze altijd leuk). Of misschien  prinsessenkroontjes of maskers maken en  nog wat 'disco' op K3 en lekker wat spelen.

Ik kijk uit naar de reacties!
Wat wel handig is, is om te checken of er nog meer kindjes in de klas (wij hebben 3 groepen 1/2) rond die week jarig zijn i.v.m. uitnodigingen.

Ik ben ook wel benieuwd wat jullie je dochter cadeau geven. Weet je dat al?

Groetjes,
Marianne
 
Ik wil het ook niet te ingewikkeld maken. Ik denk dat kinderen het zoieso al leuk vinden om bij een ander te spelen, dus wil ik de middag niet helemaal volplannen.
10 kinderen lijkt misschien wat veel, maar ik wil het juist thuis vieren, zodat ze er wat meer uit kan nodigen.
Als je ergens heen gaat, kunnen er altijd maar een paar mee en dat gaat bovendien ook boven mijn budget.
Ik zat te denken aan gewone oerhollandse spelletjes, zoals koekhappen en de stoelendans.
Cakejes versieren is ook erg leuk en ik zat te denken aan misschien een fotolijstje verven. Dan een groepsfoto maken, uitprinten en die kan dan in het lijstje mee naar huis.
ik vier het op een zaterdag, zodat papa ook thuis is, lijkt me handig om het niet in mijn eentje te doen.

Ze wil wat van playmobiel voor haar verjaardag en dat krijgt ze dan ook. Ik geef geen groot kado, omdat ze deze zomer al een nieuwe fiets heeft gehad. En straks komt sinterklaas ook weer en kerst.

Wat traktatie betreft, ga ik maar even neuzen op internet, daar staan wel goede ideeën op.
Maar het is allemaal wel een heel georganiseer zeg, vooral omdat de jongste in dezelfde week 1 wordt.
Ik begrijp dat jij een tweeling hebt?
Wel heel goed, denk ik, om dan ook apart een feestje te geven.
Nog meer ideeën zijn welkom.
Sil
 
hoi,

vorig jaar heb ik mijn vuurdoop kinderfeestje gehad.
Van mijn zus had ik een speurtocht gehad die zij op internet gekocht had (je kan er net zo goed een zelf verzinnen hoor...scheelt je een hoop centjes).

Om 14:00 uur begon het
Eerst hebben we de kadootjes uitgepakt. dat deden we door de namen van de kids die op het feestje kwamen in een ballon te doen en dan elke keer een ballon kapot prikken zo zie je wie er aan de beurt is,

Daarna zijn we cakejes gaan versieren. heel leuk en gezellig. 1 kind at het cakeje ook daadwerkelijk op.

Toen kwam de speurtocht. Fantastisch. we deden er een met een inleidend verhaal over de draak en de prinses, en het moooiste was dat het jochie met de grootste mond absoluut niet mee naar buiten wilde. Na wat extra uitleg ging ook hij mee.
Na het vinden en opeten van de schat hebben ze nog even heerlijk in de speeltuin gespeeld (oke voordeel het was droog. M is 3 januari jarig) en daarna zijn we thuis patatjes gaan eten.

Rond 17:45 waren de meesten klaar. Ik heb een leuke dvd opgezet en die keken ze totdat de papa's en mama's kwamen.

De kinderen hebben er nog heel lang over gepraat. Ook mijn dochter vond het fantastisch. en voor ons een relaxte middag.

Ze had overigens 7 vriendjes uitgenodigd. Zat vonden wij.
Dit jaar is ze wat kieskeuriger en komt ze niet verder dan 4 of 5 vriendjes

we hadden ook heel wat spelletjes achter de hand, maar die hebbenw e niet gedaan. ze hebben het druk genoeg gehad.

dit jaar gaan we misschien naar het luchtvaartmuseum. oke voor menig meisje niet zo heel leuk, maar M wil graag en het is gratis...dus we kijken wel.
 
Die speurtocht is een erg leuk idee!
Maar ja, we zitten dan wel eind november en de kans dat het regent is dan heel groot.
Daarom verzin ik liever iets voor binnen.
Maar bedankt voor jouw tips.
Sil
 
Hallo,

Onze eerste feestjes hebben we inmiddels (gelukkig) achter de rug. Ik vond het wel heel leuk maar ook heel vermoeiend. Kinderen van die leeftijd zijn nog erg moeilijk te sturen. Vaak is een woonkamer met allerlei speelgoed nog het makkelijkste en het leukste voor de kinderen. Wij hebben bij onze dochter eerst op de cake een fontein gezet. Die zijn te koop bij feestwinkels. Het is een soort van koud vuurwerk. Het geeft een mooi en onschuldig effect. Daarna hebben we de cake aangesneden en versierd.

Ik had witte t'shirtjes gekocht bij de Zeeman en daarop aan de voorkant met speciale stiften de naam van de kindjes die zouden komen in de linkerbovenhoek genoteerd. Aan de achterzijde heb ik geschreven en Hoera...Demi 5 jaar. Daarna konden ze op de voorkant een mooie tekening maken en die konden ze daarna mee naar huis nemen.

Verder hebben we s' avonds nog frietjes en pannekoeken gebakken en ik zal je vertellen onze middag was vol! Het vliegt voorbij. Wat je gaat doen moet je zelf weten, maar echte georganiseerde verjaardagen, daar zijn die kinderen vaak nog niet echt aan toe. Wil je de troep niet thuis dan kun je ook een binnenspeeltuin afhuren, maar dan ben je redelijk veel geld kwijt.

Heel veel succes met het feestje!!

Groetjes Nova
 
feestje? onze zoon is 27 okt 5 jaar geworden en het was een mega feest!
het thema was piraten.bij binnenkomst muffins versierd en ranja gedronken en de cadeautjes uitgepakt. toen was het knutseltijd... het maken van een kijkdoos!
je haalt schoenendozen bij de schoenenwinkel(gratis)   snij een rond gat van +\-5 cm
aan een korte zijde van de doos. uit het deksel snij je een rechthoek waarbij je zo`n 4cm
langs de rand laat zitten.de doos en de deksel apart voorzien van inpakpapier en het grote gat in het deksel     met licht doorlatende folie.   bij de bouwmarkt 2platen tempex van 3 cm dik.(ff uitrekenen voor 10 dozen) deze op de bodem leggen van de dozen.
100 coctailprikkers met een stompe kant. bij de`` action`` (voordeelwinkel) stickervellen kopen .alle vellen dubbel.alles aan te passen aan het thema van het feestje.twee dezelfde stickers tegen elkaar plakken met een prikker ertussen. dit zijn allemaal voorbereidingen. een aantal stickervellen overhouden die de kinderen zelf kunnen gebruiken. wij hadden nog zand mbv lijmspray op het tempex geplakt.
van de rollen   hard karton ,over van het inpakpapier, kun je nog leuke piratenkijkers maken met een touwtje eraan.
ook hebben we een speurtocht gehouden met vragen erbij en een schat begraven waar we chocoladegeld in hadden gedaan.   super!!
 
Dank jullie wel voor alle tips. Ik denk dat ik hier wel wat mee kan, het gaat steeds meer vorm aannemen in mijn hoofd.
Als het feestje geweest is, laat ik zeker even weten hoe het gegaan is.
Sil
 
Terug
Bovenaan